Елисавета праведная молитва

Самое детальное описание: елисавета праведная молитва специально для посетителей нашего ресурса.

Память: Собор новомучеников и исповедников Российских (в первое воскресение после 25 января / 7 февраля), 5 июля / 18 июля, Собор Московских святых (в неделю перед 26 августа / 8 сентября)

Великая княгиня Российская Елисавета — примерная жена, добродетельная и милосердная христианка, после гибели мужа приняла иноческий постриг и основала Марфо-Мариинскую обитель сестер милосердия. Зверски загублена большевиками. Небесная покровительница врачей, сотрудников социальных служб и благотворителей. К ней молитвенно обращаются за благословением семьи, детей, о выздоровлении в болезни, о духовной помощи в тяжелых испытаниях.

Смирением достоинство княжеское сокрывши, богомудрая Елисавето, сугубым служением Марфы и Марии Христа почтила еси. Милосердием, терпением и любовию себе предочистивши, яко жертва праведная Богу принеслася еси. Мы же, чтуще добродетельное житие и страдания твоя, яко истинную наставницу усердно просим тя: святая мученице Великая княгине Елисавето, моли Христа Бога спасти и просветити души наша.

Величие подвига веры кто повесть: во глубине земли, яко в раи светлости, страстотерпица Великая княгиня Елисавета со Ангелы во псалмех и пениих радовашеся и, убиение претерпевающи, о безбожных мучителех взываше: Господи, прости им грех сей, не ведят бо, что творят. Тоя молитвами, Христе Боже, помилуй и спаси души наша.

С мире́нием досто́инство кня́жеское сокры́вши, / богому́драя Елисаве́то, / сугу́бым служе́нием Ма́рфы и Мари́и / Христа́ почти́ла еси́. / Милосе́рдием, терпе́нием и любо́вию себе́ предочи́стивши, / я́ко же́ртва пра́ведная Бо́гу принесла́ся еси́. / Мы же, чту́ще доброде́тельное житие́ и страда́ния твоя́, / я́ко и́стинную наста́вницу усе́рдно про́сим тя: / свята́я му́ченице вели́кая княги́не Елисаве́то, // моли́ Христа́ Бо́га спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

В красоте́ земне́й красоту́ Небе́сную показа́ла еси́, свята́я преподобому́ченица Елисаве́то, и жена́м-мироно́сицам Мари́и и Ма́рфе подража́ла еси́, в служе́нии Бо́гу и лю́дем стра́ждущим. Те́мже просла́ви тя Христо́с Бог, я́ко еди́ну от святы́х жен росси́йских, да́рующих вам мир и ве́лию ми́лость.

С трастоте́рпица преподо́бная Варва́ро, в напа́стех с наста́вницей свое́ю да́же до сме́рти пребы́вшая, Христо́во бо Ева́нгелие испо́лнив, положи́ла еси́ ду́шу свою́ за дру́ги своя́. Ны́не же предстоя́ с собо́ром святы́х жен росси́йских, моли́ оставле́ние грехо́в дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

К ро́тость и смире́ние и любо́вь всели́вши в ду́шу свою́, усе́рдно послужи́ла еси́ стра́ждущим, страстоте́рпице свята́я княги́не Елисаве́то, та́же с ве́рою претерпе́ла еси́ страда́ния и смерть за Христа́, с му́ченицею Варва́рою. С не́ю же моли́ о всех с любо́вию почита́ющих вас.

В ели́чие по́двига ве́ры кто пове́сть: / во глубине́ земли́, я́ко в раи́ све́тлости, / страстоте́рпица вели́кая княги́ня Елисаве́та / со А́нгелы во псалме́х и пе́ниих ра́довашеся / и, убие́ние претерпева́ющи,/ о безбо́жных мучи́телех взыва́ше: / Го́споди, прости́ им грех сей, / не ве́дят бо, что творя́т. / Тоя́ моли́твами, Христе́ Бо́же, // поми́луй и спаси́ ду́ши на́ша.

О т сла́вы ца́рственныя, взе́мши Крест Христо́в, прешла́ еси́ к сла́ве Небе́сней, моля́щи враго́в, и обрела́ еси́ ра́дость ве́чную, свята́я му́ченице княги́не Елисаве́то, с Варва́рою му́ченицею. Те́мже мо́лим вас: моли́те о душа́х на́ших.

В оспое́м днесь сла́ву святы́м новому́ченицам Росси́йским, благове́рной княги́не Елисаве́те с Варва́рою ве́рною, в Гефсимани́йстей ве́си погребе́нным, о́браз бо вам показа́вшим му́жества духо́внаго во испове́дании ве́ры Правосла́вныя. Те́мже мо́лим вас, моли́теся Христу́ Бо́гу, да изведе́т на жа́тву де́латели Своя́, просвети́ти све́том и́стинныя ве́ры страну́ ея́же возлюби́ли есте́, и спасе́т ду́ши на́ша.

П ра́ведных твои́х Заха́рии и Елисаве́ты, / Го́споди, па́мять пра́зднующе, / те́ми мо́лим Тя: // спаси́ ду́ши на́ша.

Я ко луна́ полна́, / свет пра́вды от мы́сленнаго Со́лнца, Месси́и, прия́ла еси́ / и во всех за́поведех Госпо́дних с Заха́рией ходи́ла еси́, / боговозлю́бленная Елисове́то. / Досто́йными у́бо тя пе́сньми ублажа́юще, / всеще́драго Све́та, просвеща́ющаго всех, // Го́спода велича́ем.

О святи́и уго́дницы Бо́жии, проро́че Заха́рие и пра́ведная Елисаве́то! По́двигом до́брым подвиза́вшася на земли́, восприя́ли еста́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́ же угото́вал есть Госпо́дь всем лю́бящим Его́. Те́мже взира́юще на святы́й ваш о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства ва́шего и чтим святу́ю па́мять ва́шу. Вы же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, прими́те моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́те, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и по́мощи нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бед и напа́стей и вся́каго зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством ва́шим, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пра́ведных Твои́х Заха́рии и Елисаве́ти, Го́споди, па́мять пра́зднующе, те́ми мо́лим Тя́: спаси́ ду́ши на́ша.

Велича́ем ва́с, святи́и пра́веднии Заха́рие и Елисаве́то, и чте́м святу́ю па́мять ва́шу, вы́ бо мо́лите о на́с Христа́ Бо́га на́шего.

Глаго́ланное от Го́спода к Деви́це бы́сть, я́ко роди́т Иису́са, спаса́ющаго лю́ди Своя́ от гре́х и́х, бу́дет соверше́ние глаго́ланным к Не́й, веща́ла еси́ Ду́хом Святы́м, Елисаве́то, досто́йно у́бо тя́ похва́льными венцы́ венча́ем.

Ирмос: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре, пои́м Ему́, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу, я́ко просла́вися.

Истинную любо́вь име́ла еси́ к Бо́гу, боголюби́вая Елисаве́то, за́поведи Его́ храня́. Се́й бо и́стинно лю́бит Бо́га, и́же за́поведи Его́ соблюда́ет, — боголюби́вую у́бо тя́ хвала́ми возвели́чим.

Благода́тию спасе́ни, доброде́тельми угожда́ти и́мамы Бо́гу, я́коже и Елисаве́ть во все́х за́поведех Госпо́дних ходи́ без поро́ка, ю́же досто́йно пе́сньми да ублажи́м.

Де́йствуяй вся́ во все́х, Бо́же, и в блаже́нной Елисаве́ти всеси́льную ми́лость Твою́ явля́л еси́: о все́х де́лех Твои́х благодаре́ние Тебе́ прино́сим.

Богородичен: Исаа́ка Са́рра ро́ждши непло́ды, ра́довашеся: Тебе́, де́вствующей и ро́ждшей Го́спода Иису́са, па́че ра́доватися подоба́ет, Пречи́стая.

Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ в Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разши́ришася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Пра́ведну тя́ с Заха́рием, блаже́нная Елисаве́то, Ду́х Святы́й в Писа́нии нарече́: бе́ста пра́ведна пред Бо́гом, глаго́ля. Месси́я же Пра́вда на́м е́сть от Бо́га, Месси́ею у́бо оправда́на была́ еси́. Кто́ похва́льными пе́сньми тя́ не возвели́чит?

Не оправди́тся пред Го́сподем вся́к живы́й, ты́ же пра́ведна была́ еси́, приснопа́мятная Елисаве́то; Госпо́дь Иису́с освяще́ние все́м е́сть, свя́ту тя́ да восхваля́ет вся́к.

Ди́вен во святы́х, Бо́же, пресла́вными и в блаже́нной Елисаве́ти удиви́лся еси́, пе́снь благода́рственную прино́сим Тебе́, Всеще́дрому.

Богородичен: Непло́ды в ста́рости ро́ждши Са́рра, ма́терь су́щи, ублажа́шеся. Тя́, Ма́терь и Де́ву, Пречи́стая, досто́йно восхвали́ти недоуме́ем.

Воплоти́вшуся уже́ Месси́и, пе́рвую тя́ благове́стницу слы́шим, егда́ к целова́вшей тя́ богоизбра́нной Отрокови́це со у́жасом глаго́лала еси́: отку́ду мне́ се́, да прии́де Ма́ти Го́спода Моего́ ко мне́? Восхваля́юще у́бо тя́, вопие́м: ра́дуйся, зерца́ло, та́йны Бо́жия на́м явля́ющее.

Слава И ны́не, Богородичен:

Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, Влады́чице, Сы́ном Твои́м, ро́ждшимся от Тебе́, спа́сшиися гре́шнии раби́, Бо́га бо непостижи́мо родила́ еси́, Кро́вию Свое́ю очища́ющаго на́с от вся́каго греха́ и в ра́йское весе́лие приводя́щаго, Его́же с Тобо́ю восхваля́ем, веселя́щеся.

Ирмос: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г. Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

Жена́ су́щи Заха́риина, во все́х за́поведех без поро́ка ходи́ла еси́; и́нии же де́вы бы́ша, и еле́я доброде́телей не име́яху: лу́чше зва́ние твое́ па́че де́вства о́нех, вся́к во́зраст да сла́вит тя́.

Па́вел, ве́рных обруча́я Христо́ви, и бра́чных де́вою чи́стою нарече́, глаго́ля: обручи́х ва́с еди́ному Му́жу, де́ву чи́сту; кольми́ па́че, во все́х за́поведех ходи́вшую, тя́ к му́дрым де́вам Бо́г сочета́, богому́драя Елисаве́то, досто́йно у́бо тя́ восхваля́ем.

Яко сто́лп о́гненный и о́блак путьше́ствующему к земле́ обетова́нней Изра́илю, та́ко ходи́вшую в за́поведех Госпо́дних дво́ицу, блаже́ннаго Заха́рия и Елисаве́ту, во о́браз богоугожде́ния на́м предъяви́л еси́, Бо́же; неизрече́нное человеколю́бие Твое́ е́сть, Всеси́льный Влады́ко.

Богородичен: Исаа́ка рожде́ние от безча́дныя ма́тере поноше́ние отъя́т и возвели́чи сла́вою, Ро́ждшееся от Тебе́ Свя́то пе́рвейшую сла́ву принесе́ Тебе́, Пречи́стая Де́во и Ма́ти: вся́к земноро́дный да сла́вит Тя́.

Ирмос: Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м, Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны, Го́споди, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы, и́мя Твое́ имену́ем.

Его́же Бо́г Ангелом у Малахи́я нарече́, глаго́ля: се́ Аз посыла́ю Ангела Моего́ пред лице́м Твои́м, — сего́ ты́, непло́дная, родила́ еси́, Елисаве́ть, досто́йными у́бо тя́ венча́ем похвала́ми.

Гла́с вопию́щаго Бо́га рожде́нное от тебе́, всечестна́я Елисаве́то, е́сть, те́м, я́ко у́ста Бо́жия, кто́ не восхва́лит тя́?

Яко от ка́мене иногда́ непло́дна во́ду лю́дем Твои́м источи́л еси́, Бо́же, та́ко от непло́дныя Елисаве́ти покая́нию пропове́дателя дарова́л еси́: вся́ пресла́вная Твоя́, Всеси́льный Влады́ко.

Богородичен: Сугу́б пло́д — Ио́сифа и Вениами́на, Рахи́ль непло́ды име́, почита́ется плодоро́дием, Ты́ же еди́наго Ипоста́сию, сугу́ба естество́м родила́ еси́, Де́во. Неизрече́нная сла́ва Твоя́, Ма́ти Емману́илева!

Ирмос: Яко во́ды морски́я, Человеколю́бче, волна́ми жите́йскими обурева́юся, те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, благоутро́бне Го́споди.

Во утро́бе твое́й сы́й Иоа́нн, Елисаве́то свята́я, ви́дев Спа́са своего́, и взыгра́ся младе́нец. Блаже́нна су́ть ложесна́ твоя́, я́вльшая младе́нца, позна́вшаго спасе́ние свое́ — Иису́са.

Ду́хом Святы́м укрепля́ема проти́во все́х хоте́ний, сы́на своего́ Иоа́нном именова́ла еси́, преблаже́нная Елисаве́то, вся́к да хва́лит тя́, орга́н Свята́го Ду́ха.

Твоему́ от Де́вы рождеству́ недомы́слимому от непло́дныя Елисаве́ти зача́тие, а́ки подо́бие, яви́л еси́, Бо́же: сла́ва держа́вной прему́дрости Твое́й!

Богородичен: Вениами́н, рожде́нный Рахи́лиею, ма́терь свою́ умертви́ в рожде́нии, рожде́нное от Тебе́ Сло́во — Живо́т е́сть все́м и́стинный: Его́же умоли́, да наде́ющиися На́нь, живо́т и́мамы ве́чный.

Яко луна́ полна́, све́т пра́вды от мы́сленнаго Со́лнца, Месси́и, прия́ла еси́ и во все́х за́поведех Госпо́дних с Заха́рием ходи́ла еси́, боговозлю́бленная Елисаве́то. Досто́йными у́бо тя́ пе́сньми ублажа́юще, всеще́драго Све́та, просвеща́ющаго все́х, Го́спода велича́ем.

Якоже на двои́х скрижа́лех иногда́ за́поведи Своя́ изобрази́ Бо́г, та́ко благода́тию Свое́ю ва́с просвети́, блаже́нный Заха́рие со Елисаве́тою, я́ко в за́поведех Его́ ходи́ти ва́м без поро́ка: досто́йне у́бо восхваля́юще ва́с, всеще́драго Све́та, просвеща́ющаго все́х, Го́спода велича́ем.

Ирмос: Халде́йская пе́щь, огне́м распала́емая, ороша́шеся Ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием, о́троцы поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Благодари́ти Бо́га учи́ши на́с, богому́драя Елисаве́то, глаго́лющи о рожде́нии твое́м: та́ко ми́ сотвори́ Госпо́дь; Бо́гом науче́нна еси́ учи́тельница.

Его́же Ангел вну́трь олтаря́ Иоа́нном бы́ти объяви́ Заха́рии, того́ ты́, рожде́ннаго от тебе́, все́м лю́дем, Бо́гом наставля́ема, та́кожде именова́ла еси́: Ангелом подо́бен язы́к тво́й, приснопа́мятная Елисаве́то.

Яко не́бо ма́нною обремени́в Бо́г, о́ную лю́дем в пусты́ни низпусти́, та́ко от блаже́нныя Елисаве́ти Иоа́нна, благода́ти веща́теля, на́м дарова́: ве́лия ми́лость Твоя́ к челове́ком, Бо́же.

Богородичен: Са́рра, ро́ждши Исаа́ка, о́браз Иису́сов, — ра́дость ми́ сотвори́ Госпо́дь, — глаго́лаше; Образова́ннаго Исаа́ком ро́ждшая и де́вствующая, па́че — ра́дуйся, — Всепе́тая Ма́ти Де́во.

Ирмос: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся́, Тя́ пое́т со́лнце, Тя́ сла́вит луна́, Тебе́ прино́сит пе́снь вся́ тва́рь, я́ко Соде́телю все́х во ве́ки.

Якоже о Це́ркви Свое́й рече́ Бо́г: вся́ кра́сная, бли́жняя моя́, и поро́ка не́сть в тебе́, та́ко без поро́ка ты́ еси́, пра́ведная Елисаве́то; Госпо́дь бо Иису́с освяще́ние ве́рным Свои́м е́сть, всю́ кра́сную тя́ велича́ем.

Во все́х за́поведех Госпо́дних ходи́вшую зря́ху тя́ лю́дие, ту́не благода́тию Бо́жиею оправда́нную, достоблаже́нная Елисаве́то: досто́йно у́бо е́сть ми́лость Бо́жию сла́вити в тебе́.

Пе́рвая пропове́дница соверша́емаго та́инства Твоего́ Елисаве́ть бы́сть, Иису́се, егда́ рече́, я́ко Госпо́дь Сы́й и Бо́г, благослове́н Пло́д чре́ва деви́ческаго еси́, де́ло се́ Прему́дрости Твое́й, сла́ва человеколю́бию Твоему́!

Богородичен: Самуи́лово рожде́ние непло́дной ма́тери свое́й сле́зы от о́чию отре́ и ра́дость принесе́; ро́ждшийся от Тебе́ Госпо́дь всему́ ми́ру ра́дость сотвори́. Пе́сньми Тя́ непреста́нно, о Де́во Ма́ти, велича́ем.

Ирмос: Чу́жде ма́терем де́вство, и стра́нно де́вам деторожде́ние; на Тебе́, Богоро́дице, обоя́ устро́ишася. Те́м Тя́, вся́ племена́ земна́я, непреста́нно велича́ем.

Ве́руяй прише́дшаго Месси́ю бы́ти Го́спода своего́ и за́поведи Госпо́дня храня́, благоугоди́ла еси́ Ему́, Елисаве́то. Моли́ у́бо Всеблага́го Влады́ку все́х восхваля́ющих Тя́ спасти́ся душа́м.

Иже за́поведи Бо́жия сохраня́ет, того́ возлюби́ти и яви́тися ему́ обещава́ется Бо́г; в за́поведех Его́ ходи́вшая, те́мже Бо́гом возлю́блена еси́, Елисаве́то, моли́ Всеблага́го о правосла́вных христиа́нех, да и возлю́бят Бо́га и возлю́блени бу́дут благоутро́бием Его́.

И непло́дна, и заматоре́вшая Елисаве́ть, ю́жика Мари́ина, роди́: Ты́ возвели́чил еси́ ми́лость Твою́ с не́ю, Бо́же, от Тебе́ вся́ко дая́ние бла́го, сла́ва неизрече́нным щедро́там Твои́м.

Богородичен: От ю́ности кре́пок явля́яся Сампсо́н, сла́ва непло́дней ма́тери свое́й бы́сть; в ро́ждшемся от Тебе́ Иису́се все́ исполне́ние е́сть Божества́ теле́сне: сла́внейшую Тя́ все́х святы́х велича́ем, Де́во Пречи́стая.

Видео (кликните для воспроизведения).

Ма́терей непло́дных сла́ва, гре́шником о́браз доброде́телей ты́ была́ еси́, за́поведи Госпо́дня храня́щи, блаже́нная Елисаве́ть: сла́вим бла́гость Бо́жию, на тебе́ явля́емую.

К вам, о, святии вси и святый пророче Захария и праведная Елисавета, яко путеводным светильникам, деяньми своими осветившим путь небеснаго восхода, аз многогрешный смиренно колена сердца моего преклоняю и из глубины души взываю: умолите о мне Человеколюбца Бога, да не попустит ми еще блуждати по распутиям греха, но да просветит мой ум и сердце светом благодати Своея, яко да тою озаряем и подкрепляем, возмогу прочее время земнаго жития правою стезею непреткновенно преити и ходатайством вашим к Преблагому Господу сподоблюся, поне вмале причастник быти духовныя вашея трапезы в небесном чертозе Царя славы. Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Благим и Животворящим Духом буди слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

О, святые угодники Божии пророче Захария и праведная Елисавета, подвигом добрым подвизались на земли, восприяли еси на небесех венец правды, егоже уготовал еси Господь всем любящим Его; темже взирающе на святую икону вашу, радуемся о преславнем скончании жительства вашего и чтем святую память вашу. Вы же, предстоя Престолу Божию, приимите моления наша и ко Всемилостивому Богу принесити, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством вашим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Память святых праведных Захарии и Елисаветы, родителей Иоанна Крестителя, совершается в Православной Церкви 18 сентября по новому стилю.

Иконописные изображения Захарии и Елисаветы
Существует несколько иконографических сюжетов, основанных на житии святых Захарии и Елисаветы. В русской иконописи был широко распространен образ, называвшийся «Зачатие Иоанна Предтечи», на котором святые супруги изображались на фоне храма в объятиях друг друга. Также известны фрески, повествующие о разных эпизодах жития Захарии и Елисаветы: момент явления Архангела Гавриила, молящиеся о даровании ребенка супруги, а также Елисавета с младенцем Иоанном в пустыне.

В каких случаях молятся праведным Захарии и Елисавете
Из жития святых супругов известно, что они долгое время были бездетными, а это у иудеев считалось наказанием Божиим. Рождение ими сына в преклонном возрасте можно считать чудом, и потому бездетные супруги часто обращаются к святым Захарии и Елисавете с просьбой об исцелении от бесплодия. Также праведной Елисавете молятся в случае тяжелой беременности или родов. Святые праведные Захария и Елисавета являются образцом супружеского союза, освященного Божией благодатью. К таким праведникам можно обращаться за помощью в укреплении любви между супругами, а также между родителями и детьми, просить о даровании терпения во время скорбных жизненных обстоятельств. Святая Елисавета вынуждена была скрываться со своим сыном в безлюдной пустыне, чтобы сохранить ему жизнь. В современных условиях воспитания подрастающего поколения также в некотором смысле матерям приходится ограждать своих чад от пагубного влияния окружающих соблазнов внешнего мира, чтобы сохранить духовную жизнь их души. В этом деле верными заступниками и молитвенниками являются такие праведники как святые Захария и Елисавета.

Тропарь, глас 2:
Праведных Твоих Захарии и Елисаветы, Господи, память празднующе, теми молим Тя: спаси души наша.

Кондак святому пророку Захарии, глас 3:
Пророк днесь и священник Вышняго, Захариа предложи, Предтечев родитель, трапезу своея памяти, верныя питая, питие бо правды всем растворив, сего ради скончавается, яко Божественный таинник Божия благодати.

Кондак праведной Елисавете, глас 4
Яко луна полна, Свет Правды от Мысленнаго Солнца Мессии прияла еси, и во всех заповедех Господних с Захарием ходила еси, Боговозлюбленная Елисавето. Достойными убо тя песньми ублажающе, Всещедраго Света, просвещающаго всех, Господа величаем.

Величание:
Величаем вас, святии праведнии Захарие и Елисавето,/ и чтим святую память вашу,/ вы бо молите о нас Христа Бога нашего.

Молитва:
О святии угодницы Божии, пророче Захарие и праведная Елисавето! Подвигом добрым подвизавшеся на земли, восприяли есте на небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый ваш образ, радуемся о преславнем скончании жительства вашего и чтим святую память вашу. Вы же, предстоя Престолу Божию, приимите моления наша и ко Всемилостивому Богу принесите, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством вашим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Память святой княгини Елизаветы Феодоровны совершается в Русской Православной Церкви 18 июля по новому стилю. Кроме того, она поминается в день Новомучеников Российских, а также петербургских и московских святых.

Благотворительная деятельность
После смерти мужа Великая княгиня на свои средства основала женскую Марфо-Мариинскую обитель для того, чтобы иметь больше возможности заниматься благотворительной деятельностью. Святая Елизавета считала, что необходимо восстановить в Православной Церкви чин диаконисс, существовавший в первые века христианства. Сестры Марфо-Мариинской обители не были монахинями в прямом смысле слова, но совершали служение, сходное со служением диаконисс. В числе их обязанностей была помощь больным, подготовка женщин к Таинству Крещения, дела благотворительности. Сестры получали серьезную духовную и медицинскую подготовку, что делало их настоящими специалистами. Хотя женщины при поступлении давали некоторые обеты, но не являлись монахинями и могли покинуть обитель и создать свою семью. Создавая это духовно-благотворительное учреждение, святая Елизавета брала за образец православные монастыри, а также европейские сестричества. Деятельность обители получила благословение Святейшего Синода, и вопрос о восстановлении чина диаконисс также рассматривался, однако революционные события не дали довести это дело до конца.

Мученическая кончина

После революции Великая княгиня была арестована и выслана на Урал, так как большевики намеревались уничтожить всех членов дома Романовых, переправив их дальше от столицы. Вначале преподобномученица Елизавета находилась в Екатеринбурге, а затем была переправлена в Алапаевск, и 18 июля 1918 года ее вместе с некоторыми членами царского дома и их приближенными сбросили в шахту неподалеку от города, где они были оставлены умирать от ран и голода. Страдальцы провели в шахте несколько дней, и крестьяне из ближайших деревень свидетельствовали позже, что слышали доносившееся оттуда пение церковных песнопений. После того, как белогвардейские войска заняли город, тела убитых были похоронены. В 1992 году состоялась канонизация преподобномученицы Елизаветы.

Тропарь, глас 1:
Смирением достоинство княжеское сокрывши, богомудрая Елисавето, сугубым служением Марфы и Марии Христа почтила еси. Милосердием, терпением и любовию себе предочистивши, яко жертва праведная Богу принеслася еси. Мы же, чтуще добродетельное житие и страдания твоя, яко истинную наставницу просим тя: святая мученице Великая Княгине Елисавето, моли Христа Бога спасти и просветити души наша.

Кондак, глас 5:
От славы царственныя, вземши Крест Христов, прешла еси к славе небесней, молящи за врагов, и обрела еси радость вечную, святая мученице княгине Елисавето, с Варварою мученицею. Темже молим вас, молите о душах наших.

Величание:
Величаем тя, / святая преподобномученице Елисавето, / и чтим честная страдания твоя, / яже за Христа / претерпела еси.

Смире́нием досто́инство кня́жеское сокры́вши,/ богому́драя Елисаве́то,/ сугу́бым служе́нием Ма́рфы и Мари́и/ Христа́ почти́ла еси́./ Милосе́рдием, терпе́нием и любо́вию себе́ предочи́стивши,/ я́ко же́ртва пра́ведная Бо́гу принесла́ся еси́./ Мы же, чту́ще доброде́тельное житие́ и страда́ния твоя́,/ я́ко и́стинную наста́вницу усе́рдно про́сим тя:/ свята́я му́ченице вели́кая княги́не Елисаве́то,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Перевод: В смирении скрыв княжеское достоинство, Богомудрая Елисавета, особым служением Марфы и Марии ты почтила Христа. Милосердием, терпением и любовью себя предочистив, как жертва праведная ты принесла себя Богу. Мы же, почитая добродетельное житие и мучения твои, как истинную наставницу усердно просим тебя: «Святая мученица великая княгиня Елизавета, моли Христа Бога о спасении и просвещении душ наших».

От сла́вы ца́рственныя, взе́мши Крест Христо́в, прешла́ еси́ к сла́ве Небе́сней, моля́щи за враго́в, и обрела́ еси́ ра́дость ве́чную, свята́я му́ченице княги́не Елисаве́то, с Варва́рою му́ченицею. Те́мже мо́лим вас: моли́те о душа́х на́ших.

Перевод: От царственной славы (земной), подняв Крест Христов, ты перешла к славе Небесной, молясь о врагах, и обрела ты радость вечную, святая мученица княгиня Елисавета, с мученицей Варварой. Потому молим вас: «Молите о душах наших».

О, вели́кая княги́не, свята́я преподобному́ченице Елисаве́то, Росси́йская похвало́, гра́да Москвы́ пресла́вное украше́ние и Святы́я Земли́ свяще́нное достоя́ние!
Т ы во дни жития́ твоего́ ве́ру, наде́жду, любо́вь нело́жны стяжа́вши, милосе́рдием к стра́ждущим све́тло просия́ла еси́. Терпе́нием же скорбе́й и искуше́ний о́браз смире́ния бли́жним яви́вши, изгна́нием и страданьми житие́ увенча́ла еси́ и во Ца́рствии Небе́снем ны́не пребыва́еши.
С его́ ра́ди мо́лим тя, страстоте́рпице свята́я, моли́твами твои́ми да́руй нам се́рдце смире́нное и покая́нное, милосе́рдие неоскудева́ющее, служе́ние бли́жним же́ртвенное, терпе́ние непоколе́блемое, му́жество в ско́рбех и обстоя́ниих неослабева́ющее, в стра́шный же час сме́ртный упова́ние тве́рдое на Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Безнача́льным Его́ Отце́м, и Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О, святы́я новому́ченицы Церкви Русския, вели́кая княги́не Елисаве́то и пречестна́я и́нокине Варва́ро, ку́пно ева́нгельския за́поведи де́лом во оби́тели милосе́рдия соверши́вшия, ве́ры ра́ди правосла́вныя до сме́рти подвизавшияся и до́брый плод в терпе́нии страсте́й Христу́ прине́сшия! Моли́теся Ему́, я́ко победи́телю сме́рти, да утверди́т Це́рковь Ру́сскую Правосла́вную и Оте́чество на́ше. Се бо лука́вый враг вооружа́ется на ны, хотя́ нас погуби́ти в междоусо́бных бра́нех, ско́рбех, печа́лех, боле́знех, ну́ждах и беда́х лю́тых. Умоли́те Го́спода низложи́ти вся не́мощныя де́рзости его́; ве́ру в сердца́х люде́й православных укрепи́те, нам же мужества дар низпослите, да, отве́ргшеся себе́ и взе́мше крест свой, после́дуем Христу́, распина́юще плоть свою́ со страстьми́ и похотьми́. Сохрани́те нас от вся́каго зла, освяти́те пути́ жи́зни на́шея, да́руйте покая́ние нелицеме́рное, тишину́ и мир душа́м на́шим, испроси́те у Го́спода всем нам мыта́рств го́рьких и ве́чныя му́ки изба́витися и Небе́сному Ца́рствию насле́дником бы́ти со все́ми святы́ми, от века угоди́вшими Бо́гу, да ра́дующеся воздади́м хвалу́, честь и поклоне́ние Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Священства одеждою обложен, премудре, по Закону Божию всесожжения приятна священнолепно приносил еси, Захарие, и был еси светильник и зритель тайных, знамения в тебе благодати нося явственно, всемудре. И мечем убиен был в храме Божии, Христов пророче, с Предтечею моли спастися душам нашим.

Иной тропарь святому пророку Захарии и праведной Елисавете, глас 2-й

Праведных Твоих Захарии и Елисаветы, Господи, память празднующе, теми молим Тя: спаси души наша.

Кондак святому пророку Захарии и праведной Елисавете, глас 3-й

Пророк днесь и священник Вышняго, Захария предложи, Предтечев родитель, трапезу своея памяти, верныя питая, питие бо правды всем растворив, сего ради скончавается, яко Божественный таинник Божия благодати.

Молитва первая святому пророку Захарии и праведной Елисавете от бесплодия

О святии угодницы Божии, пророче Захарие и праведная Елисавето! Подвигом добрым подвизавшеся на земли, восприяли есте на небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый ваш образ, радуемся о преславнем скончании жительства вашего и чтим святую память вашу. Вы же, предстоя Престолу Божию, приимите моления наша и ко Всемилостивому Богу принесите, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством вашим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая святому пророку Захарии и праведной Елисавете от того же

Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от ангел воспеваемый, на земли от человек во святых Своих хвалимый, давый Святым Твоим Духом коемуждо благодать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей Святей овы апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учители, ихже словом проповеди, Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася святии в коемждо роде и роде, различными благодетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе, нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедший, готови, в немже сами искушсни быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех и святого пророка Захарию и праведную Елисавету воспоминая и их богоугодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, житию, любви, вере, долготерпению, и их молитвенною помощию, паче же Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще Пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа во веки. Аминь.

Молитва третья святому пророку Захарии и праведной Елисавете от того же

О, преблаженнии угодницы Божии, вси святии, предстоящии Престолу Пресвятыя Троицы и наслаждающиися неизреченнаго блаженства! Се ныне, в день общаго вашего торжества, милостивно призрите на нас, меньших братии ваших, приносящих вам сие хвалебное пение, и ходатайством вашим просящих милости и отпущения грехов у Преблагаго Господа; вемы бо, воистину вемы, яко вся, елика восхощете, испросити у Него можете. Темже убо смиренно молимся вам, и святому пророку Захарии и праведной Елисавете, молите Милостиваго Владыку, да подаст нам дух вашея ревности к хранению святых Его заповедей, яко, да текше по стопам вашим, возможем земное поприще в добродетельном житии без порока прейти, и в покаянии достигнути преславных селений райских, и тамо купно с вами прославляти Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь!

Молитва четвертая святому пророку Захарии и праведной Елисавете о наставлении на путь праведный

К вам, о святии вси и святый пророче Захария и праведная Елисавета, яко путеводным светильникам, деяньми своими осветившим путь небеснаго восхода, аз многогрешный смиренно колена сердца моего преклоняю и из глубины души взываю: умолите о мне Человеколюбца Бога, да не попустит ми еще блуждати по распутиям греха, но да просветит мой ум и сердце светом благодати Своея, яко да тою озаряем и подкрепляем, возмогу прочее время земнаго жития правою стезею нспреткновенно преити и ходатайством вашим к Преблагому Господу сподоблюся, поне вмале причастник быти духовныя вашея трапезы в небесном чертозе Царя славы. Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Благим и Животворящим Духом буди слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

В нагорной проповеди говорится о том, что только человеку с добрым, чистым сердцем дано узреть совершенного Бога, распознав Его среди множества народа, таким человеком стал Иоанн Креститель. Пророк Захария и праведная Елисавета — родители Иоанна Крестителя, которым сын был послан в преклонные годы, они отдали за него свои жизни.

До рождения Иисуса Христа человечество жило в ожидании Миссии, обещанного Богом первым людям в Эдемском саду. Сын Божий должен был прийти на землю в человеческом обличии, чтобы восстановить утраченный союз человека и Бога, открыть путь к вечной жизни. До этого великого события должен был явиться людям тот, кто приготовит дорогу Христу. Его миссией была подготовка людей к принятию Спасителя. Этим человеком стал пророк, Предтеча, Креститель Господний, Иоанн.

Пророк Иоанн родился в семье иудейского священника Захарии, потомка Ифамара, сына пророка Аарона, брата Моисея, выведшего еврейский народ из египетского плена. Захария и Елисавета дожили до преклонного возраста, но детей у них не было, что в еврейском обществе приравнивалось к Божьему наказанию, считалось позором.

Однажды, во время совершения служения в святилище храма, пророк Захария увидел ангела.

Архангел Гавриил сообщил священнику, что Бог услышал молитвы его и Елисаветы и посылает им сына. Нареченный Иоанном сын станет радостью и веселием для родителей, многие возрадуются, ибо он будет велик перед Творцом.

Праведные Захария и Елисавета известны нам из Евангелия Луки, где апостол сообщает миру о рождении того, кто приготовит путь Христу. Свое начало святое берет из рода священников. Мать Иоанна Елисавета и праведная Анна, мать Пречистой Девы Марии были сестрами, так что Праведная Елисавета приходилась теткой Матери Христа.

Священник Захария служил в храме Иерусалима. Потомки Аарона стали настолько многочисленны, что не могла все вместе нести служения в храме. По приказу царя Давида их разделили на 24 чреды, чтобы каждый лик имел свое служение в определенную седмицу.

Каждая отдельная чреда возглавлялась честнейшим мужем, поставленным царем, по жребию священники определили, кому и в какую седмицу служить. Священник Авия, из рода которого был отец Иоанна, вытащил жребий, благословляющий на служение в восьмую седмицу. В это и служил пророк Захария, когда ему явился Архангел.

Святая пара славилась праведностью, исполняла все заповеди и уставы Господние.

Священник, который был уже в преклонных годах, услышав весть Архангела Гавриила, усомнился в ней, за что Господь лишил его дара речи. Праведная Елисавета забеременела, не могла поверить в чудо зачатия, долго таилась от людей и радовалась тому, что Бог избавил ее от позора. При сроке беременности 6 месяцев к ней пришла Мария, которая еще не была замужем.

По интенсивному шевелению малыша Елисавете Духом Святым было открыто, что перед ней стоит Благодатная Мать Господа Иисуса Христа, и в ее утробе живет Младенец.

Весть о рождении сына у немолодой пары быстро разнеслась среди их родственников и соседей, все радовались о дарованном чуде. В день обрезания старейшины спросили праведную Елисавету, какое имя она хочет дать сыну, ибо Захария оставался нем.

Последовал ответ, что имя ему будет Иоанн. Все окружающие очень удивились, ведь по еврейскому обычаю детям дали имена кого-то из предков, а в роду из племени Аарона, откуда происходили родители мальчика, такого имени не было.

Спросили пророка Захарию, и он написал: «Иоанн», и в тот же миг была снята со священника пелена молчания. Далее Духом Святым, через пророчество Захарии, Всевышний сказал людям, что этот младенец станет Божьим посланцем. Иоанн послан на землю для приготовления пути Господу.

Через полгода над Вифлеемом воссияла Звезда, сообщив миру новость, что родился Спаситель, Царь Иудейский, который выведет народ на путь истины.

Через некоторое время об этом чуде узнал царь Ирод и испугался за свой престол, не поняв сути свершившегося, он приказал убить всех младенцев в возрасте до 2-х лет.

У некоторых людей возникает вопрос, почему до двух лет. В то время передвижение было на мулах, верблюдах или пешком, когда Ирод понял, что обманут мудрецами, прошло время. За этот период Иисус был обрезан, принесен в храм, куда был внесен благословенным Симеоном, которому Бог сказал, что он не увидит смерти до встречи с Миссией. Ирод знал о рождении Миссии, но ему не было открыто, в какой семье произошло это чудо.

Иосиф и Мария были предупреждены Ангелом о готовящемся убийстве мальчиков, они бежали в Египет. Праведная Елизавета, схватив долгожданного сына, скрылась из Хеврона, где проживало святое семейство, в пустыни, живя в пещерах.

Ирод знал о рождении у священника Захарии сына, об этом чуде говорил весь город, и он мог быть тем царем иудейским, о котором говорили мудрецы. Пришедшие в храм воины стали пытать пророка о месте нахождения его сына и жены, в ответ на отказ открыть тайну их пребывания, они убили священника недалеко от жертвенника.

Еще долго евреи помнили о совершенном убийстве в храме. Как гласит предание, святая кровь праведного Захарии окаменела. Она ярким пятном на мраморном полу еще долгое время напоминала людям о событиях тех лет.

Праведная Елисавета, узнав о смерти мужа, пережила его всего на сорок дней.

Младенец Иоанн, которому было от силы 2 года, стал сиротой, но был храним Господом, питался медом диких пчел, одевался в шкуры до явления людям пророком покаяния.

Видео (кликните для воспроизведения).

Важно! 18 сентября в храмах Православной Церкви отмечается день почитания святых Захария и Елисаветы, пророка и праведной, подаривших миру Иоанна Предтечу.

Елисавета праведная молитва
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here