Феодосий булгаков молитва

Самое детальное описание: феодосий булгаков молитва специально для посетителей нашего ресурса.

Память: 3 май / 16 мая, 10 июля / 23 июля, 14 августа / 27 августа (перенесение мощей), 28 августа / 10 сентября (Собор преподобных отцов Киево-Печерских), в Дальних пещерах — преподобного Феодосия, почивающих), 2 сентября / 15 сентября 28 сентября / 11 октября преподобных отцов Киево-Печерских, в Ближних пещерах — преподобного Антония почивающих

Преподобный Феодосий является одним из основателей русского монашества и устроителем Киево-Печерской Лавры. Покровитель русских монахов и благотворителей, собирающих средства для больных и малоимущих. К нему обращаются в молитве для помощи в обуздании страстей, приобретения смирения и аскетизма.

Возвысився на добродетель, измлада возлюбив монашеское житие, к желанию доблественне достиг, вселился еси в пещеру и, украсив житие твое пощением и светлостию, в молитвах, яко безплотен, пребывал еси, в Российстей земли, яко светлое светило, просияв, отче Феодосие, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Звезду Российскую днесь почтим, от востока возсиявшую и на запад пришедшую, всю бо страну сию чудесы и добротою обогатившу и вся ны содеянием и благодатию монашескаго устава, блаженнаго Феодосия.

От мирскаго мятежа изшед, отвержением же мира евангельски Христу последовал еси и, равноангельное житие пожив, в тихое пристанище Святыя Горы Афона достигл еси, отонудуже благословением отцев в гору Киева пришед и тамо трудолюбно жизнь совершив, Отечество твое просветил еси и, множеству монашествующих стезю, ведущую к Небесному Царствию, показав, Христу сия привел еси, Егоже моли, Антоние преподобне, да спасет души наша.

Возложив себе Богу, паче всех возлюбленному от юности, преподобне, Тому от всея души любовию последовал еси, мира же тленная ни во чтоже вменив, в земли пещеру соделал еси и, в ней добре противу невидимаго врага козней подвизався, яко светозарное солнце, во вся концы земли возсиял еси, отонудуже, веселяся, прешел еси к Небесным чертогом. И ныне со Ангелы Владычню престолу предстоя, поминай нас, чтущих память твою, да зовем ти: радуйся, Антоние, отче наш.

Мысленное солнце и светлую луну, первоначальных Печерских, со всем собором преподобных днесь почтим, тии бо, церковную твердь озаряюще, просвещают во тьме страстей бедствующих, и подают от Христа Бога молитвами своими помощь во всех скорбех, и душам нашим просят избавления.

Избраннии от всех родов угодницы Божии, святии преподобнии Печерстии, на сих горах добродетельми просиявшии, вас земля не потаила есть, но Небо отверзеся вам и райское селение. Темже мы похвальныя песни Богу, прославльшему вас, в памяти вашей приносим; вы же, яко имущии дерзновение, ваш собор почитающих от всех бед молитвами вашими заступайте, яко заступницы наши и к Богу ходатаи.

О угодницы Христовы, преподобнии отцы наши Антоние и Феодосие и вси святии Киево-Печерстии, светильницы пресветлые, святостию иноческаго жития первые просиявшие на земле Российстей, покровители града Киева и всего отечества нашего! К вам, молитвенникам теплым и предстателям непостыдным, усердно притекаем, в нуждах и скорбях наших утешения и помощи просяще. Помозите нам, рабам Божиим (имена), заступницы наши! Утвердите нас в вере святей, сохраните Церковь Божию от пагубных ересей и расколов, научите нас всегда творити заповеди Божия и вся предания церковная, от отец нам заповеданная, будите нам благосердые отцы и теплые молитвенницы, яко да прославим имя Живоначальныя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа во веки. Аминь.

В восемнадцать лет принял монашество на Афоне, после революции взял на себя крест юродства. «Безумный» старик Кузюка многократно проявлял свою прозорливость, спасал от неминуемой гибели множество людей, еще больше людей направлял к правде и вере, исцелял больных. К преподобному Феодосию Кавказскому молитвенного обращаются за помощью в болезнях, отчаянных положениях, заключении, о вразумлении желающих самоубийства, о даровании веры и терпения, избавления от малодушия.

От юности Христа возлюбил еси, блаженне, Его же ради на Святой Афон и ко Гробу Господню удалился еси. Тамо благодатию, даром чудес обогатился еси и паки в страну Российскую к людем своим возвратился еси. Народы Кавказа в годину гонений молитвами и чудесами многими в Православии укрепил еси. Преподобне отче Феодосие, моли Христа Бога, да укрепит Господь люди зде живущия, и оградит землю нашу миром, и спасет всех, яко милосерд.

Всю жизнь Христу Богу отдал еси, преподобне отче Феодосие, подвиги молитвы, стояния у Гроба Господня, поста, воздержания, юродства, темничнаго заточения Его ради претерпел еси до конца. Темже и Христос долголетием и чудесами тя обогати, яко и доныне людие земли нашея к мощем твоим притекают с верою и получают просимое. Отче наш Феодосие предивный, моли Господа Бога и Владыку всех о сохранении в стране Российстей Православия, умирениии мира и спасении душ наших.

Ученый аскет, разумный управитель. Справедливость в отношении к духовенству и пастве, сострадание, снисходительность и миролюбие были отличительными чертами святителя Феодосия Черниговского. Еще большую славу святитель снискал после своей смерти многими знамениями и чудесами, исцеления от молитв перед его мощами расслабленных, глухих, немых, слепых и иных немощных.

Преудобрен во архиереех, святителю Феодосие, был еси светило своему стаду, таже преставился еси в вечныя Обители. Умоли у Престола Царя Славы избавитися нам от находящих на ны зол и спастися душам нашим, святе, молитвами твоими.

Пастырей Начальнику Христу трудился еси, святителю Феодосие, на пажити духовней словесныя твоя овцы питая, и целебен дар от Христа Спаса приял еси, во еже немощи душевныя и телесныя целити всех, с верою к тебе приходящих. Темже и ныне, святе, молися, всем, имя твое призывающим, от наветов вражиих спастися и помиловатися душам нашим.

Величаем тя, святителю отче Феодосие, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.

К святому Феодосию обращаются с молитвами за помощью в исцелении, о избавлении от недуга и о даровании здоровья. Женщины могут обращаться к нему за избавлением от бесплодия.

О, святый угодниче Божий, преподобне отче Феодосие!

Ты, от юности Христа возлюбивый и Единому Ему последовавый, удалился на Святую гору Афонскую, в удел Матери Божией, и оттуда ко Гробу Господню притекл еси.

Там во священном сане много лет пребывая, совершал усердные моления за Землю Российскую, за Церковь Православную и за народ русский.

Егда же постигло Русь Святую лихолетие безбожия, оставил ты Афон и Иерусалим и вернулся во Отечество свое, разделяя горе и страдания народа своего и Церкви нашей святой, как монах и священнослужитель, даже до темничного заточения.

Вера твоя, кротость, смирение и терпение умиляли огрубевшие сердца в заточении с тобою пребывавших.

В годы брани ты, отче, помогал народу православному одолеть врага и супостате, и многих, от уныния, горя и отчаяния жизнь свою покончить хотевших, спасл еси.

Помощию твоею укреплялись верные в уповании своем, яко Господь не оставит Отечество наше, Матерь Божия сохранит удел Свой, и гнев Божий Ея молитвами на милость претворится.

Многотрудный твой подвиг Христа ради юродства удивил, отче, не только нас земных, но и небожителей, являвшихся тебе.

Вот что может сотворить молитва праведника, верою крепкой поспешествуемая.

Ты знаешь нужды и печали наши, преподобие отче Феодосие, знаешь и желание наше со Христом быти.

Пройдя тесный и тернистый путь земного бытия, ты нес ярем тяжкий от братий своих, от неверных и соплеменников.

Вспомни о нас, старче Божий, у престола Господня, ибо ты обещал помогать всем, кто обратится к тебе.

Память на земле Кавказской о тебе, отче, не оскудевает и поныне: с верою и упованием притекают православные люди к месту твоего упокоения, прося заступления и помощи.

Просим же тя, преподобне отче Феодосие:

помоги нам в трудный час жизни, в минуты скорбей и страданий, умоли Начальника Мира Господа, да умягчит он злые и огрубевшие сердца человеческие и умирит народы Кавказа.

Да разорит нечестивые советы раскольников и еретиков, восстающих на Церковь Русскую Святую.

Твоими молитвами, святче Божий, да простит нам Господь всякие прегрешения, да минуют нас стрелы вражия и козни диавольския.

Испроси у Творца и Промыслителя жизни нашея Господа время на покаяние, от пагубы — избавление, болящим — здравие, падшим — восстановление, скорбящим — утешение, чадам во страхе Божием воспитание, отходящим к вечности — благое уготовление, отшедшим — упокоение и Небесного Царствия наследование.

Буди, отче Феодосие, покровителем и помощником всем верным земли Кавказской.

Да укрепится и умножится на ней и во всей Руси Великой Святое Православие.

Мы же, укрепляемые святыми твоими молитвами, прославим Живоначальную Троицу и твое освященное Богом имя, ныне и присно и во веки веков.

О, преподобне и Богоносне отче Феодосие!

Призри на нас, грешных, тебе моление сие приносящих, и умоли о нас Господа Иисуса Христа и Его Пречистую Матерь, Богородицу и Приснодеву Марию,

во еже избавитися нам исцелением от недугов многоразличных плотских и духовных, и хворей, и порчи, и получити нам от Господа Бога прощение согрешений наших, и стяжати Духа Святаго, Господа Животворящаго, во вспоможение брани на супротивныя и залога Царствия Отца нашего Небеснаго.

О Старче таинниче и чудне!

Простри жезл молитвенный свой, да изведеши нас своими мольбами от волков мысленных — из ада грехов и непотребств, непослушания и противления нашаго, иже творим на всяк день и нощь, непотребнии,

яко ты ходатай сильный еси пред Господом и Царицей Небесной.

Молим тя, живыя, и о мертвых, яко ты и из тартара исхищаеши силою молебствия святаго своего, да сопричтутся десным овцам Христа Бога нашаго.

Настави нас, юродиве Феодосие, на ум, во еже знати Пресвятую Троицу, Единаго Господа Бога нашаго, милующаго и спасающаго, и Едину Чистую и Всепетую Марию Деву, Державную Владычицу нашу и Матерь.

Да пребывает с нами Утешитель твоими мольбами, во еже избавити нас от всякия скверны и соделать причастниками Царствия Отца нашаго Небеснаго.

Ему Всежданному и Всевожделенному Царю, Создателю и Господу Богу нашему, яко Благ и Человеколюбец еси, поклонимся и воздадим славу, и превознесем Пречестное и Великолепое Имя Его, Отца и Сына, и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков.

О священная главо, Ангеле земный и человече небесный, преподобне и богоносне отче наш Феодосие, изрядный слуго Пресвятыя Богородицы, во имя Ея святое обитель пречудну на горах Печерских соорудивый, и в ней чудес множеством просиявый! Молим тя со усердием миогим: молися за нас ко Господу Богу, и испроси нам от него великия и богатыя милости: веру праву, надежду спасения несомненну, любовь ко всем нелицемерну, благочестие непоколебимое, душ и телес здравие, житейских потреб довольство, и да не во зло обратим благая, даруемая нам щедродательныя Его десницы, но в славу имени Его святаго, и во спасение наше.

Соблюди, преподобне чудотворче, Отечествие твое земное, страну православнорусскую, все грады и веси ея, град твой, и Лавру твою невредимыми от всякаго зла, и вся люди притекающия на поклонение честному твоему гробу, и пребывающия во святей обители твоей, осени небесным твоим благословением, и от всяких зол и бед милостиво избави. Наипаче же в час кончины нашея покажи нам многомощное твое покровительство: да избавимся, молитвами твоими ко Господу, власти лютаго миродержца, и сподобимся наследити Царство Небесное. Яви нам, отче, благосердие твое, и не остави нас сирых и безпомощных; да выну славословим дивнаго во святых Своих Бога, Отца, и Сына, и Святаго Духа, и твое святое заступление, во веки веков. Аминь.

О священная главо, святителю Феодосие! Услыши нас призывающих тя и припадающих ко святей иконе твоей. Поминай нас, раб Божиих (имена), у престола Вседержителева и не престай молитися о нас ко Христу Богу: тебе бо дадеся благодать молитися за ны. Испроси предстательством твоим у Всемилостиваго Бога нашего нам здравие душевное и телесное, тихое и богоугодное житие, благую христианскую кончину и добрый ответ на Страшнем суде Христове и Царствия Небеснаго наследники быти покажи, да прославим имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков.

Таинство покаяния, как благодатное врачевство, предназначено для всех Христиан, но только для исцеления одних болезней их духовных. Таинство елеосвящения есть другое спасительное врачевство, предназначенное для Христиан, больных по самому телу, и имеющее целию врачевать не одни болезни их духовные, но и телесные.

Такое понятие об елеосвящении дает нам православная Церковь, когда говорит: «Елеосвящение есть таинство, в котором, при помазании тела елеем, призывается на больного благодать Божия, исцеляющая немощи душевные и телесные» (Простр. хр. катих. ч. 1, чл. 10).

Это таинство издревле называлось и называется в православной Церкви елеем 1450 , святым елеем 1451 , елеем, соединенным с молитвою 1452 ; в нашем отечестве – елеосвящением, елеопомазанием, иногда, в просторечии, соборованием в соответствие тому, что совершается обыкновенно собором пастырей. Названия, данные елеосвящению собственно в римской Церкви, каковы: последнее помазание 1453 , таинство отходящих или умирающих 1454 , суть позднейшего происхождения и, как увидим, не совсем точны.

I. О таинстве Елеосвящения со всею ясностию говорит в св. Писании св. апостол Иаков, когда, наставляя Христиан: злостраждет ли кто в вас; да молитву деет: благодушествует ли кто; да поет, непосредственно продолжает: болит ли кто в вас; да призовет пресвитеры церковныя, и да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем, во имя Господне. И молитва веры спасет болящаго, и воздвигнет его Господь: и аще грехи сотворил есть, отпустятся ему ( Иак. 5, 14. 15 ). Из этих слов равно открывается и божественное установление елеосвящения и действительность его, как таинства.

2. Действительность, как таинства. Ибо, кроме Божественного установления – первой необходимой черты всякого христианского таинства, Елеосвящению усвояются в представленных словах Апостола и две остальные черты: чувственный знак – помазание больных елеем с молитвою, и соединенное с этим чувственным знаком сверхчувственное действие благодати – отпущение грехов и исцеление болезней. Предполагать же, как предполагают неправомыслящие 1455 , будто св. Иаков говорит здесь об обыкновенном врачебном средстве от болезней, или о чрезвычайном даре исцелений, совершенно несправедливо.

Несправедлива первая мысль: потому что – а) какова бы ни была целительная сила елея, все же нельзя назвать его всеобщим врачевством от болезней, а св. Апостол говорит вообще: болит ли кто в вас, да…; б) помазать больного елеем, как обыкновенным врачевством, всего естественнее могли бы домашние его, или друзья, или всякий врач, к которому Писание не воспрещает обращаться ( Сирах. 38, 1–5 ), а св. Апостол заповедует именно: да призовет пресвитеры церковныя…; в) вслед за тем целительная сила приписывается Апостолом не одному елею, но преимущественно молитве священнослужителей: да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во имя Господне, и молитва веры спасет болящаго, и воздвигнет его Господь; г) наконец, вместе с исцелением болезни соединяется отпущение грехов: и аще грехи сотворил есть, отпустятся ему, чего, без сомнения, никакое естественное врачевство даровать не может.

Несправедлива и последняя мысль. Ибо – а) дар чудесных врачеваний никогда не был привязан к определенному чувственному знаку, как известно из истории Спасителя и Апостолов ( Иоан. 5, 8–9 ; Лук. 4, 40 ; Марк. 16, 18 ; Деян. 3, 6; 28, 8. 9 ), а св. Иаков указывает на один определенный знак – елей; б) обладавшие этим чрезвычайным даром могли только врачевать болезни, но не имели власти отпущать грехи, предоставленной от Спасителя одним Апостолам и их преемникам, а св. Иаков соединяет здесь с уврачеванием от болезней отпущение грехов; в) чрезвычайпыми дарами, след., и даром исцелений, обладали в век апостольский верующие всякого звания и состояния ( 1Кор. 12, 7–12 и др.); потому за чудесным уврачеванием от болезней и надлежало бы обращаться собственно к тем лицем, которые обладали этим даром, какого бы звания они ни были, а св. Иаков заповедует для совершения елеопомазания призывать только пресвитеров церковных… Явно, что здесь речь не о чудесном целении, но об одном из священнодействий церковных, которые действительно, по учению Апостолов, могли совершать не все верующие ( Евр. 5, 4 ), но только избранные служители Церкви ( Еф. 4, 11. 12 ) и в частности пресвитеры ( Деян. 20, 17. 18 ).

II. Не должно быть ни малейшего сомнения в том, что от дней апостольских таинство елеопомазания совершалось в Церкви: ибо Церковь не могла забыть, а тем более нарушить заповедь, так ясно преподанную Апостолом и столько спасительную для верующих. Но сохранились и некоторые свидетельства древних учителей, которые или только упоминают об елеосвящении, на основании слов св. апостола Иакова, или некоторыми чертами указывают на елеосвящение, как на особое тайнодействие, или даже прямо называют его таинством.

К числу первых принадлежат свидетельства:

Оригена. Перечислив разные средства к отпущению грехов, каковы: крещение, мученичество, племенная любовь к Богу и под., он продолжает: «есть еще седьмое, впрочем тяжкое и трудное, отпущение грехов чрез покаяние, когда грешник омывает слезами ложе свое, и бывают ему слезы хлеб день и нощь ( Пс. 41, 4 ), и когда он не стыдится исповедать грех свой пред священником Господним и просить врачевства, по слову сказавшего: исповем на мя беззаконие мое Господеви, и ты оставил еси нечестие сердца моего». И вслед за тем присовокупляет: «в сем исполняется и то, что сказал апостол Иаков: болит ли кто в вас, да призовет пресвитеры церковныя и да возложат на него руки 1456 , помазавше елеем во имя Господне. И молитва веры спасет болящаго, и воздвигнет его Господь, и аще грехи сотворил есть, отпустятся ему ( Иак. 5, 14. 15 )» 1457 . Ориген как бы не отделяет здесь елеосвящения от покаяния и говорит об одном непосредственно после другого; но это, без сомнения, потому, что и в древности елеосвящение совершалось, как доныне совершается, после покаяния и вслед за ним как бы нераздельно.

Св. Златоуста. Сравнивая священников, как духовных отцов, с плотскими родителями, он говорит: «эти не могут защитить детей своих и от телесной смерти, даже не всегда могут изгнать из тела их вторгнувшуюся болезнь: те, напротив, часто спасали болезненные души, долженствовавшие погибнуть, то подвергая их кроткому наказанию, то удерживая при самом начале от падения, не только учением и наставлением, но и помощию молитв. Ибо они имеют власть отпущать грехи не только тогда, когда возрождают нас, но и после, как сказано: болит ли кто в вас, да призовет пресвитеры церковныя, и да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во имя Господне. И молитва веры спасет болящего, и воздвигнет его Господь, и аще грехи сотворил есть, отпустятся ему ( Иак. 5, 14. 15 ). Судя по связи речи и потому, что о таинстве покаяния, о власти священников вязать и решить, Святитель сказал несколько прежде и со всею обстоятельностию, для чего и привел слова – Иоан. 20, 23 ; Матф. 18, 18 , – можем заключать, что здесь он говорит именно о таинстве елеосвящения, совершаемом только для больных 1458 .

Св. Кирилла, иерусалимского. Вооружаясь против волшебства, он дает такое наставление: «когда у тебя подвергнется болезни какая-либо часть тела, и если ты веришь в сии слова: Господь, Саваоф и другие, усвояемые Бож. Писанием Богу, как свойственные Его природе: тогда ты произноси эти слова, воссылая за себя молитвы. Ты поступишь гораздо лучше, нежели они (т. е. обращающиеся к волхвованию): ибо будешь воздавать славу не духам нечистым, но Богу. При этом я напомню тебе еще слова Божественного Писания: болит ли кто в вас, да призовет пресвитеры церковныя, и да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во имя Господа… и проч.» 1459 . Замечательно, что св. Отец только напоминает об елеопомазании, как средстве, к которому должны обращаться Христиане в случае болезней, и след., предполагает это средство известным и действительно употреблявшимся в Церкви.

К свидетельством второго рода, более ясным, относятся слова:

Виктора, антиохийского пресвитера (V в.), который, изъясняя Евангельское повествование об Апостолах: и мазаху маслом многи недужныя, и изцелеваху ( Марк. 6, 13 ), замечает: «о чем апостол Иаков говорит в своем каноническом послании, то не различествует от настоящего: ибо он пишет: болит ли кто в вас… Елей и болезни исцеляет, и бывает причиною света и веселия. Потому елей, употребляемый для помазания, знаменует и милость от Бога, и исцеление болезни, и просвещение сердца. Ибо все совершает молитва, как всякому известно, а елей служит только символом совершающегося» 1460 .

Цезария, также писателя V века. В одном слове своем он так наставляет Христиан: «всякий раз, когда постигнет какая-либо болезнь, пусть больной примет тело и кровь Христову и помажет тело свое, чтобы исполнились на нам слова Писания: болит ли кто… Видите, братие, кто в болезни прибегает к Церкви, тот удостаивается получить и здравие тела, и отпущение грехов» 1461 .

Наконец прямо называют елеосвящение таинством:

Иннокентий I, папа римский (V в.). Отвечая на вопрос: как понимать слова апостола Иакова: болит ли кто в вас… и проч., он говорит: «их, без сомнения, должно разуметь о верующих больных, которые могут быть помазываемы св. елеем хрисмы или помазания». И вслед за тем решая другой вопрос, может ли епископ совершать это помазание, продолжает: «нет причины сомневаться в возможности для епископа того, что несомненно может совершать пресвитер. О пресвитерах у Апостола сказано потому, что епископы, будучи удерживаемы занятиями, не ко всем больным могут ходить… Проходящим (церковное) покаяние нельзя сообщать этого помазания: потому что оно есть таинство. Ибо кому воспрещаются прочие таинства: как можно дозволить только одно?» 1462 .

Св. Григорий Двоеслов. В книге таинств он излагает самый чин елеосвящения со всеми молитвами и свящ. песнями. Здесь, при помазании больного св. елеем, священник между прочим говорит: «помазую тебя св. елеем во имя Отца и Сына и Св. Духа, да не скрывается в тебе дух нечистый…, но да обитает сила Христа Бога и Св. Духа, чтобы ты чрез совершение сего таинства (mysterii), – чрез помазание св. елеем и нашу молитву, силою св. Троицы уврачеванный, удостоился получить прежнее и совершенное здравие» 1463 .

Видео (кликните для воспроизведения).

Должно присовокупить, что таинство елеосвящения содержат в числе прочих таинств не только латиняне, отделившиеся от православной Церкви с девятого века, но и несториане и монофизиты 1464 , отлученные от нее еще третьим и четвертым вселенскими Соборами в пятом столетии.

В тех же самых словах, которыми св. апостол Иаков засвидетельствовал Божественное установление таинства елеосвящения, вместе с его действительностью, он ясно указал и лица, которым может быть преподаваемо это таинство, и самых совершителей таинства.

1. О лицах первого рода св. Иаков выразился: болит ли ( ασθενεί ) кто в вас…, и далее: молитва веры спасет болящаго ( κάμνοντα ). След., таинство елеосвящения предназначено для Христиан только больных, и больных тяжело, страждущих, изнемогающих, как показывают употребленные Апостолом слова 1465 . Но с другой стороны, было бы крайностью разуметь здесь одних умирающих или таких больных, которые находятся уже при самой кончине: ибо представленные слова Апостола, и по общему употреблению их на греческом языке, и по употреблению в св. Писании ( Матф. 10, 8; 25, 36–39 ; Лук. 4, 40; 7, 10; 9, 2 ; Иоан. 4, 46; 5, 3; 11, 1 и др.), означают не одних умирающих, но вообще тяжко больных, след., и таких, которые имеют надежду на выздоровление. Потому несправедливо поступает Церковь римская, когда преподает таинство елеосвящения в виде напутствия только таким больным, которые находятся уже при смерти, почему и называет его последним помазанием, таинством отходящих или умирающих: обычай, явившийся, по сознанию самих латинян, не ранее двенадцатого века 1466 .

2. Совершителями таинства елеосвящения Апостол прямо называет пресвитеров: да призовет пресвитеры церковныя… Это, без сомнения, не значит, чтобы совершать елеосвящение не имели власти епископы, непосредственные преемники Апостолов, и по преимуществу раздаятели даров благодати; но св. Иаков упоминает об одних пресвитерах потому, как заметил папа Иннокентий I, что «епископы, будучи удерживаемы другими занятиями, не ко всем немощным могут ходить» 1467 . Число пресвитеров для совершения елеопомазания, по древнему чину православной Церкви, обыкновенно назначается седмеричное 1468 . Но так как это число у Апостола не определено и не относится к существу таинства: то иногда, по обстоятельствем, таинство совершалось и большим числом священников, и меньшим – до трех и до одного 1469 . Церковь римская отступила и здесь от Церкви православной, предоставляя право освящать елей для таинства елеосвящения одним епископам 1470 , без всякого основания, тогда как Апостол вообще говорит при елеосвящении о пресвитерах церковных, даже не упоминая об епископах.

I. Видимую сторону таинства елеосвящения св. Апостол обозначает словами: да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во имя Господне. Т. е. сюда относятся:

1) Помазание больного елеем или древяным маслом. Елей этот предварительно освящается священнослужителями пред самым совершением таинства. И за тем они седмикратно, один за другим, помазуют болящего в виде креста на челе, ноздрях, ланитах, устах, персях и руках с обеих сторон.

2) Молитва веры, произносимая священнослужителями, при самом помазании больного. Она, по чину православной Церкви, читается так: «Отче святый, врачю душ и телес, пославый единороднаго Твоего Сына, Господа нашего И. Христа, всякий недуг исцеляющаго и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего (имярек) от обдержащия его телесные немощи и оживотвори благодатию Христа Твоего» и проч.

II. Невидимые, благодатные действия елеосвящения суть:

Ἐλαιον , Hierem. respons. 1 ad August. Confess. c. VIII, in Act. Theolog. Wirtemberg. p. 81, ed. 1584.

Αγιον έλαιον , Goar. Eucholog. p. 408; Hierem. loc. cit. p. 79.

    456512, Челябинская обл., Сосновский р-н, п. Красное поле, ул. Цветочная, д. 3 8 (351) 44-92-171 [email protected]

Нашли ошибку? Сообщите нам!
Выделите и нажмите Ctr+Enter

Если у вас есть вопросы, задайте их через специальную форму

Преподобнии и богоноснии отцы наши Антоние и Феодосие, к вам мы грешнии и смиреннии, яко к теплым заступником и скорым помощником и известным предстателем, усердно прибегаем, смиренно просяще вашея помощи и заступления в бездне зол и бед погружаемии, яже на всяк день и час нам и от человек лукавых приключаются и от духов злобы поднебесныя, всегда и везде и всякими образы погибели души и телес наших ищущих, находят на ны. Известны бо есмы несумненно, коль великое к Милосердому Богу имате дерзновение: еще бо на земли между странствующими к Горнему Отечеству пребывающе, велию силу благодати Божией, устами и рукама вашими чудодействующей, в себе показасте, яко и огнь с небес, по подобию Илиину, на показание места, на немже имяше быти основана, на честь и всегдашнее Бога и Божия Матере славословие, великая церковь Печерская, и росу, по образу Гедеонову, на очищение и вечное прославление тогожде святаго места низведосте: такожде вемы, коль многое множество мужей и жен, из разных стран и народов, скорбящих и напаствуемых, или различными тяжкими болезньми одержимых, или под бременем насилия и притеснения неудобь носимым упадающих и жития своего отчаявающихся, вашими молитвами и заступлением получиша скорое себе облегчение и избавление.

Любовь в сердцах наших сице утвердите, и достойну соделайте, да ничтоже земное и скорогибнущее паче Бога, вся сотворшаго и вся в Себе содержащаго, ниже помышляем, ниже желаем, ниже предпочитаем. Чувства наша душевная вкупе и телесная в таковом благоустроении и благолепной мерности на всяк день и час удерживайте и снабдевайте, да теми никогдаже Благаго, Человеколюбиваго Бога прогневаем. Разум уцеломудрите, да он паче о Бозе, Его вездеприсутствии и благопромышлении помышляет, неже о временных и ничтоже сущих печется. Развращенную волю нашу выну исправляйте, да николиже хощет, еже хотению Божию сопротивляется, но теми да удовляется, и в сих безмятежно и безпечально да пребывает, яже суть Богу угодна и приятна, человеку же спасительна и полезна. Память истрезвляйте, да та непрестанно представляет уму и сия, имиже Всемилостиваго прогнева Бога и его благоутробие раздражи и оная, яже всякаго человека, кроме всякаго сумнения. по временной сей жизни ожидают: к симже и Отечества вашего не забывайте, но в мирном устроении пребывати ему у Престола Величества Божия непрестанно ходатайствуйте.

Вся люди, сущия в стране нашей, мирных и безпечальных сохранитe, и от всякаго злаго обстояния вскоре избавите. Егда же приспеет наше от временнаго сего жития отшествие и к вечности преселение, сице нам в помощь предстаните и от насилий вражиих свободите, якоже предстасте иногда Еразму монаху в тяжком смертном бедствии обретавшемуся, и сице сердца наша к истинному покаянию и жалению о грехах подвигните, якоже и онаго сердце подвигосте, иже в истинном покаянии от здешних к Богу отъиде, да и мы, в чистем совести нашея свидетельстве, Пресвятей и Нepaзделимей представше Троице, прославляем Ю купно с вами и всеми святыми в безконечныя веки. Аминь.

Разбивка страниц настоящей электронной книги соответствует оригиналу. Оглавление книги перенесено в начало.

[Книга имеет два шрифта: крупный и мелкий. Последним напечатана значительная ее часть, преимущественно специальные отделы, — библейская экзегеза и патрология. В оглавлении страницы, принадлежащие к разным отделам, различаются шрифтом: жирно печатаются цифры, обозначающие страницы крупного шрифта, в отличие от мелкого, который отмечается обычными цифрами].

Учение о Духе Святом в святоотеческой письменности 7-63

Общая характеристика 38-45, св. Василий Великий 45-7, св. Григорий Богослов 47-8, св. Григорий Нисский 48-9; общее заключение 49-51

О священная главо, крепкий наш молитвенниче и заступниче, святителю Феодосие, услыши нас, с верою призывающих тя и усердно припадающих к раце честных и многоцелебных мощей твоих (или: иконе твоей). Поминай нас у Престола Вседержителева и не престай молитися за ны. Вемы, яко грехи наши разлучают нас между нами и тобою, и недостойни есмы толикаго отца и ходатая. Но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, не престани вопия о нас ко Господу, испроси предстательством твоим у Всемилостивейшаго Бога нашего мир Церкви Его, на земли воинствующей, пастырем ея силу ревностно подвизатися о спасении людей.

Умоли Небеснаго Отца всем нам подати дар, коемуждо благопотребен, веру истинную, надежду твердую и любовь неоскудевающую, градов наших утверждение, мира умирение, от глада и пагубы избавление, от нашествия иноплеменников сохранение, юным и младенцем благое в вере возрастание, старым и немощным утешение и подкрепление, болящим исцеление, сиротам и вдовицам милость и заступление, заблуждшим исправление, бедствующим благовременную помощь. Не посрами нас в уповании нашем, споспешествуй, яко отец чадолюбивый, и нам понести иго Христово во благодушии и терпении, и всех управи в мире и покаянии непостыдно скончати живот свой и Царствия Божия наследником быти, идеже ты ныне водворяешися со Ангелы и всеми святыми, прославляя Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

438. Новогодняя молитва – 1 с.

439. Молитва на день Рождества Христова – 1 с.

440. Молитва о России – 1 с.

441. Моление коленопреклоненное Божией Матери о спасении России – 2 с.

442. Молитва Пресвятой Троице – 2 с.

443. Молитва о студенческом движении – 1 с.

444. Молитва о воссоединении христиан – 0,5 с.

445. Молитва перед иконой Знамения Божией Матери – 2 с.

446. Молитва Святой Софии, Премудрости Божией – 4 с.

447. Сотница молитв ко Святой Троице и Господу Иисусу с созерцанием дел Божиих миру и человеку – 12 с.

Преподобный Феодосий Кавказский, чудотворец

Преподобный Феодосий Кавказский или Северо-Кавказский и Иерусалимский (в миру Фёдор Фёдорович Кашин, 3 (15) мая 1841 (?) — 7 февраля 1948), — местночтимый святой, прославленный в Ставропольской и Владикавказской епархии в 1995 году.

Иеросхимонах отец Феодосий Иерусалимский родился в Пермской губернии в крестьянской многодетной семье в 1841 году. После того, как он трехлетним младенцем отправился на Афон, он прожил святую и чудную жизнь в служении Богу и Пречистой Матери Господа нашего Иисуса Христа. Прослужив 60 лет в Иерусалиме священником при Гробе Господнем в Храме Воскресения Христова, старец отправился к месту начала своей духовной деятельности — на Святую гору Афон, где также много потрудился во славу Божию, в частности игуменом монастыря Положения Пояса Богоматери, имевшего свое подворье в Царьграде.

Снова посетив Иерусалим и приняв здесь великую схиму, святой Феодосий возвращается в 1906 году на Родину, в Россию.

Здесь, в стране, которая после октября 1917 года стала богоборческой, т. е. противящейся Господу и Заповедям Его, отец Феодосий принимает подвиг юродства, совершает великое множество чудных дел и 108-летним старцем, удостоенным чести быть похороненным Ангелами, почиет в Бозе. Ныне почитается как местночтимый Северокавказский Святой.

От ю́ности Христа́ возлюби́л еси́, блаже́нне, и Его́ ра́ди на Свято́й Афо́н и ко Гро́бу Госпо́дню удали́лся еси́, и та́мо благода́тию и да́ром чуде́с обогати́вся, в страну́ Росси́йскую к лю́дем свои́м возврати́лся еси́. Наро́ды Кавказа в годи́ну гоне́ний моли́твами, по́двигом юро́дства и чудесы́ мно́гими во Правосла́вии укрепи́вый, преподо́бне о́тче Феодо́сие, моли́ Христа́ Бо́га, да укрепи́т Госпо́дь лю́ди, зде́ живу́щия, во Правосла́вии, и огради́т зе́млю на́шу ми́ром, и спасе́т все́х, я́ко милосе́рд.

Избранный угодниче Христов и преславный чудотворче, преподобне отче Феодосие, подвиги твоими Ангелы удививый и человеки многия из глубины греховныя изведый, умоли и о нас прославльшаго тя Господа, и от бед и напастей нас свободи, любовию зовущих ти: Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Ангелов Творец избра тя от чрева матери твоея и рождестве твоем показа знамение будущаго монашеского жития твоего, да, будеши, богоблаженне Феодосие, молитвенником ко Господу и Пречистей его Матери за весь мир. Мы же грешники, уповающе на скорую помощь твою, взываем ти сице: Радуйся, от чрева матери Господом избранный; Радуйся, еще в детстве к служению Богу преднареченный. Радуйся, в рождестве твоем чудное знамение монашеского жития явивый; Радуйся, в юности строгость монашеского жития показавый. Радуйся, Христа всем сердцем возлюбивый; Радуйся, ум и сердце Господу предавый. Радуйся, народа российского молитвенное ограждение; Радуйся, земли кавказския священное украшение. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Видя Господь благое сердца твоего изволение, яко от младенчества имел еси велию любовь к Нему и немолчно прославлял еси Имя Господне, уготова ти ангельское житие во Святей горе Афонстей. Там же во смирении и послушании пребывал еси, научая нас Единаго Бога любити и Того ради вся земная презирати, вопиюще Ему: Аллилуиа.

Разум имея Богом просвещенный, преподобне отче Феодосие, на Раевом камне от младенчества молитися Богу навыкл еси, веру крепкую, надежду несумненную, любовь истинную к Нему стяжал еси, и стопы своя ко Святей горе Афонстей направивый, тем же ублажаем тя сице: Радуйся, от младенчества молитву ко Господу устами творивый; Радуйся, с ранних лет любовию пламенной к Нему возгоревый. Радуйся, на Святой горе Афонстей во отрочестве ангельски поживый; Радуйся, там многие послушания понесый. Радуйся, усердный к Богу и Матери Божией молитвенниче; Радуйся, истинного покаяния проповедниче. Радуйся, скорбящим скорое утешение и вразумление; Радуйся, присное и неложное их успокоение. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Силу, данную ти свыше, принял еси, преподобне отче Феодосие, изгоняти всякую силу вражию. И того ради с кротостью и смирением уврачевал еси одержимую бесом жену знатную, да сие чудо видяще, вси людие прославиша Бога, вопиюще Ему: Аллилуиа

Имуще тя, изрядный угодниче Христов Феодосие, воителя противу силы бесовския, теплаго молитвенника и предстателя пред Господом о нас, недостойных, любовию твоею побеждаеми, со умилением зовем ти: Радуйся, во юности Духа Святаго от Господа получивый; Радуйся, жену знатную, бесом одержимую, будучи отроком, исцеливый. Радуйся, воине Христов добропобедный; Радуйся, предстателю о нас к Богу и Богородице непостыдный. Радуйся, силу чудес от Бога явивый; Радуйся, плотския похоти умертвивый. Радуйся, Небесного Царя избранниче предивный; Радуйся, козни диавольския победивый. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Бурю гнева неправеднаго зависти ради от братии претерпел еси, блаженно Феодосие, ими в нечистоты вверженный, Пречистой же Богородицей чудесно извлеченный. Сего ради, зряще о тебе таковое Матери Божией благоволение, вопием Всевышнему Богу: Аллилуиа.

Слышаша вси людие о чудеснем излиянии милости Пресвятыя Девы Марии и Архистратига Божия Михаила на тебе бывшия, мы грешнии прославляем дивнаго во святых своих Господа и Его Пречистую Матерь со Архангелом и вопием ти: Радуйся, Царицею Небесною от смерти спасенный; Радуйся, Архистратигом Михаилом от посрамления избавленный. Радуйся, тесный путь спасения возлюбивый; Радуйся, ярем Господень на выю свою возложивый; Радуйся, от братии в монастыре всяческие поношения претерпевый; Радуйся, младенческое незлобие имевый. Радуйся, рабе Господень благий и верный; Радуйся, скорый помощниче всем скорбящим и обремененным. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Божественный огнь благодатный видя на Гробе Господнем в Великую Субботу чудесно возгораемый, и сим огнем освященный, многие годы послужил еси, преподобне отче Феодосие, во Святей Земле, выну взывая Богу: Аллилуиа.

Видя тя очами веры чада твоя, преподобне отче Феодосие, со благоговением у Гроба Господня служаща и со дерзновением Ему мольбы о стране Российстей приносяща, удивлением объяты, благодарно вопием ти: Радуйся, в Земле Святей благодатно поживый; Радуйся, по стопам Спасителя ходивый. Радуйся, Огнь благодатный зревый; Радуйся, пламень любве к Богу имевый. Радуйся, пред Гробом Господним служителю предивный; Радуйся, молитвенниче к Богу и Богородице о нас неусыпный. Радуйся, веру Христову миру являяй; Радуйся, всюду Христа прославляяй. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Проповедник смирения и покаяния был еси, отче, примером жития твоего незлобие и всепрощение показуя, якоже светило многосветлое тьму неведения и уныния от приходящих к тебе отгонял и всех увещевал плоть духови покоряти и чистым сердцем пети Богу: Аллилуиа.

Приемый от Господа благодать разумения о Святой Троице на Афонстей горе, во Иерусалиме и Царьграде, в России Православныя веры проповедник явился еси. Мы же, верующе православно во Святую Троицу, с любовию вопием ти: Радуйся, веры Православныя среди неверных проповедниче; Радуйся, предивный Божий избранниче. Радуйся, усердно призывающим тя помогаяй; Радуйся, доброе стадо свое наставляяй. Радуйся, людей земли кавказския усердный заступниче; Радуйся, к Богу и Богородице непрестанный о них молитвенниче. Радуйся, Царствия Небеснаго наследниче; Радуйся, веры Христовой дерзновенный исповедниче. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Хотя Человеколюбец Господь явити в тебе, преподобне, свое неизреченное к людям милосердие, показа тя яко воистину светило Богосветлое: скорым твоим ходатайством чудеса многая и преславная совершаются. Ты же, старче, и при жизни достиг посещения небесных служителей, благодарне прославляя Всевышняго Бога: Аллилуиа.

Новаго видяще тя избранника Божия в земле Кавказской, издалеча притекаху к тебе вернии в скорбех и болезнех, егда источник в пустыне ископал еси, старче Феодосие, и благодать на воду сию у Святой Троицы испросил еси исцеляти телесныя и душевныя недуги. Сего ради взываем ти: Радуйся, Старче, рабе Господень; Радуйся, яко из уст твоих вернии благодатно напояются. Радуйся, духовною пищей алчущия питаяй; Радуйся, святою водой из источника твоего верным жажду утоляяй. Радуйся, яко при жизни посещения Царицы Небесныя сподобивыйся; Радуйся, и святыми небожителями неоставленный. Радуйся, яко благословением и советами людям верующим помогаяй; Радуйся, всех с верою к тебе притекающих на путь спасения наставляяй. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Странное и преславное чудо даровал ти Господь, преподобне отче Феодосие, дар молитвенный, живых заступающий и от ада спасающий. Мы же Господу Нашему, даровавшему нам таковаго молитвенника и ходатая о нас, вопием: Аллилуиа.

Всего себя Христу от чрева матерняго предал еси блаженне Феодосие, умиленным сердцем и сокрушенною душею Тому всегда предстоя и духовная чада твоя научая хранити смирение и самоукорение, дар умиления стяжати. Сия слышавше, восхваляем тя сице: Радуйся, Бескровной Жертвы достойный совершителю; Радуйся, Алтаря Господня благоговейный служителю. Радуйся, светильниче духовных дарований; Радуйся, обитель иноческую на земле Кавказской основавый. Радуйся, тяжкие заточения Христа ради претерпевший; Радуйся, об изгнании своим ближним предсказавый. Радуйся, любящим и чтущим тя ходатаю спасения. Радуйся, приводяй грешников ко исправлению. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Вси людие удивляхуся тебе, старче Феодосие, яко призыванием Господа и имени твоего бесы изгоняются и одержимые исцеляются. Тако и мы, люди края Ставропольского, прибегая к тебе, умиленно возглашаем Богу: Аллилуиа.

Разум человеческий не может изрещи обилие благодати духовныя, ею же ты, отче Феодосие, преисполнен. Юже и мы получаем, в молитве к тебе обращаясь. Сего ради сицевое пение приносим тебе: Радуйся, молитвами твоими тьму напастей от нас отгоняеши; Радуйся, на узкий путь отрешения от мира нас наставляеши. Радуйся, страданиями душу обогативый; Радуйся, утешение чадам духовным явивый. Радуйся, Господом укрепленный; Радуйся, Духом Святым просвещенный. Радуйся, среди горских народов поживый; Радуйся, и с иноверными в мире жити учивый. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Богоборныя гонения Церкви Православной видя, ты, отче Феодосие, желая помочь в трудную годину верным спастися, подвиг юродства приял еси, да явиши людем премудрости Божией велия дары, вопиюще Ему: Аллилуиа.

Стена еси и твердое прибежище нам, на Кавказе живущим и к заступлению твоему прибегающим, чудотворче Феодосие. Тем же в бедах, скорбех, обстояниях и лишениях многих пребывающе, радуяйся, твоему о нас заступлению, благодарне вопием ти: Радуйся, в юродстве своем силу Божию людем православным явивый; Радуйся, грядущая, яко настоящая, провидевый. Радуйся, прегрешений сокровенных обличителю прозорливый; Радуйся, жителям града Минводы беды и несчастья в притчах предсказавый. Радуйся, детей малых от огненнаго запаления чудесно избавивый; Радуйся, призывающим тя скорый помощниче. Радуйся, любви и смирению свою паству научаяй; Радуйся, от мысли о самоубийстве упавших духом отвращаяй. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Пение всеумиленное Пресвятей Троице принесл еси, егда душу свою Спасителю Мира в руце предал и с лики Ангел в Небесныя селения вселился еси, воспевая Богу: Аллилуиа.

Видевшие людие, угодниче Божий Феодосие, мирную кончину твою и чудеса на гробе своем творимые, возрадовашася. Темже в уповании всесильнаго предстательства твоего у Престола Пресвятыя Троицы уверишася, с любовию взывают ти: Радуйся, в обители небесныя вселивыйся; Радуйся, кончину твою колокольный звон чудесно возвестивый. Радуйся, гроб твой Ангелами сопровожденный; Радуйся, на могиле твоей столп огненный многими виденный; Радуйся, яко от мощей твоих верные получают исцеления. Радуйся, притекающих к гробу твоему крепкое заступление. Радуйся, таин Божиих вечный зрителю. Радуйся, от бед и горя скорый избавителю. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

Благодать Божию приял еси, преславне Феодосие яко при жизни твоей светильник был еси приходящим к тебе с верою, и по смерти своей возсиял еси светом чудес твоих. Да живущие на земле Кавказской, дивляхуся о славе твоей, взывают Богу со умилением: Аллилуиа.

Поюще Бога, дивнаго во Святых Своих, восхваляем тя, преподобне отче Феодосие, был бо еси образ жития юным, правилом веры мужем, в старости — учитель старцев, нам же всем молитвенник и предстатель. Сего ради вопием ти: Радуйся, долголетием от Бога одаренный; Радуйся, и по смерти чад своих не оставивый. Радуйся, обилие чудес верным явивый; Радуйся, всем с верою приходящим к мощем твоим помогающий. Радуйся, на стезю спасения всех наставляющий; Радуйся, Церковь Святую от неверия и расколов сохраняющий. Радуйся, во бранех верный о нас молитвенниче; Радуйся, архиереев и иереев земли Кавказской покровителю и скорый помощниче. Радуйся, преподобне Феодосие, Кавказский чудотворче.

О, пречудный угодниче Божий и чудотворче, преподобне отче Феодосие! Ты воистину Дар Божий еси нам, иже во иночестве, и во священстве, и во юродстве Триипостаснаго Бога прославил еси. Приими малое сие моление наше и умоли Господа Бога, да помилует нас твоими мольбами и на путь покаяния всех наставит, вопиющих Ему: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Видео (кликните для воспроизведения).

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Феодосий булгаков молитва
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here