Молитва Богородице максимовская

Самое детальное описание: молитва богородице максимовская специально для посетителей нашего ресурса.

0 1516 0 10

От: sweta62k Кому: для души

Максимовская икона Божией Матери — икона Богородицы, почитаемая в Русской православной церкви чудотворной. Написана около 1299—1305 годов на основе видения святителя Максима, митрополита Киевского и всея Руси, перенесшего свою кафедру из Киева во Владимир. Празднование иконе совершается 18 апреля (1 мая).

Предание о видении митрополита Максима, ставшее основой для написания образа, сохранилось в надписи на иконе:

«Сей святый и чудотворный образ Пресвятыя Богородицы написан бысть в лето 6807 по видению Максима, митрополита Владимирского и всея России чудотворца, родом грека, по пришествии его из Киева во Владимир, когда он от путнаго шествия в келлии своей мало уснув, абие видит, аки яве, свет велик и необычен, и в том свете явися ему Пречистая Дева Богородица, держащи на руку Предвечнаго Младенца, и глаголя: рабе Мой, Максиме, добре пришел еси семо посетити град Мой, и подаде ему омофор, глаголя: прими сей омофор, и паси во граде Моем словесныя овцы; он же прием, возбудися от сна, и в келлии никого не виде, а омофор обретеся в руце его. Он же страхом объят бысть на мног час, абие поведа великому князю Андрею, и построиша ковчег злат, и положиша на него той омофор, и прославися сие чудо по всей русской земле и в Палестине, и повеле написати сей образ тем подобием, якоже виде Максим.»

По преданию, омофор, полученный Максимом от Богородицы, хранился во Владимирском Успенском соборе в золотом ковчеге 112 лет. В 1412 году при нашествии на город войска татарского царевича Талыча он был спрятан в тайнике ключарем собора Патрикием. В последующие годы предпринимались попытки найти реликвию, но они оказались безуспешными.

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Максимовская» молятся при различных жизненных невзгодах.

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Максимовская»

Днесь светло красуется славнейший град Владимир, радостно совершая, Владычице, праздник явления Твоего святителю Максиму, в нем бывшаго, о немже ныне воспоминающе и молящеся Тебе, взываем сице: о, Пречудная Владычице Богородице, молися Превечному Архиерею – Сыну Твоему да непоколебиму утвердит Церковь Православную, град наш Владимир и всю Русскую землю в мире сохранит и спасет в правоверии души наша.

Ирмос: Воскресения день, просветимся, людие, Пасха, Господня Пасха: от смерти бо к Жизни и от земли к Небеси Христос Бог нас преведе, победную поющия.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Торжества день, просветимся, людие! Царица бо Небесная преславно святителю Максиму явися. Темже ликуем вси в радости, победную поюще.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Очистим чувствия и узрим в неприступном свете Матерь Света, ко святителю пришедшую, и, радующеся, Ей вопием: радуйся, Мати Господня.
Слава: Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же град Владимир и вся Русская страна да торжествует, почитающи заступление Богоматере.
И ныне: Да ликуют согласно Небо и земля в праздник Пречистыя Богоматери, Та бо всем верным освящение подает. Сию, восхвалим, душевно радующеся.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Приидите благодать вси почерпем, не от камене неплодна истекающую, но от Пречистыя Богоматере, яко от неистощимаго источника, от негоже вси освящаемся.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Приидите, песнь нову поем, торжество Богоматери совершающе, со псалмами и пением ликующе и Деве Пречистей с любовию покланяющеся.
Слава: Ныне вси исполнившеся радости, архиереи же и священницы, монахи и мирстии. Празднуем светло явление Богоматери, имже утешаемся.
И ныне: Течет благодать изобильная от Твоего, Богородице, образа, всем источающи зол избавление, и здравие, и милость.

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

Владычице Преблагословенная, услыши нас, смиренных, верно Тебе покланяющихся и славящих державу Твою, Всечистая: иныя бо, кроме Тебе, помощи, не имамы. Темже возопий поющим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.

Ирмос: На Божественней стражи Богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна Ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко всесилен.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
На Божественней стражи, в молитвеннем бдении станем и, яко светоносную свещу, Святую Деву узрим, из Неяже возсия Избавитель и Господь, спасаяй всех, яко Всесилен.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богоотец убо Давид пред сенным ковчегом скакаше, играя, людие же Божия святии, чудеса Богоматере зряще, веселимся Божественне, ибо реки милости источает нам Владычица, яко Преблагая.
Слава: Что Ти принесем, Богомати, яко град наш Владимир освятила еси Твоим дивным явлением? Егоже ныне воспоминающе, благодарно славословим Тя.
И ныне: Днесь верным радость велия: изливает бо Пречистая милости всем, с любовию притекающим к Ней. Темже стецемся, братие, и чудес Богоматери насладимся.

Ирмос: Утренюем уренюю глубоку, и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим, Правды Солнце, всем жизнь возсияюща.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Утренююще, воспеваем Тя, Владычице, песней похвалы плетуще, по Твоему ходатайству надеющеся Свет узрети невечерний, присносияющий.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Безмерное Твое, Богомати, милосердие нуждами житейскими содержимии зряще, радуемся светло, весело вопиюще: радуйся, Радосте наша.
Слава: Приступим, свещеноснии, к Божией Матери днесь и спразднуем любопразднственными чинми явление Ея преславное.
И ныне: Просвещается Твоими светолучными лучами и ликует днесь в Твоем празднице, Богомати Всенепорочная, благочестивых собрание.

Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержания связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от Гроба.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Сниди к нам Твоим милосердием, Пречистая, разреши скорби наша, виждь обстояния, обдержащия нас, покрой и заступи всех, Твоея помощи тепле ищущих.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Ликующе в песнех Божественных, вернии, воскликнем Деве, праздник Ея совершающе, освещения бо источник изливает всем, с любовию к Ней притекающим.
Слава: Спасе мой Преблагий и всяческих Творче, Чистыя Богоматере Богоприятными мольбами соблюди Твоих певцев невредимыми от всех бед.
И ныне: Тя поем, Богомати, и Тебе покланяемся. Не презри моления рабов Твоих, заступи в бедах наших, яко сущи Милостива.

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

Призри на нас, Всепетая Богородице, возсияй просвещение сердцем помраченным и озари стадо Твое, Пречистая, елика бо хощеши и можеши, яко Мати сущи Зиждителя, и возопий молящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.
Икос
Земная на земли оставльше и мысли от страстей очистивше, приидите ныне, вернии, дивное явление Богоматери святителю Максиму воспомянем: како омофор тому подаде и пасти словесныя овцы во граде Владимире повеле. Вперим зрение, вкупе и чувства ко Пречистей Богоматери и к Ней молитву усердную вознесем: не остави нас, стадо Твое, Владычице, утеши нас, яко Мати, настави нас, яко сынов, и возопий молящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.

Ирмос: Отроки от пещи избавивый, быв Человек, страждет, яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог и препрославлен.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Отроки от пещи Избавльшаго нетленно родила еси, Пречистая, по Рождестве, яко и прежде Рождества, сохраньшаго Тя. Егоже молящи не престай с любовию чтущих Тя.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Вси ныне, Богомудрии, соберитеся, светлое празднество совершающе, Владычицу верно от души восхвалим: радуйся, Благословенная, Мати Божия Препрославленная.
Слава: Воистинну священное ныне, Богомати, сие торжество, егоже святитель Максим учреди во свидетельство всем неусыпнаго Твоего о стаде Твоем промышления. Темже Тя с любовию величаем.
И ныне: Вси ныне со благоговением поклонимся Пречистей Деве Богоматери, молящеся со святителем Максимом и – радуйся – Гавриилово принесем Благодатней.

Ирмос: Сей нареченный и Святый День – един суббот царь и господь, праздников праздник и торжество есть торжеств, в оньже благословим Христа во веки.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Сей нареченный и Святый день всех во граде Владимире и во области его сущих созывает на веселие. Снидемся убо в радости и возопиим Богородице: радуйся: Чистая, во вся веки.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Приидите, вернии, исполнимся Божественнаго благоухания в праздник Божия Матери и Сию прославим, поюще во вся веки.
Слава: Троичен: Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, Едино в Триех Лицех Существо, сохрани град сей и землю нашу от всякия скорби и беды, мольбами Девы Богородицы, святителя Максима и всех святых Владимирских.
И ныне: Возведи очи Твоя, Чистая, и виждь: се бо приходят к Тебе от запада, и севера, и юга, и востока чада Твоя, Тя прославляюще во вся веки.

Ирмос: Светися, светися, Новый Иерусалиме, слава бо Господня на Тебе возсия, ликуй ныне и веселися, Сионе, Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Светися и радуйся, славный граде Владимире, ибо Богоматерь тя градом Своим наименовала, ликуйте ныне и веселитеся, вернии, красуйся же, и вся Русская земля, заступлением Владычицы хранимая.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
О Божественнаго, о любезнаго, о сладчайшаго Твоего гласа, егоже святителю Максиму изрекла еси! Присно убо, о, Богомати, промышляй о стаде Твоем, да, Тя Помощницу во всем имуще, радуемся о Твоем заступлении.
Слава: О, Мати Божия и Дево! в молитву приводим Тебе чудотворцев Владимирских, ихже предстательством присно покрывай нас в житии сем, сподоби же и нас невечерняго дне во Царствии Сына Твоего.
И ныне: Согласно, Дево, Тебе блажим, вернии: радуйся, Мати Бога нашего Преславная, Присноблаженная и Пренепорочная, едина, честнейшая Херувим и славнейшая без сравнения Серафим.

(18 апреля / 1 мая)

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Максимовская» молятся при различных жизненных невзгодах.

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Максимовская»

Тропарь, глас 4
Днесь светло красуется славнейший град Владимир, радостно совершая, Владычице, праздник явления Твоего святителю Максиму, в нем бывшаго, о немже ныне воспоминающе и молящеся Тебе, взываем сице: о Пречудная Владычице Богородице, молися Превечному Архиерею — Сыну Твоему, да непоколебиму утвердит Церковь Православную, град наш Владимир и всю Русскую землю в мире сохранит и спасет в правоверии души наша.

Кондак, глас 6
Призри на нас, Всепетая Богородице, возсияй просвещение сердцем помраченным и озари стадо Твое, Пречистая, елика бо хощеши и можеши, яко Мати сущи Зиждителя, и возопий молящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.

Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой святый, егоже святитель Максим даде граду Владимиру в покров и всем верным во спасение.

1 мая (18 апреля по старому стилю)
икона Богородицы «МАКСИМОВСКАЯ»

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Максимовская»

Тропарь, глас 4
Днесь светло красуется славнейший град Владимир, радостно совершая, Владычице, праздник явления Твоего святителю Максиму, в нем бывшаго, о немже ныне воспоминающе и молящеся Тебе, взываем сице: о Пречудная Владычице Богородице, молися Превечному Архиерею — Сыну Твоему, да непоколебиму утвердит Церковь Православную, град наш Владимир и всю Русскую землю в мире сохранит и спасет в правоверии души наша.

Кондак, глас 6
Призри на нас, Всепетая Богородице, возсияй просвещение сердцем помраченным и озари стадо Твое, Пречистая, елика бо хощеши и можеши, яко Мати сущи Зиждителя, и возопий молящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.

Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой святый, егоже святитель Максим даде граду Владимиру в покров и всем верным во спасение.

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Максимовская» молятся при различных жизненных невзгодах.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 01 мая (18 апреля ст. ст.)

Ирмо́с: Воскресе́ния де́нь, просвети́мся, лю́дие, Па́сха, Госпо́дня Па́сха: от сме́рти бо к Жи́зни и от земли́ к Небеси́ Христо́с Бо́г на́с преведе́, побе́дную пою́щия.

Торжества́ де́нь, просвети́мся, лю́дие! Цари́ца бо Небе́сная пресла́вно святи́телю Макси́му яви́ся. Те́мже лику́ем вси́ в ра́дости, побе́дную пою́ще.

Очи́стим чу́вствия и у́зрим в непристу́пном све́те Ма́терь Све́та, ко святи́телю прише́дшую, и, ра́дующеся, Е́й вопие́м: ра́дуйся, Ма́ти Госпо́дня.

Небеса́ у́бо досто́йно да веселя́тся, земля́ же да ра́дуется, да пра́зднует же гра́д Влади́мир и вся́ Ру́сская страна́ да торжеству́ет, почита́ющи заступле́ние Богома́тере.

Да лику́ют согла́сно Не́бо и земля́ в пра́здник Пречи́стыя Богома́тери, Та́ бо все́м ве́рным освяще́ние подае́т. Сию́ восхва́лим, душе́вно ра́дующеся.

Ирмо́с: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, но нетле́ния исто́чник, из гро́ба одожди́вша Христа́, в Не́мже утвержда́емся.

Прииди́те, благода́ть вси́ почерпе́м, не от ка́мене непло́дна истека́ющую, но от Пречи́стыя Богома́тере, я́ко от неистощи́маго исто́чника, от него́же вси́ освяща́емся.

Прииди́те, пе́снь но́ву пое́м, торжество́ Богома́тери соверша́юще, со псалма́ми и пе́нием лику́юще и Де́ве Пречи́стей с любо́вию покланя́ющеся.

Ны́не вси́ испо́лнившеся ра́дости, архиере́и же и свяще́нницы, мона́хи и мирсти́и. Пра́зднуем све́тло явле́ние Богома́тери, и́мже утеша́емся.

Тече́т благода́ть изоби́льная от Твоего́, Богоро́дице, о́браза, все́м источа́ющи зо́л избавле́ние, и здра́вие, и ми́лость.

Влады́чице Преблагослове́нная, услы́ши на́с, смире́нных, ве́рно Тебе́ покланя́ющихся и сла́вящих держа́ву Твою́, Всечи́стая: ины́я бо, кроме́ Тебе́, по́мощи не и́мамы. Те́мже возопи́й пою́щим Тя́: А́з е́смь с ва́ми, и никто́же возмо́жет на вы́.

Ирмо́с: На Боже́ственней стра́жи Богоглаго́ливый Авваку́м да ста́нет с на́ми и пока́жет светоно́сна А́нгела, я́сно глаго́люща: дне́сь спасе́ние ми́ру, я́ко воскре́се Христо́с, я́ко Всеси́лен.

На Боже́ственней стра́жи, в моли́твеннем бде́нии ста́нем и, я́ко светоно́сную свещу́, Святу́ю Де́ву у́зрим, из Нея́же возсия́ Изба́витель и Госпо́дь, спаса́яй все́х, я́ко Всеси́лен.

Богооте́ц у́бо Дави́д пред се́нным ковче́гом скака́ше, игра́я, лю́дие же Бо́жии святи́и, чудеса́ Богома́тере зря́ще, весели́мся Боже́ственне, и́бо ре́ки ми́лости источа́ет на́м Влады́чица, я́ко Преблага́я.

Что́ Ти́ принесе́м, Богома́ти, я́ко гра́д на́ш Влади́мир освяти́ла еси́ Твои́м ди́вным явле́нием? Его́же ны́не воспомина́юще, благода́рно славосло́вим Тя́.

Дне́сь ве́рным ра́дость ве́лия: излива́ет бо Пречи́стая ми́лости все́м, с любо́вию притека́ющим к Не́й. Те́мже стеце́мся, бра́тие, и чуде́с Богома́тери наслади́мся.

Ирмо́с: У́тренюем у́тренюю глубоку́, и вме́сто ми́ра пе́снь принесе́м Влады́це, и Христа́ у́зрим, Пра́вды Со́лнце, все́м жи́знь возсия́юща.

У́тренююще, воспева́ем Тя́, Влады́чице, пе́сней похвалы́ плету́ще, по Твоему́ хода́тайству наде́ющеся Све́т узре́ти невече́рний, присносия́ющий.

Безме́рное Твое́, Богома́ти, милосе́рдие ну́ждами жите́йскими содержи́мии зря́ще, ра́дуемся све́тло, ве́село вопию́ще: ра́дуйся, Ра́досте на́ша.

Присту́пим, свещено́снии, к Бо́жией Ма́тери дне́сь и спра́зднуем любопра́зднственными чи́нми явле́ние Ея́ пресла́вное.

Просвеща́ется Твои́ми светолу́чными луча́ми и лику́ет дне́сь в Твое́м пра́зднице, Богома́ти Всенепоро́чная, благочести́вых собра́ние.

Ирмо́с: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́ и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, содержа́щия свя́занныя, Христе́, и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, воскре́сл еси́ от Гро́ба.

Сни́ди к на́м Твои́м милосе́рдием, Пречи́стая, разреши́ ско́рби на́ша, ви́ждь обстоя́ния, обдержа́щия на́с, покро́й и заступи́ все́х, Твоея́ по́мощи те́пле и́щущих.

Лику́юще в пе́снех Боже́ственных, ве́рнии, воскли́кнем Де́ве, пра́здник Ея́ соверша́юще, освеще́ния бо исто́чник излива́ет все́м, с любо́вию к Не́й притека́ющим.

Спа́се мо́й Преблаги́й и вся́ческих Тво́рче, Чи́стыя Богома́тере Богоприя́тными мольба́ми соблюди́ Твои́х певцо́в невреди́мыми от все́х бе́д.

Тя́ пое́м, Богома́ти, и Тебе́ покланя́емся. Не пре́зри моле́ния рабо́в Твои́х, заступи́ в беда́х на́ших, я́ко су́щи Ми́лостива.

При́зри на на́с, Всепе́тая Богоро́дице, возсия́й просвеще́ние се́рдцем помраче́нным и озари́ ста́до Твое́, Пречи́стая, ели́ка бо хо́щеши и мо́жеши, я́ко Ма́ти су́щи Зижди́теля, и возопии́м моля́щим Тя́: А́з е́смь с ва́ми, и никто́же возмо́жет на вы́.

Земна́я на земли́ оста́вльше и мы́сли от страсте́й очи́стивше, прииди́те ны́не, ве́рнии, ди́вное явле́ние Богома́тери святи́телю Макси́му воспомяне́м: ка́ко омофо́р тому́ подаде́ и пасти́ слове́сныя о́вцы во гра́де Влади́мире повеле́. Впери́м зре́ние, вку́пе и чу́вства ко Пречи́стей Богома́тери и к Не́й моли́тву усе́рдную вознесе́м: не оста́ви на́с, ста́до Твое́, Влады́чице, уте́ши на́с, я́ко Ма́ти, наста́ви на́с, я́ко сыно́в, и возопи́й моля́щим Тя́: А́з е́смь с ва́ми, и никто́же возмо́жет на вы́.

Ирмо́с: О́троки от пе́щи изба́вивый, бы́в Челове́к, стра́ждет, я́ко сме́ртен, и стра́стию сме́ртное в нетле́ния облачи́т благоле́пие, Еди́н благослове́н отце́в Бо́г и препросла́влен.

О́троки от пе́щи Изба́вльшаго нетле́нно родила́ еси́, Пречи́стая, по рождестве́, я́ко и пре́жде рождества́, сохра́ньшаго Тя́. Его́же моля́щи не преста́й о любо́вию чту́щих Тя́.

Вси́ ны́не, Богому́дрии, собери́теся, све́тлое пра́зднество соверша́юще, Влады́чицу ве́рно от души́ восхва́лим: ра́дуйся, Благослове́нная, Ма́ти Бо́жия Препросла́вленная.

Вои́стинну свяще́нное ны́не, Богома́ти, сие́ торжество́, его́же святи́тель Макси́м учреди́ во свиде́тельство все́м неусы́пнаго Твоего́ о ста́де Твое́м промышле́ния. Те́мже Тя́ с любо́вию велича́ем.

Вси́ ны́не со благогове́нием поклони́мся Пречи́стей Де́ве Богома́тери, моля́щеся со святи́телем Макси́мом и – ра́дуйся – Гаврии́лово принесе́м Благода́тней.

Ирмо́с: Се́й нарече́нный и Святы́й Де́нь – еди́н суббо́т ца́рь и госпо́дь, пра́здников пра́здник и торжество́ е́сть торже́ств, в о́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.

Се́й нарече́нный и святы́й де́нь все́х во гра́де Влади́мире и во о́бласти его́ су́щих созыва́ет на весе́лие. Сни́демся у́бо в ра́дости и возопии́м Богоро́дице: ра́дуйся: Чи́стая, во вся́ ве́ки.

Прииди́те, ве́рнии, испо́лнимся Боже́ственнаго благоуха́ния в пра́здник Бо́жия Ма́тери и Сию́ просла́вим, пою́ще во вся́ ве́ки.

Тро́ичен: О́тче Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́ше, Еди́но в Трие́х Ли́цех Существо́, сохрани́ гра́д се́й и зе́млю на́шу от вся́кия ско́рби и беды́, мольба́ми Де́вы Богоро́дицы, святи́теля Макси́ма и все́х святы́х Влади́мирских.

Возведи́ о́чи Твоя́, Чи́стая, и ви́ждь: се́ бо прихо́дят к Тебе́ от за́пада, и се́вера, и ю́га, и восто́ка ча́да Твоя́, Тя́ прославля́юще во вся́ ве́ки.

Ирмо́с: Свети́ся, свети́ся, Но́вый Иерусали́ме, сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́, лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не, Ты́ же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Свети́ся и ра́дуйся, сла́вный гра́де Влади́мире, и́бо Богома́терь тя́ гра́дом Свои́м наименова́ла, лику́йте ны́не и весели́теся, ве́рнии, красу́йся же, и вся́ Ру́сская земля́, заступле́нием Влады́чицы храни́мая.

О Боже́ственнаго, о любе́знаго, о сладча́йшаго Твоего́ гла́са, его́же святи́телю Макси́му изрекла́ еси́! При́сно у́бо, о Богома́ти, промышля́й о ста́де Твое́м, да, Тя́ Помо́щницу во все́м иму́ще, ра́дуемся о Твое́м заступле́нии.

О Ма́ти Бо́жия и Де́во! в моли́тву приво́дим Тебе́ чудотво́рцев Влади́мирских, и́хже предста́тельством при́сно покрыва́й на́с в житии́ се́м, сподо́би же и на́с невече́рняго дне́ во Ца́рствии Сы́на Твоего́.

Согла́сно, Де́во, Тебе́ блажи́м, ве́рнии: ра́дуйся, Ма́ти Бо́га на́шего Пресла́вная, Присноблаже́нная и Пренепоро́чная, еди́на, честне́йшая Херуви́м и сла́внейшая без сравне́ния Серафи́м.

Видео (кликните для воспроизведения).

Сла́дость А́нгелов, святи́телей ра́дость, христиа́н все́х Предста́тельнице, Де́во Ма́ти Госпо́дня, заступи́ на́с и изба́ви от ве́чных му́к.

Мак­си­мов­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри на­пи­са­на в 1299 го­ду по ви­де­нию свя­ти­те­лю Мак­си­му, мит­ро­по­ли­ту Вла­ди­мир­ско­му († 1305, па­мять 6 де­каб­ря), ко­то­рый при­был во Вла­ди­мир для пе­ре­не­се­ния из Ки­е­ва Пер­во­свя­ти­тель­ской ка­фед­ры. На иконе изо­бра­же­на Бо­жия Ма­терь в пол­ный рост с Пред­веч­ным Мла­ден­цем на ру­ке, пе­ред Ней сто­ит Мит­ро­по­лит Мак­сим, при­ни­ма­ю­щий из Ее рук свя­ти­тель­ский омо­фор.

Яв­ле­ние Мак­си­мов­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри со­вер­ши­лось в труд­ное вре­мя для Рус­ской Церк­ви и на­ше­го Оте­че­ства. Бо­лее 60 лет рус­ская зем­ля на­хо­ди­лась под игом та­та­ро-мон­голь­ских за­во­е­ва­те­лей. Пе­чаль­ным и тя­же­лым бы­ло по­ло­же­ние Рус­ской Церк­ви – хра­мы и мо­на­сты­ри раз­ру­ше­ны, ико­ны и кни­ги рас­хи­ще­ны. На­род стал за­бы­вать хри­сти­ан­ское ве­ро­уче­ние. В та­кие тяж­кие вре­ме­на Гос­подь нис­по­сы­лал осо­бых лю­дей для управ­ле­ния Цер­ко­вью и рус­ским на­ро­дом. Та­ким был Пер­во­свя­ти­тель Рус­ской Церк­ви Мит­ро­по­лит Мак­сим, ко­то­ро­му бы­ло да­ро­ва­но чу­дес­ное ви­де­ние Бо­жи­ей Ма­те­ри.

Цер­ков­ное пре­да­ние о чу­до­твор­ном об­ра­зе Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мом Мак­си­мов­ским, гла­сит сле­ду­ю­щее:

«Ико­на сия на­пи­са­на по ви­де­нию во сне Мак­си­му Мит­ро­по­ли­ту, в 1299 го­ду, что вид­но из сле­ду­ю­щей над­пи­си, на­хо­дя­щей­ся на сем об­ра­зе: „Сей свя­тый и чу­до­твор­ный об­раз Пре­свя­тыя Бо­го­ро­ди­цы на­пи­сан бысть в ле­то 6807 по ви­де­нию Мак­си­ма Мит­ро­по­ли­та Ки­ев­ско­го, гре­ча­ни­на ро­дом, егда ему при­шед­шу от Ки­е­ва во Вла­ди­мир и от пут­но­го ше­ствия в ке­лии сво­ей ма­ло уснув, абие ви­дит яко на яве свет ве­лик и необы­чен, и в том све­те яви­ся ему Пре­чи­стая Де­ва Бо­го­ро­ди­ца, дер­жа­щи на ру­ку Пре­веч­но­го Мла­ден­ца, и рек­ла: „Ра­бе мой Мак­си­ме! доб­ре со­тво­ри, яко при­шел еси се­мо по­се­ти­ти град Мой“. И по­дав ему омо­фор, рек­ла: „При­и­ми сей омо­фор и па­си во гра­де Мо­ем сло­вес­ные ов­цы“. Он же при­ем, воз­бу­дил­ся от сна и в ке­лии ни ко­го же ви­де, а омо­фор об­ре­те­ся в ру­це его; он же стра­хом объ­ят бысть на мног час, абие по­ве­да ве­ли­ко­му кня­зю Ан­дрею, и по­стро­и­ша ков­чег злат и по­ло­жи­ша в него той омо­фор, и про­сла­ви­ся сие чу­до по всей Рус­ской зем­ле и в Па­ле­стине. Омо­фор же, во вре­мя без­бож­но­го ца­ре­ви­ча Та­лы­ча, егда пле­ни град (1411 г.) и ра­зо­ри, где скон­ча­ся, неиз­вест­но“» (упо­мя­ну­тый в над­пи­си ве­ли­кий князь Ан­дрей – сын свя­то­го Алек­сандра Нев­ско­го).

В ви­де­нии Бо­жия Ма­терь вру­чи­ла свя­ти­те­лю омо­фор, ко­то­рый проснув­ший­ся мит­ро­по­лит уви­дел на сво­их ру­ках. Яв­ле­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы бы­ло зна­ме­ни­ем Небес­но­го бла­го­сло­ве­ния на пе­ре­не­се­ние мит­ро­по­лии из Ки­е­ва во Вла­ди­мир. Омо­фор, пе­ре­дан­ный Ма­те­рью Бо­жи­ей, хра­нил­ся во Вла­ди­мир­ском Успен­ском со­бо­ре 112 лет. В 1412 го­ду, во вре­мя на­ше­ствия та­тар, омо­фор был скрыт клю­ча­рем со­бо­ра Пат­ри­ки­ем, за­му­чен­ным та­та­ра­ми.

Мак­си­мов­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри бы­ла уста­нов­ле­на в Свя­то-Успен­ском со­бо­ре Вла­ди­ми­ра над ме­стом, где по­сле сво­ей бла­жен­ной кон­чи­ны был по­гре­бен Мит­ро­по­лит Мак­сим. Впо­след­ствии эта ико­на про­сла­ви­лась мно­ги­ми чу­де­са­ми и ста­ла все­рос­сий­ской свя­ты­ней.

Максимовская Икона Божией Матери

Икона названа по имени митрополита Владимирского и всея Руси Максима, возглавлявшего Русскую Церковь с 1283 по 1305 год. Митрополиту достался тяжёлый святительский крест церковной власти во времена татаро-монгольского ига. Ему приходилось ездить в Золотую Орду, примирять воевавших между собой русских князей, устранять неустройства в церковной жизни, бороться с косностью и невежеством. Учитывая сложившуюся на Руси ситуацию, митрополит Максим принял решение перенести митрополичью кафедру из Киева во Владимир. Вскоре произошло чудесное явление, которое укрепило митрополита и всю Церковь в правильности принятого решения.

Однажды во время сна святителю Максиму явилась Богородица и похвалила его за решение перевести кафедру во Владимир. В знак особого Своего покровительства Богородица подарила ему омофор (плат, который часто изображают на иконах Божией Матери). Проснувшись, митрополит этот омофор обнаружил в своих руках. Услышав от митрополита Максима рассказ о явлении Божией Матери, великий князь Андрей приказал изготовить для обретенной святыни специальный золотой ковчег. В память о чудесном событии была написана икона, получившая название Максимовской.

Почитание Максимовской иконы началось практически сразу после написания, так как от неё начали проистекать чудеса исцелений. Широкую огласку получил случай полного исцеления безнадёжно больного сына владимирского чиновника после того, как образ привезли в дом чиновника и отслужили перед ним молебен.

В 1412 году во время нашествия на Владимир татарского царевича Талыча золотой ковчег с омофором вместе с другими церковными святынями был сокрыт в безопасном месте ключарём Владимирского собора Патрикием. Овладевшие городом татары ворвались в собор и начали пытать ключаря, требуя выдачи места, где спрятаны церковные сокровища. Ключарь предпочёл мучительную смерть, но тайны так и не открыл. Впоследствии во Владимире неоднократно пытались обнаружить место тайника, но все попытки не увенчались успехом. Древние церковные святыни, в том числе и омофор Богородицы, до сих пор таятся во владимирской земле.

В настоящее время икона находится во Владимиро-Суздальском музее-заповеднике.

(Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой Максимовской)

Днесь светло красуется славнейший град Владимир, радостно совершая, Владычице, праздник явления Твоего святителю Максиму, в нем бывшаго, о немже ныне воспоминающе и молящеся Тебе, взываем сице: о Пречудная Владычице Богородице, молися Превечному Архиерею — Сыну Твоему, да непоколебиму утвердит Церковь Православную, град наш Владимир и всю Русскую землю в мире сохранит и спасет в правоверии души наша.

Призри на нас, Всепетая Богородице,/ возсияй просвещение сердцем помраченным/ и озари стадо Твое, Пречистая,/ елика бо хощеши и можеши,/ яко Мати сущи Зиждителя,/ и возопий молящим Тя:/ Аз есмь с вами,/ и никтоже возможет на вы.

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой святый, егоже святитель Максим даде граду Владимиру в покров и всем верным во спасение.

Пред Максимовской иконой Пресвятой Богородицы

Днесь светло красуется славнейший град Владимир, радостно совершая, Владычице, праздник явления Твоего святителю Максиму, в нем бывшаго, о немже ныне воспоминающе и молящеся Тебе, взываем сице: о Пречудная Владычице Богородице, молися Превечному Архиерею – Сыну Твоему да непоколебиму утвердит Церковь Православную, град наш Владимир и всю Русскую землю в мире сохранит и спасет в правоверии души наша.

Ирмос: Воскресения день, просветимся, людие, Пасха, Господня Пасха: от смерти бо к Жизни и от земли к Небеси Христос Бог нас преведе, победную поющия.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Торжества день, просветимся, людие! Царица бо Небесная преславно святителю Максиму явися. Темже ликуем вси в радости, победную поюще.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Очистим чувствия и узрим в неприступном свете Матерь Света, ко святителю пришедшую, и, радующеся, Ей вопием: радуйся, Мати Господня.

Слава: Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же град Владимир и вся Русская страна да торжествует, почитающи заступление Богоматере.

И ныне: Да ликуют согласно Небо и земля в праздник Пречистыя Богоматери, Та бо всем верным освящение подает. Сию, восхвалим, душевно радующеся.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Приидите благодать вси почерпем, не от камене неплодна истекающую, но от Пречистыя Богоматере, яко от неистощимаго источника, от негоже вси освящаемся.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Приидите, песнь нову поем, торжество Богоматери совершающе, со псалмами и пением ликующе и Деве Пречистей с любовию покланяющеся.

Слава: Ныне вси исполнившеся радости, архиереи же и священницы, монахи и мирстии. Празднуем светло явление Богоматери, имже утешаемся.

И ныне: Течет благодать изобильная от Твоего, Богородице, образа, всем источающи зол избавление, и здравие, и милость.

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

Владычице Преблагословенная, услыши нас, смиренных, верно Тебе покланяющихся и славящих державу Твою, Всечистая: иныя бо, кроме Тебе, помощи, не имамы. Темже возопий поющим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.

Ирмос: На Божественней стражи Богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна Ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко всесилен.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

На Божественней стражи, в молитвеннем бдении станем и, яко светоносную свещу, Святую Деву узрим, из Неяже возсия Избавитель и Господь, спасаяй всех, яко Всесилен.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богоотец убо Давид пред сенным ковчегом скакаше, играя, людие же Божия святии, чудеса Богоматере зряще, веселимся Божественне, ибо реки милости источает нам Владычица, яко Преблагая.

Слава: Что Ти принесем, Богомати, яко град наш Владимир освятила еси Твоим дивным явлением? Егоже ныне воспоминающе, благодарно славословим Тя.

И ныне: Днесь верным радость велия: изливает бо Пречистая милости всем, с любовию притекающим к Ней. Темже стецемся, братие, и чудес Богоматери насладимся.

Ирмос: Утренюем уренюю глубоку, и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим, Правды Солнце, всем жизнь возсияюща.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Утренююще, воспеваем Тя, Владычице, песней похвалы плетуще, по Твоему ходатайству надеющеся Свет узрети невечерний, присносияющий.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Безмерное Твое, Богомати, милосердие нуждами житейскими содержимии зряще, радуемся светло, весело вопиюще: радуйся, Радосте наша.

Слава: Приступим, свещеноснии, к Божией Матери днесь и спразднуем любопразднственными чинми явление Ея преславное.

И ныне: Просвещается Твоими светолучными лучами и ликует днесь в Твоем празднице, Богомати Всенепорочная, благочестивых собрание.

Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержания связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от Гроба.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Сниди к нам Твоим милосердием, Пречистая, разреши скорби наша, виждь обстояния, обдержащия нас, покрой и заступи всех, Твоея помощи тепле ищущих.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Ликующе в песнех Божественных, вернии, воскликнем Деве, праздник Ея совершающе, освещения бо источник изливает всем, с любовию к Ней притекающим.

Слава: Спасе мой Преблагий и всяческих Творче, Чистыя Богоматере Богоприятными мольбами соблюди Твоих певцев невредимыми от всех бед.

И ныне: Тя поем, Богомати, и Тебе покланяемся. Не презри моления рабов Твоих, заступи в бедах наших, яко сущи Милостива.

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

Призри на нас, Всепетая Богородице, возсияй просвещение сердцем помраченным и озари стадо Твое, Пречистая, елика бо хощеши и можеши, яко Мати сущи Зиждителя, и возопий молящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.

Земная на земли оставльше и мысли от страстей очистивше, приидите ныне, вернии, дивное явление Богоматери святителю Максиму воспомянем: како омофор тому подаде и пасти словесныя овцы во граде Владимире повеле. Вперим зрение, вкупе и чувства ко Пречистей Богоматери и к Ней молитву усердную вознесем: не остави нас, стадо Твое, Владычице, утеши нас, яко Мати, настави нас, яко сынов, и возопий молящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже возможет на вы.

Ирмос: Отроки от пещи избавивый, быв Человек, страждет, яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог и препрославлен.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Отроки от пещи Избавльшаго нетленно родила еси, Пречистая, по Рождестве, яко и прежде Рождества, сохраньшаго Тя. Егоже молящи не престай с любовию чтущих Тя.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Вси ныне, Богомудрии, соберитеся, светлое празднество совершающе, Владычицу верно от души восхвалим: радуйся, Благословенная, Мати Божия Препрославленная.

Слава: Воистинну священное ныне, Богомати, сие торжество, егоже святитель Максим учреди во свидетельство всем неусыпнаго Твоего о стаде Твоем промышления. Темже Тя с любовию величаем.

И ныне: Вси ныне со благоговением поклонимся Пречистей Деве Богоматери, молящеся со святителем Максимом и – радуйся – Гавриилово принесем Благодатней.

Ирмос: Сей нареченный и Святый День – един суббот царь и господь, праздников праздник и торжество есть торжеств, в оньже благословим Христа во веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Сей нареченный и Святый день всех во граде Владимире и во области его сущих созывает на веселие. Снидемся убо в радости и возопиим Богородице: радуйся: Чистая, во вся веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Приидите, вернии, исполнимся Божественнаго благоухания в праздник Божия Матери и Сию прославим, поюще во вся веки.

Слава: Троичен: Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, Едино в Триех Лицех Существо, сохрани град сей и землю нашу от всякия скорби и беды, мольбами Девы Богородицы, святителя Максима и всех святых Владимирских.

И ныне: Возведи очи Твоя, Чистая, и виждь: се бо приходят к Тебе от запада, и севера, и юга, и востока чада Твоя, Тя прославляюще во вся веки.

Ирмос: Светися, светися, Новый Иерусалиме, слава бо Господня на Тебе возсия, ликуй ныне и веселися, Сионе, Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Светися и радуйся, славный граде Владимире, ибо Богоматерь тя градом Своим наименовала, ликуйте ныне и веселитеся, вернии, красуйся же, и вся Русская земля, заступлением Владычицы хранимая.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

О Божественнаго, о любезнаго, о сладчайшаго Твоего гласа, егоже святителю Максиму изрекла еси! Присно убо, о Богомати, промышляй о стаде Твоем, да, Тя Помощницу во всем имуще, радуемся о Твоем заступлении.

Слава: О Мати Божия и Дево! в молитву приводим Тебе чудотворцев Владимирских, ихже предстательством присно покрывай нас в житии сем, сподоби же и нас невечерняго дне во Царствии Сына Твоего.

Видео (кликните для воспроизведения).

И ныне: Согласно, Дево, Тебе блажим, вернии: радуйся, Мати Бога нашего Преславная, Присноблаженная и Пренепорочная, едина, честнейшая Херувим и славнейшая без сравнения Серафим.

Молитва Богородице максимовская
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here