Молитва пояса Святой Богородицы

Самое детальное описание: молитва пояса святой богородицы специально для посетителей нашего ресурса.

Тропарь положению пояса, глас 8:

Б огоро́дице Присноде́во, челове́ков покро́ве,/ ри́зу и по́яс пречи́стаго Твоего́ телесе́,/ держа́вное гра́ду Твоему́ обложе́ние дарова́ла еси́,/ безсе́менным рождество́м Твои́м нетле́нна пребыва́ющи,/ о Тебе́ бо и естество́ обновля́ется и вре́мя./ Те́мже мо́лим Тя мир гра́ду Твоему́ дарова́ти // и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Я́ ко некра́домо бога́тство, / по́яс Твой честны́й, Присноблаже́нная, / и благи́х подая́ние иму́ще, / Оби́тель Ватопе́дская взыва́ет Ти, / препоя́ши со благогове́нием, / притека́ющия ны к нему́, / си́лою его́ боже́ственною, / и кре́пость льсти́ваго врага́ разруши́, // спасе́ние ве́рным Чи́стая.

Кондак положению пояса, глас 4:

Ч естна́го по́яса Твоего́ положе́ние/ пра́зднует днесь Твой, Препе́тая, храм,/ и приле́жно взыва́ет Ти:/ ра́дуйся, Де́во,// христиа́н похвало́.

Б огоприя́тное Твое́ чре́во, Богоро́дице,/ объе́мший по́яс Твой честны́й,/ держа́ва гра́ду Твоему́ необори́ма/ и сокро́вище есть благи́х неоску́дно,// еди́на ро́ждшая, Присноде́во.

Молитва Покрова Пресвятой Богородицы произносится обычно на святой праздник Покрова, который отмечается православной церковью каждый год 14 октября. За время его существования, он оброс народными приметами, принято считать, что на него девушкам необходимо молится об удачном замужестве, которое непременно после такой молитвы состоится. Но, конечно, не стоит забывать, что главной целью любой молитвы является просьба о спасение своей души Господом.

Несмотря на то что празднование является заимствованным, поскольку изначально это происходило в Византии, для русских людей оно имеет немаловажное значение.

Верующие часто обращаются с молитвами к Божьей Матери, прося ее о заступничестве, милости и ходатайстве перед Господом. Особенно важно делать это на Покрова, который сам по себе является днем защиты людей Богоматерью. Икона, посвященная этому празднику, способна помочь искренне просящему человеку и ответить на его горячие молитвы. Молитва на Покрова Пресвятой Богородицы способна ответить на такие просьбы:

  • спасти от опасности;
  • исцелить болящего;
  • послать щадящую зиму и не дать погибнуть озимым;
  • защитить от бедствий (стихийных и общественных);
  • дать крышу над головой тому, кто ее не имеет;
  • помочь с материальным состоянием и дать хлеб насущный;
  • помочь девушки найти своего мужа;
  • улучшить взаимоотношения в семье.

О молитвенной помощи Богородицы:

Молитва иконе Покров

Царице моя Преблагая, Надеждо моя Пресвятая, приятелище сирым и странным Заступнице, бедствующих помоще и озлобляемых покрове, зриши мою напасть, зриши мою скорбь: отвсюду искушением одержим есмь, а заступающаго несть. Ты убо сама помози ми яко немощну, окорми мя яко странна, настави яко заблуждша, уврачуй и спаси яко безнадежна. Не имам бо иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о Мати всех скорбящих и обремененных! Призри убо на мя, грешнаго и во озлоблении сущаго, и покрый мя пресвятым омофором Твоим, да избавлен буду от зол, мя обышедших, и восхвалю выну препетое имя Твое. Аминь.

Церковные богословы очень долго пытались устранить белые пробелы в истории этого события, но так до конца и не смогли этого сделать, поэтому сейчас полной информации о происхождении этого праздника не найти.

Известно только, что зародился он в 6 веке н. э, во время войны, когда враги подступали к Константинополю. Верующие люди в это время молились в храмах о помиловании своего города и устраивали всенощные бдения. Так в одной из церквей молились ночью юноши Епифаний и Андрей и в 4 утра им привиделась Богородица, стоящая у дверей храма. За ее спиной располагалось войско ангелов. Дева Мария прошла к алтарю через весь храм, опустилась на колени и начала молится. Это продолжалось около часа, затем Богоматерь встала и повернулась к людям, молящимся там же, и укрыла их своим покрывалом. Константинополь выиграл то сражение, и люди не пострадали.

С тех пор принято отмечать Покров в честь Божьей матери, которая укрыла людей.

Сегодня во время служения в этот день принято читать тропарь и молитвы Покрову Божьей Матери.

Днесь благовернии людие светло празднуем, осеняеми Твоим, Богомати, пришествием, и к Твоему взирающе пречистому образу, умильно глаголем: покрый нас честным Твоим Покровом и избави нас от всякаго зла, молящи Сына Твоего, Христа Бога нашего, спасти души наша.

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим Покров Твой честный, Тя бо виде святый Андрей на воздусе, за ны Христу молящуюся

Несмотря на то что официально язычество было давно заброшено, остаются люди, которые продолжают верить в обряды.

Православная церковь этого не одобряет и призывает верующих прежде всего на Покрова приходить в храм и служить Богу там, а не верить в суеверия.

О различных суевериях в православии:

Однако за всю историю праздника сформировались некоторые народные приметы, которые имеют место сбываться. Ведь они фиксировались на протяжении многих лет, и не являются проявлением язычества:

  1. Обычно 14 октября ясно показывало, какая будет зима: если в этот день опали уже все листья, а журавли отправились в теплые края, то зима будет особенно холодной;
  2. Некоторые считают, что тот, кто оказывает девушке знаки внимания в это время и будет ее суженым. Именно поэтому часто незамужние девицы молятся Покровской Божьей Матери о счастливом замужестве, стремясь поскорее зажечь свечу, ведь чем раньше она загорится, тем быстрее замуж и позовут;
  3. До этой даты все хозяева пытались закончить уборку перед зимой и привести хозяйство в порядок;
  4. Откуда ветер будет дуть 14 октября, оттуда и зима будет. Если с юга, значит теплой, а с севера, то морозной и снежной.

Все народные приметы связаны, прежде всего, с природой и историей. Например, девушки стремятся молиться о замужестве, потому что раньше парни начинали свататься сразу после уборки пшеницы, как раз в эти даты.

Совет! Народные приметы не являются проявлением язычества, однако этот день лучше всего встречать в храме вместе со всеми верующими людьми и просить у Богородицы защиты и благословения.

Сразу после чудодейственного спасения монахи в Константинополе стали рисовать видение и Божью Матерь над городом. После принятия Русью христианства уже местные иконописцы стали рисовать чудодейственный лик. Самые древние изображения были на воротах монастыря в Суздале, но со временем они были утрачены.

Существует два варианта иконы:

  • «суздальский» образ (16 век) — изначально было храмовой иконой в Суздальском монастыре, а сейчас хранится в Третьяковской галерее. Изображена Богородица перед храмом, держащей свою накидку над людьми в нем;
  • «новгородский» (1399 год) — здесь покрывало держат ангелы, а Божия Матерь стоит внутри храма. Сейчас икона хранится в Новгородском музее.

О других чудотворных образах Богородицы:

Современные художники-иконописцы стараются совместить два этих образа в один единый, чтобы на картине присутствовали и ангелы, и Богородица.

Тропарь, молитва Положению честного пояса Пресвятой Богородицы

Богородице Приснодево, человеков покрове, ризу и пояс пречистаго Твоего телесе, державное граду Твоему обложение даровала еси, безсеменным рождеством Твоим нетленна пребывающи, о Тебе бо и естество обновляется и время. Темже молим Тя мир граду Твоему даровати и душам нашим велию милость.

Молитва первая

О,Благодатная Богомати, Пренепорочная и Обрадованная, да обрадуемся и мы, немощныя людие Твои, яко Силою и Властию Твоею сокрушиши всех врагов наших видимых и невидимых, да прославим и возвеличим Тя, яко Непобедимую Победу Всесильную.

Молитва вторая

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

Жизнь не обходится без болезней. Теряя здоровье, человек чаще всего обращается к Господу.

Издавна в Церкви существует традиция служить молебны «Об исцелении болящего», к которому может присоединяться и молитва Богородице о здравии. Как милостивая Мать, Пречистая Дева передаёт Господу прошения близких об исцелении занемогшего члена семьи.

Одному благочестивому иноку было видение: множество Ангелов и святых, стоящих у Престола Божьего. Но среди них он не увидел Богородицы. «Господи, а где же Пречистая?» — удивился инок. «Она ходит по земле, исцеляя болящих, одевая нищих и утешая скорбящих» — ответил Господь. Сюжет этой притчи изображен на иконе Богородицы «Всех Скорбящих Радость»: Божия Матерь простирает пречистые руки к окружающим её несчастным.

В Церкви почитаются и другие иконы, у которых возносится молитва Богородице о здравии: Целительница, Всецарица, Избавительница, Скоропослушница и др.

Молебны с освящением воды появились в Церкви в связи с чудесными исцелениями, происходившими в 5 в. у источника, посвященного Богородице. Родник был расположен недалеко от Константинополя и, после исцеления слепца, постоянно посещался христианами. Священники служили молебны с окроплением целительной водой и пением Божией Матери.

В память этих событий была написана икона «Живоносный Источник», праздник которой совершается в пасхальные дни. В песнопениях упоминается женщина, исцелившаяся от рака груди.

Водосвятный молебен завершается песнопением в честь Богоматери:

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстaтельнице, скорбящих рaдосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко стрaнна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстaтельницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомaти, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

Во всём христианском мире известна сильная святыня — Пояс Богородицы.

Это часть одеяния Пречистой, прославленная чудесами с 10 века. Исцеления от Пояса происходили регулярно. У ковчега с Поясом молятся об исцелении от рака и бесплодия.

О, Благодатная Богомати, Пренепорочная и Обрадованная, да обрадуемся и мы, немощныя людие Твои, яко Силою и Властию Твоею сокрушиши всех врагов наших видимых и невидимых, да прославим и возвеличим Тя, яко Непобедимую Победу Всесильную.

Это образ Пресвятой Девы, склонившейся над постелью больного. Источником послужило чудесное исцеление пономаря Невернинской церкви (Москва) в конце 18 века.

Списки «Целительницы» помещаются в больничных храмах и часовнях, а обращение к Целительнице помогает одолеть тяжкие недуги.

О Пресвятая Госпоже Царице Богородице, высшая всех небесных сил и святейшая всех святых! Припадаем и поклоняемся Тебе пред всечестным и цельбоносным образом Твоим, воспоминающе дивное явление Твое болящему клирику Викентию, и усердно молим Тя, всесильную рода нашего заступницу и помощницу: якоже древле подала исцеление тому клирику, тако и ныне исцели наша души и телеса, болезнующия ранами грехов и страстей многоразличных, избави нас от всяких напастей, бед, скорбей и вечнаго осуждения, сохрани от душепагубных учений и безверия, от льстивых и наглых нападений невидимых врагов, подаждь нам христианскую кончину, безболезненну, мирну, непостыдну, Святых Таин причастну и сподоби нас на нелицеприятнем судищи Христове стати одесную Всеправеднаго Судии и блаженный глас Его услышати: «Приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира». Аминь.

Прославленный русский святой прп. Серафим Саровский не раз удостоился милости Пресвятой Богородицы.

Болезни преследовали его с детства, и мать молилась Пречистой о выздоровлении ребёнка. Когда возле дома проходил крестный ход, она вынесла Серафима на руках и приложила к образу Богоматери. Наутро началось улучшение состояния.

Позже и сам прп. Серафим стал исцелять больных, но утверждал, что происходит это «по воле Богородицы».

Молитвы православным святым об исцелении:

Его любимой иконой была Богоматерь «Умиление», перед ней преподобный молился об одержимых немощами чадах.

О Пресвятая Госпоже Владычице, Богородице Дево! Приими недостойныя молитвы наша, сохрани нас от наветов злых человек и от напрасныя смерти, подаждь нам прежде конца покаяние, на моления наша умилосердися и радость в печали место даруй. И избави нас, о Госпоже Владычице Богородице, от всякий беды, напасти, скорби, болезни и всякаго зла, и сподоби нас, грешных рабов Твоих, одесную стати во втором пришествии Сына Твоего, Христа Бога нашего, и наследники нас быти сподоби Царствия Небеснаго и жизни вечныя со всеми святыми в безконечныя веки. Аминь.

Пречистая Богородица не оставила Своей милостью и другого подвижника, Св. Гавриила Седмиезерского.

Исполняя монастырское послушание, Гавриил получил тяжелую травму. Без надежды на выздоровление он готовился к смерти, молясь Пресвятой Деве. И Она не отказала в помощи Своему молитвеннику, хотя болезнь продлилась 5 лет.

Подвижник составил прошение Богородице от имени болящего.

Пресвятая Богородице Дево, жива сущая и по смерти спасающая присно наследие Твое, услыши воздыхание души моей, призывающей Тебя на помощь!

Сниди с небесе, прииди и коснися ума и сердца моего, открой зрение души моея, да узрю Тя, Госпоже моя, и Сына Твоего, Создателя, Христа и Бога моего, и уразумею, что есть воля Его и чего лишаюся аз. Ей, Госпоже моя, потщися помощью Твоею и моли Сына Твоего, да присетит мя благодатию Своею, да узами любви Его прикованный у ног Его пребуду вовеки, аще в ранах и болезни, аще недугующий и расслабленный телом, но у ног Его.

Для ежедневной молитвы подойдет Ангельское приветствие «Богородице Дево, радуйся». Его желательно произносить, проходя мимо образа Божией Матери.

О выздоровлении и возрастании младенцев традиционно молятся перед редким образом Богоматери «Млекопитательница». Эту молитву можно возносить перед любой иконой, главное — приложить любовь и веру.

Божия Матерь родилась от престарелых родителей, уже не способных иметь детей. Всю жизнь они оставались бездетными, чтобы получить великую милость от Бога на закате дней. Несмотря на бесплодие, брак Иоакима и Анны не разрушился, скрепляясь совместной молитвой.

К родителям Пресвятой Богородицы и Самой Деве, в день Её рождения молятся о даровании детей, об их здоровье, о любви. Испрашивают помощь на все случаи жизни.

О, Пресвятая Владычице, Христа Спасителя нашего Богоизбранная Мати,

у Бога святыми молитвами испрошенная, Богу посвященная и Богом возлюбленная!

Кто Тебе не ублажит или кто не воспоет, Твоего преславного рождества.

Рождество бо Твое бысть началом спасения человеков, и мы, седящии во тме согрешений, зрим Тя, Неприступного Света жилище.

Сего ради витийствующий язык не может песнословити Тя по достоянию.

Паче бо серафим возвысилась еси, Пречистая.

Обаче приими от недостойных раб Твоих нынешнее похваление и не отрини мольбы нашея.

Твое величие исповедуем, Тебе во умилении припадаем и скорую в заступлении чадолюбивую и благоусердную Матерь дерзновенно просим:

умоли Сына Твоего и Бога нашего даровати нам, много согрешающим, искреннее покаяние и благочестное житие, да возможем творити вся Богу угодная и душам нашим полезная.

Возненавидим вся злая, укрепляемии Божественною благодатию во благом произволении нашем.

Ты непостыдная надежда наша в час смерти, даруй нам христианскую кончину,

безбедное шествие на страшных мытарствах воздушных и наследие вечных

и неизреченных благ Царствия Небеснаго, да со всеми святыми немолчно исповедуем Твое о нас заступление и да славим единаго Истиннаго Бога,

во Святей Троице покланяемаго, Отца и Сына и Святаго Духа.

Молиться Божией Матери о здравии близких можно в храме и дома. Родственники заказывают молебны, ездят на Святые Источники. Больному дают освященную воду и частицы Богородичной просфоры, принесённые из церкви.

По выздоровлении необходимо благодарить Божию Матерь и впредь не забывать ежедневно возносить Ей хвалу.

Врачебная помощь считается Божиим даром и неразумно отказываться от неё, рассчитывая только на молебны. Но любое лечебное действие верующие сопровождают обращением к Богу и Пречистой Деве.

Канон Пасхальный ко Пресвятой Богородице в память принесения Честнаго Ея Пояса в
пределы Российския

(составленный на основе Пасхального канона Пресвятой Богородице в память посещения Богоматерию преподобного Сергия («Богородичный канонник. Каноны Пресвятой Богородице, чтомые пред Ея святыми иконами. Том 2».) Издательство «Лествица» – «Диоптра», Москва – Санкт-Петербург, Леушинское подворье, 2003 год). Для келейного чтения.)

Тропарь, глас 4-й

К Богородице прилежно ныне притецем, грешнии и смиреннии, и припадем, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, помози на ны милосердовавши, потщися, погибаем от множества прегрешений, не отврати Твоя рабы тщи, Тя бо и едину надежду имамы.

Не умолчим никогда, Богородице, силы Твоя глаголати, недостойнии, аще бо Ты не бы предстояла, молящи, кто бы нас избавил от толиких бед, кто же бы сохранил до ныне свободны, не отступим, Владычице, от Тебе, Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых.

Канон, глас 1-й

Ирмос: Воскресения день, просветимся, людие, Пасха, Господня Пасха: от смерти бо к Жизни и от земли к Небеси Христос Бог нас преведе, победную поющия.

Запев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Очистим чувствия, и узрим в неприступном свете Матерь Света, и радуемся, рекуще: радуйся, Мати Господня.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднуют же вернии, почитающие заступление Богоматери.

Слава: Умерщвление предел сломила еси, Вечную Жизнь рождшая, Христе, из гроба возсиявшаго днесь, Дево Всенепорочная, и мир просветившаго.

И ныне: Воскресшаго видевши Сына Твоего и Бога, радуйся со Апостолы, Богоблагодатная Чистая, и еже – радуйся – первее, яко всех радости вина, восприяла еси, Богомати Всенепорочная.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из Гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Ныне вся исполнишася радости неизреченныя, видимая же и невидимая, ныне празднует светло стадо Твое, Владычице, Тобою обещанное заступление.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Виждь, Чистая, соборы паствы Твоея, окружающих всечестный Пояс Твой, грехов разрешения просящих, и жития исправления, и причастия Божественныя славы Твоея, Всенепорочная.

Слава: Течет благодать независтная от Твоего, Богородице, Пояса, всем источающи, молящимся тепло, зол избавление, и здравие, и милость.

И ныне: Всею душею и мысли правостию в пастве Твоей вси ликующе, псалмы, и песньми духовными, и пением Божественным, обстоят Всечестный Пояс Твой, Пречистая, Ты же, неотступна сущи, подаждь помощь, Богоневесто.

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

Ирмос: На Божественней стражи Богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна Ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко всесилен.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Се Пречистая грядет: услышав людие потекли во сретение, и свет велий осени землю Русскую, паче солнца сияющь, и зрят Пречистыя Пояс и паде, моляся о заступлении.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Видео (кликните для воспроизведения).

Не ужасайтеся, людие: приидох посетити землю Русскую Пояс Богоматери, да услышит Царица-Богомати молитву слёз народа Своего.

Слава: Богоотец убо Давид пред сенным ковчегом скакаше, играя, Твоим же заступлением веселится блаженное стадо Твое, сбытие словес Твоих зряще, Богоневесто.

И ныне: Реку Тя сладкую и поток насыщения, манну Небесную, мед от камене, изобилие и благодать приснотекущую стяжавше, Отроковице, в земле Русской обитающии благодарно поют о Твоем заступлении.

Ирмос: Утренюем утренюю глубоку, и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим, Правды Солнце, всем жизнь возсияюща.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Безмерное Твое предстательство, еже показуеши присно, Всепречистая, стаду Твоему, зряще, вопием Ти ныне веселою душею: радуйся, Марие Богоневесто.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Приступим, свещеноснии, ко Поясу Девы днесь, множество монашествующих, и спразднуем любопразднственными чинми посещение Богоматери.

Слава: Неотступна убо буду от народа Божьяго, – вещала еси, Владычице – и се со словом дело являеши, Царице Всенепорочная.

И ныне: Певаемая Отроковице Дево, чудеса Твоего заступления удивляют человеком помышления, паче бо слово спасение улучи Тобою хранимая земля Русская.

Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил ecи вереи вечныя, содержащия связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от Гроба.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Призри благосердно на паству Твою, Пречистая, и, якоже обещалася еси, потребная подавай неоскудно, снабдящи и покрывающи Твоея помощи и заступления тепле ищущия.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Спасе мой Преблагий и всяческих Творче, Чистыя Богородицы благоприятными мольбами соблюди Твоя певцы невредимы от всяких бед.

Слава: Да избавятся от всех злоключений чтущия Тя, Богородице Дево, вражды, огня и глада, во единомыслии воспевающи, Помощницу Тя имущи.

И ныне: Поем Тя и покланяемся Ти, Богомати, не презри молений рабов Твоих, заступи в бедах наших, яко сущи милостива.

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, но адову разрушил еси силу и воскресл еси, яко Победитель, Христе Боже, женам мироносицам вещавый: радуйтеся! и Твоим Апостолом мир даруяй, падшим подаяй воскресение.

Еже прежде солнца Солнце, зашедшее иногда во гроб, предваривша ко утру, ищущия яко дне мироносицы девы, и друга ко друзей вопияху: о другини! приидите, вонями помажем Тело Живоносное и погребеное, плоть Воскресившаго падшаго Адама, лежащую во гробе; идем, потщимся, якоже волсви, и поклонимся и принесем мира, яко дары, не в пеленах, но в Плащанице обвитому, и плачем, и возопиим: о Владыко, востани, падшим подаяй воскресение.

Ирмос: Отроки от пещи избавивый, быв Человек, страж­дет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, един благословен отцев Бог и препрославлен.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Отроки от пещи Избавльшаго, Чистая, Ты родила еси нетленною Твоею, Богорадованною утробою, по Рождестве, яко прежде Рождества, Сохраншаго Тя, Егоже и молящи не престай о нас, воспевающих Тя.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Вси ныне соберитеся, плещуще празднственная на просторах земли Русской и Христову Матерь прославите, едину, паче Херувим несравненную и Серафим препрославленную.

Слава: Яко воистинну священный, и спасительный и зареносный, Дево, Пояс Твой поклоняющимся бо сему здравие раздаеши и милость телес же и душ, и взыскающим надежная еси Помошница, Бога плотию рождшая.

И ныне: Монашествующии и вси человецы страхом и радостию ныне поклонимся Поясу Богоотроковицы, молящися всем миром и вопиюще: Радуйся, Благодатная, еже Гавриилово Благовещение.

Ирмос: Сей нареченный и Святый День – един суббот царь и господь, праздников праздник и торжество есть торжеств, в оньже благословим Христа во веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Сей нареченный и Святый День всех созывает к духовному веселию, срящим убо сей радостно и возопием: радуйся, Богородице, во вся веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Приидите, людие, исполнимся Божественного благоухания, заступлением Божия Матери, и, Сию прославляюще, поклонимся, поющи присно во вся веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Возведи окрест очи Твои, Чистая, и виждь: се бо приидоша к Тебе, яко Богосветлая светила, от запада, и севера, и моря, и востока чада Твоя, поклонитися Твоему Всечестному Поясу.

Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, Безначальное Существо и Непостижимое Естество, Боже всех, землю Русскую изми от всякия скорби мольбами воистину Чистыя Единыя Богородицы.

Ирмос: Светися, светися, Новый Иерусалиме, слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне и веселися, Сионе, Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о восстании Рождества Твоего.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Светися, радуйся, монашествующих множество, изряднее же играй, земля Русская, ликуй ныне и веселися светло, ибо обрела еси Чистую Деву, Блюстительницу Непобедимую.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

О, Божественнаго, о, любезнаго, о, неистощимаго пролияния Твоих безмерных чудес, имиже, Чистая, землю Русскую обогащаеши, ибо слава ея в Твоем заступлении: Ты вратарница ея и утверждение.

Слава: О Мати Дево! в молитву приносим Тебе мольбы угодников Твоих, в земле Русской просиявших, молим Тя вси: избави нас от всякия напасти и озлобления.

И ныне: Да сохраниши, Дево, сущаго стадоначальника земли Русской, радуйся, Неискусобрачная Честная, сохрани стадо Твое от всякаго озлобления, Едина Богоневестная.

Молитвы ко Пресвятой Богородице

Молитва первая

О,Благодатная Богомати, Пренепорочная и Обрадованная, да обрадуемся и мы, немощныя людие Твои, яко Силою и Властию Твоею сокрушиши всех врагов наших видимых и невидимых, да прославим и возвеличим Тя, яко Непобедимую Победу Всесильную.

Молитва вторая

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

Перед иконой «Пояс Пресвятой Богородицы» обращаются с просьбами о помощи:

— в зачатии ребенка,
— в хорошем протекании беременности,
— в успешных родах,
— здоровье родных и близких.

О,Благодатная Богомати, Пренепорочная и Обрадованная, да обрадуемся и мы, немощныя людие Твои, яко Силою и Властию Твоею сокрушиши всех врагов наших видимых и невидимых, да прославим и возвеличим Тя, яко Непобедимую Победу Всесильную.

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице!

Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна.

Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши:

яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков.

Самая главная миссия женщины – рождение детей. К сожалению, некоторые женщины по неким причинам не могут забеременеть или выносить ребенка. И не только проблемы со здоровьем могут быть тому причиной. Бывает, что оба партнера полностью готовы к деторождению, но что-то не так, никак не получается. Дабы разрешить проблему, многие верующие прибегают к чтению молитв Поясу Богородицы.

Сейчас реликвия разделена на три части. Конечно, каждая из них находится в разных частях света. Говорят, что пояс – это единственная оставшаяся частичка от Богоматери. Если верить легенде, то реликвия была сотворена собственноручно Девой Марией из верблюжьей шерсти. Он был передан апостолу Фоме.

Говорят, что одна из частей пояса находится на Святой Горе Афон в монастыре Ватопед. Монастырь мужской, поэтому туда не ступала нога женщины. Другая часть – в кафедральном соборе в Иерусалиме. Бывает удачный случай, когда его вывозят в другие храмы. Тогда можно прийти к нему, приложиться и помолиться.

У каждого свои цели и причины к обращению к данной святыне. Зачастую православные читают молитвы поясу Пресвятой Богородицы:

  • Об укреплении брака;
  • О даровании детей;
  • Об исцелении от хвори;
  • Об укреплении веры.

Но самой главной причиной является просвещение ума божественным светом. И всем тем, кто хочет стать родителями поможет пояс Божьей Матери.

Я́ко некра́домо бога́тство,/ по́яс Твой честны́й, Присноблаже́нная,/ и благи́х подая́ние иму́ще,/ Оби́тель Ватопе́дская взыва́ет Ти,/ препоя́ши со благогове́нием,/ притека́ющия ны к нему́,/ си́лою его́ боже́ственною,/ и кре́пость льсти́ваго врага́ разруши́,// спасе́ние ве́рным Чи́стая.

Перевод: Как богатство, краже не подверженное, пояс Твой почитаемый, Вечноблаженная, и как источник благ имеет обитель Ватопедская и взывает к Тебе: «Препояшь с благоговением приходящих к нему, силой его божественной, а силу коварного врага уничтожь, даруя спасение верующим, Чистая».

Богоприе́мное Твое́ чре́во, Богоро́дице,/ объе́мший по́яс Твой честны́й,/ держа́ва гра́ду Твоему́ необори́ма/ и сокро́вище есть благи́х неоску́дно,// еди́на ро́ждшая, Присноде́во.

Перевод: Принявшее Бога чрево Твое, Богородица, объявший пояс Твой почитаемый есть сила городу Твоему непобедимая и неоскудеваемое сокровище благ, единственная родившая Непорочная Дева.

О, Благодатная Богомати, Пренепорочная и Обрадованная, да обрадуемся и мы, немощныя людие Твои, яко Силою и Властию Твоею сокрушиши всех врагов наших видимых и невидимых, да прославим и возвеличим Тя, яко Непобедимую Победу Всесильную.

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

«Спаси, Господи!». Благодарим что посетили наш сайт и перед тем, как начать читать необходимую информацию просим Вас посмотреть нашу страничку в Инстаграм «Господи, Спаси и Сохрани †» — ссылка https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . Перейдите и посмотритее ее, пожалуйста. В сообществе уже больше 45 000 подписчиков, единомышленников. Если Вам понравится наша группа, пожалуйста подписывайтесь на нее. Мы выкладываем православные редкие молитвы из молитвослова, высказывание святых, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Ангела Хранителя Вам и хорошего, бгагодатного дня! (информация на правах рекламы)

У всех женщин от природы заложена основная миссия – рождения ребенка. Но бывают такие ситуации, когда не получается стать мамой. Этому могут быть различные причины, которые не всегда связаны с состоянием здоровья. Бывает, что оба супруга здоровы, а вот само зачатие не происходит. И в тот момент самое основное – это не опустить руки, а верить в чудо. Многие женщины так и делают. В стремлении обретения чада, они читают молитвы, а также ищут Пояс Богородицы. Многие говорят, что чудеса Пояса Богородицы заключаются в возможности зачать ребенка, сберечь беременность, способствует благополучному родоразрешению.

В наше время данная реликвия разделена на три части. Все они хранятся в разных местах. Этот пояс считают единственной сохранившейся реликвией земной жизни Девы Марии. Согласно легенды, он был сделан из верблюжьей шерсти собственноручно Богоматерью. И после Успения при Вознесении она отдала его апостолу Фоме.

Есть большое количество сказаний о чудесах исцеления Пояса Пресвятой Богородицы. Так например во время царствования императора Льва Мудрого произошло исцеление его супруги, которой обладал нечистый дух. Самым основным чудом данного лоскута считают исцелением от бесплодия. Женщины, которые не могут иметь детей, получают тесьму от ковчежца. И вот если женщина искренне хочет стать мамой, то она обязательно ею станет.

Тропарь, глас 5

Яко некрадомо богатство, пояс Твой честный Присноблаженная, и благих подание имуще, Обитель Ватопедская взывает Ти, препояши со благоговением, притекающия ны к нему, силою его божественною, и крепость льстиваго врага разруши, спасение верным

Кондак, глас 6

Богоприемное Твое чрево Богородице, объемший пояс Твой честный, держава стаду Твоему необорима, и сокровище есть благих неоскудно, едина рождшая Приснодево.

Молитва первая

О, Благодатная Богомати, Пренепорочная и Обрадованная, да обрадуемся и мы, немощныя людие Твои, яко Силою и Властию Твоею сокрушиши всех врагов наших видимых и невидимых, да прославим и возвеличим Тя, яко Непобедимую Победу Всесильную.

Молитва вторая

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

Ко пречестному Богородице божественному поясу Твоему, со благоговением притекающе, исполняемся просвещения и благоухания премiрнаго, но яко пучино сущи Дево благости, препояши ны силою его Непорочная, зовущия:
Радуйся поясе пречестный.

Ангели невидимо пояс Твой святый со страхом обстояще Отроковице, мы же во плоти сущия, с верою припадаем к нему, освящение приемлюще, и во благоговении вопием:
Радуйся поясе Богородицы,
радуйся сияние всему миру.
Радуйся Непорочныя Девы препоясание,
радуйся Церкве всея сокровище.
Радуйся поясе многоценный Владычицы небес,
радуйся цвете благоуханный благочестивых христиан.
Радуйся яко тело Девыя препоясаеши,
радуйся яко крепость льстиваго ослабеваеши.
Радуйся светильниче благодати всесветлый,
радуйся источниче чудес неизсякаемый.
Радуйся имже вернии светозаряются,
радуйся имже врази упраздняются.
Радуйся поясе пречестный.

Воззри Богородительнице, оком благоутробным, ко иже верою ко святому Ти поясу, якоже источнику вод освященных честно припадающих, и просящих благодати Твоея, необоримую бо силу темже подаждь вопиющим:
Аллилуйя.

Бысть Богородице честнаго Ти пояса принесение во Царский Град, источник веселия истиннаго, царицу бо скоро исцелил еси, нам же благодать обильную присно подает вопиющим:
Радуйся источниче радости вечныя,
радуйся чаше душепищнаго брашна.
Радуйся имже Всечистая Дево препоясася,
радуйся иже во Афоне яко свет возсия.
Радуйся яко Зою царицу излечил еси,
радуйся яко точиши всем веселие умное.
Радуйся пленице всесвятая Чистыя Богородицы,
радуйся стрело огненосная на врага человекоубийцу.
Радуйся радости вина и ходатаю,
радуйся тихое душам пристанище.
Радуйся Христу благочестно связующий,
радуйся страстей стремления упраздняющий.
Радуйся поясе пречестный.

Пояс Твой Фоме предаде Богородице, к Сыну Твоему восходяще, и чрез онаго же яко честен дар и благ исполнение его нам оставила еси Всепетая, поющим и вопиющим Ти: Аллилуйя.

Имеет святая Обитель Твоя Ватопедская, яко неотъемлемо богатство Отроковице, и яко столп Твоего заступления, миродохновенный и всечестный Твой пояс, емуже благочестно припадающе, во умилении зовет:
Радуйся богатство нетления,
радуйся столпе сострадания.
Радуйся подателю благ неисчерпаемый,
радуйся иноком водружение незыблемое.
Радуйся поясе всепречестне ангелом радосте,
радуйся монахом утверждение и бед отриновение.
Радуйся Ватопеду хвало многоценная,
радуйся благочестивым победное пение.
Радуйся благовонием небесным дыхающий,
радуйся крепость непобедимую подающий.
Радуйся тобою бо монашествующия укрепляются,
радуйся тобою бо враждующия упраздняются.
Радуйся поясе пречестный.

Живоносный кивот всечестнаго Ти пояса, подает благоухание Дево, и злосмрадие страстей отгоняет присно от душ наших, темже величию Твоему дивящеся вопием: Аллилуйя.

Пояс Твой святый Всесвятая Дево, яко свет сияет на горе афонстей, и лучы златовидными, вся облистает твоей благодатию, темже чудеса того почитающе, верою вопием:
Радуйся чудес подателю,
радуйся благодатей светолитие.
Радуйся сокровищь сокровище святое,
радуйся свеще сердец богомудрых.
Радуйся, поясе, егоже поносила есть Всенепорочная на земли,
радуйся всякую подающий благодать и многую крепость.
Радуйся яко показуеши Девыя славу,
радуйся яко отвращаеши демонския луки.
Радуйся многая исцеления источающий,
радуйся души страстей свобождающий.
Радуйся верным ликование божественное,
радуйся честная милосердия клете.
Радуйся поясе пречестный.

Богодарованный дар и небесное богатство, пояс Твой держаще Отроковице, на страсти силу непобедимую, еюже препоясаемся, благодать бо и милость присно подает вопиющим: Аллилуйя.

Исцеление источает пояс Твой святый души и телу Отроковице, якоже росу весненную, яко бо Исайа глаголет Всенепорочная, и сладость небесную благоговейно тому вопиющим:
Радуйся источниче вод невещественных,
радуйся поточе многих даров.
Радуйся Всечистыя пояс всечестный,
радуйся Церкви радость небесная.
Радуйся сокровище святое дарований духовных,
радуйся венче славный христиан благочестивых.
Радуйся Ватопеду стена нерушимая,
радуйся всему миру столпе крепости божественныя.
Радуйся честное Девыя опоясание,
радуйся Богом нам данная купля.
Радуйся Единыя Девыя поясе,
радуйся верным богодарованная сило.
Радуйся поясе пречестный.

Стяжа Обитель Твоя Ватопедская, яко сокровище божественное Отроковице, пояс Твой дивный, и чудесы того хвалится, и благодарственныя песни Тебе воспевает глаголюще: Аллилуйя.

Свет сияющий зряшеся пояс Твой святый, внегда принесеся во остров Тира, отонудуже со благоговением многим во Обитель Твою сей принесоша, поюще Твое промышление и радостию вопиющи: Радуйся поясе Богородицы,
радуйся Ватопеду слава.
Радуйся егоже осеняет благодать Духа Святаго,
радуйся егоже похваляет народ христоименитый.
Радуйся чредо всечестная дарований небесных,
радуйся песнопение непрестанное монахом и постником.
Радуйся яко струи исцелений точиши,
радуйся яко пламень страстей угашаеши.
Радуйся честное Чистыя препоясание,
радуйся всем верным спасение.
Радуйся света заре облистающая,
радуйся страстей уставляеши пагубу.
Радуйся поясе пречестный.

Величаем вси, многая величия, еже о нас Твоего попечения, и пояс Твой священный верою обстояще Всепетая, освящения исполняемся, и Сыну Твоему взываем: Аллилуйя.

Яко облак мысленный, пояс Твой святый, простри на ны Богородице, и душа наша исполни, освящения и умиления божественнаго, к Тебе бо прибегаем, и поясу Твоему взываем:
Радуйся жилище благодати божественныя,
радуйся сострадания кладязе.
Радуйся даров богоданных сокровище,
радуйся Чистыя Богородицы препоясание.
Радуйся твердый соузе и мира подателю,
радуйся благочестивым утверждение незыблемо и сладость.
Радуйся яко чудес лучи испущаеши,
радуйся яко свирепства болезней разоряеши.
Радуйся Божией благости луче,
радуйся крепосте наша богодарованная.
Радуйся радость истинную подающий,
радуйся тлю душевную умерщвляющий.
Радуйся поясе пречестный.

Странна твоя чудеса, о поясе пречестный Всецарицы Девы, поветрия губительнаго Царский Град свободил еси, чудяху бо ся и дивляхуся во умилении вопиющия: Аллилуйя.

Пристанище обуреваемым, пояс Твой святый показася Богородице Дево, благодать бо Твоя яже на нем, действует бо чудесы приходящим, темже к нему припадающе, с любовию взываем:
Радуйся рако добрых небесных,
радуйся чудес точение различных.
Радуйся Девы нам посещение,
радуйся скорбящим душам заступниче.
Радуйся божественное жилище действа божественнаго,
радуйся благодати Девыя святое сокровище.
Радуйся яко холеры Град Царский спасаеши,
радуйся яко скорое всем заступление посылаеши.
Радуйся угль погашающий страсти,
радуйся вся ны возвеселяющий.
Радуйся многих даров палато,
радуйся славы божественныя честное хранилище.
Радуйся поясе пречестный.

Исполнь славы святыя видится, пояса Ти кивот воистину святый, Богородице Дево Чистая, разум нам удивляющий, благоуханием бо дышит премiрным вопиющим: Аллилуйя.

Жезл крепости божественныя, пояс Твой нам дадеся, дивная Богоматерь, умным бо того содействием, от всякия беды избавляемся и благодати исполняемся, во благоговении вопиюще:
Радуйся сосуде святаго благоухания,
радуйся диадима нетления.
Радуйся монашествующим честное прибежище,
радуйся имже во Афоне даяние препетое.
Радуйся Чистыя Девы всечестное священие,
радуйся Ея же воистину нам дар всесовершенный.
Радуйся Ватопеду веселие истинное,
радуйся всякому сердцу благочестному радосте.
Радуйся цветов благодати благоухание,
радуйся горней красоты дыхание.
Радуйся фиало ароматов божественных,
радуйся святым божественное пение.
Радуйся поясе пречестный.

Покров и предстательство, и Божию помощь, присно плодяще Всесвятая, от миродохновеннаго Ти пояса, с верою к нему приступаем, и благоговейно припадающе, из Тебе Рождшемуся вопием: Аллилуйя.

Благодатию святаго Ти пояса Богородице, силу нам препояши на врага началозлобнаго, яко лев на ны рыкающаго, якоже да одолеем злобу того вопиющия:
Радуйся Чистыя Девы поясе,
радуйся чаше Господния крепости.
Радуйся связующий ны и спасающий,
радуйся узы страстей разрешающий.
Радуйся поясе драгоценнейший Рождшия Христа,
радуйся благочестному народу даяние священнейшее.
Радуйся божественныя нам силы подателю,
радуйся вражие неистовство отвергающий.
Радуйся о поясе Богоматери,
радуйся о слава нам и соузе.
Радуйся Церкви Христовой украшение,
радуйся народу православному утверждение.
Радуйся поясе пречестный.

Благодарственными песньми, поясе всепречестне всех Зиждителя Рождшия, твою благодать воспеваем присно, многих чудес твоих насдаждающеся, и славим Чистую Всецарицу, Христу вопиюще: Аллилуйя.

Светоприемную свещу, пояс Твой святый, имуще Обитель Ватопедская, светлеется Дево присно, и славит еже о ней Твое промышление, яко той даровася пояс Твой верно вопиющей:
Радуйся поясе Богородицы,
радуйся светильниче света трисветлаго.
Радуйся разделенным божественное сочетание,
радуйся недугующим богоданная сило.
Радуйся поясе божественный державу верным подающий,
радуйся всевоинства велиарова полки погубляющий.
Радуйся яко силы душам укрепляеши,
радуйся яко к восхождениям добрым направляеши.
Радуйся язвы душ омывающий,
радуйся колесницы врагов сокрушающий.
Радуйся истинное нам веселие,
радуйся верным божественное утешение.
Радуйся поясе пречестный.

Радуется, Богородице, Обитель Ватопедская, поясом божественным Ти обладающе, и ко славословию величий Твоих обители вся созывает, славяще славу Твою, Троице же вопиюще: Аллилуйя.

Поюще по долгу, Богородице Дево, пояса Ти благодать преобильную, и проповедуем ясно Чистая, еже о нас богатное Ти попечение, и пресвятому Ти поясу всеблагодарно вопием:
Радуйся Девыя честная пленице,
радуйся Ватопеду радосте.
Радуйся верных к Богу возводящий,
радуйся ко истинней жизни влекущий.
Радуйся поясе всепречестный, Церкви сокровище,
радуйся миру веселие и мира подателю.
Радуйся благочествующим прибежище спасения,
радуйся монашествующим богатство утешения.
Радуйся имже страстей очищаюся,
радуйся имже света исполняюся.
Радуйся души моея радость истинная,
радуйся жизни моея пристанище верное.
Радуйся поясе пречестный.

О пречестный поясе Пречистыя Богородицы, препоясавый тело непорочное, подавай нам от сокровища всельшияся в тя благодати божественныя, действо животворящее, яко да Христу присно вопием: Аллилуйя.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Ангели невидимо пояс Твой святый со страхом обстояще Отроковице, мы же во плоти сущия, с верою припадаем к нему, освящение приемлюще, и во благоговении вопием:
Радуйся поясе Богородицы,
радуйся сияние всему миру.
Радуйся Непорочныя Девы препоясание,
радуйся Церкве всея сокровище.
Радуйся поясе многоценный Владычицы небес,
радуйся цвете благоуханный благочестивых христиан.
Радуйся яко тело Девыя препоясаеши,
радуйся яко крепость льстиваго ослабеваеши.
Радуйся светильниче благодати всесветлый,
радуйся источниче чудес неизсякаемый.
Радуйся имже вернии светозаряются,
радуйся имже врази упраздняются.
Радуйся поясе пречестный.

Видео (кликните для воспроизведения).

Ко пречестному Богородице божественному поясу Твоему, со благоговением притекающе, исполняемся просвещения и благоухания премiрнаго, но яко пучино сущи Дево благости, препояши ны силою его Непорочная, зовущия:
Радуйся поясе пречестный.

Молитва пояса Святой Богородицы
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here