Молитва Святителю Иоанну новгородскому

Самое детальное описание: молитва святителю иоанну новгородскому специально для посетителей нашего ресурса.

В теpпе́нии твое́м стяжа́л еси́ мзду́ твою́, о́тче пpеподо́бне,/ в моли́твах непpеста́нно теpпе́вый,/ ни́щия возлюби́вый и сия́ удовли́вый,/ но моли́ся Хpисту́ Бо́гу, Иоа́нне ми́лостиве, блаже́нне,// спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: В терпении твоем стяжал ты награду свою, отче преподобный, в молитвах непрестанно пребывавший, нищих возлюбивший и им помогавший, но молись Христу Богу, Иоанн милостивый, блаженный, о спасении душ наших.

Бога́тство твое́ расточи́л еси́ убо́гим,/ и Небе́сное бога́тство ны́не восприя́л еси́,/ Иоа́нне всему́дре:/ сего́ ра́ди вси́ тя почита́ем,/ соверша́юще па́мять твою́,// ми́лостыни о тезоимени́те!

Перевод: Богатство твое раздал ты нищим и Небесное богатство сейчас получил, Иоанн всемудрый, потому все тебя почитаем, совершая память твою, одноименный с милостыней.

Приобрел имя «Милостивый» за доброе, сострадательное сердце. Бесчисленны благодеяния, что оказал свт. Иоанн убогим, нищим, болящим, оказавшимся в различных житейских затруднениях.

Молитвы святителю Иоанну Новгородскому

Добрый день, дорогие наши посетители! Завтра празднование одного из самых чтимых русских святых – святителя Иоанна Новгородского. Этому великому святому молятся во всех нуждах, особенно об изгнании всякого лукавого духа. Давайте мы с Вами помолимся святителю Иоанну о том, чтобы он помог нам в наших житейских трудностях, и прочтем две ниже размещенные молитвы.

Тропарь (главная молитва)

Днесь светло красуется славнейший великий Новград, имея мощы твоя в себе, святителю Иоанне, яко солнечныя лучы испущающия и подающыя исцеления притекающым с верою к раце мощей твоих. Молися Христу Богу избавити град сей невредимь от варварского пленения, и междоусобныя брани, и огненнаго запаления, святителю богомудре и чудоносче, небесный человече и земный ангеле: да сошедшеся любовию в память твою, светло празднуем в песнех и пениих радующеся, и Христа славяще, тебе таковую благодать даровавшаго исцелений, и великому Новуграду заступление и утверждение.

Кондак (вторая главная молитва)

Возвеселися явленно честная церковь Христова, в память днесь принословущаго святителя Иоанна, от великаго Новаграда возсиявшаго, и всю страну удивившаго преславными чудодеянии, и всеми добродетельми украсившагося: и по преставлении бо честное тело его обретеся нетленно, источающее велия чудеса. Темже зовем ему: о всеблаженне, моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

Святителю отче Иоанне, моли Бога о нас!

Илия, в схиме Иоанн (+ 1186), архиепископ Новгородский и Псковский, святитель. Память 7 сентября (20 сентября) в день кончины, 1 декабря (14 декабря) в честь обретения мощей, и в Соборе Новгородских святых.

В миру Иоанн, родился в Новгороде от благородных и благочестивых родителей Николая и Христины. Он был воспитан в любви ко Господу и страхе Божием, детство его прошло в безмятежной, спокойной обстановке.

По достижении совершеннолетия был рукоположен Новгородским епископом святителем Аркадием во священника к церкви священномученика Власия.

Но любовь к безмолвию привела его в один из новгородских монастырей, где он принял иночество с именем Илии. Жизнь в монастыре вел строго подвижническую, пребывая в посте и молитве и вскоре стал известен всему городу за свою благочестивую жизнь.

По призванию народа он вступил в управление Новгородской кафедрой. Возможно это случилось уже в 1162 году. 28 марта 1165 года митрополитом Киевским Иоанном он был рукоположен во епископа Новгородского и первый из Новгородских архиереев сразу же возведен в сан архиепископа, который с того времени утвердился за владыками Новгорода.

Деятельность святителя в Новгороде началась со строительства храмов и монастырей. В первый год святительства были построены церкви во имя Святой Троицы и святителя Николая и основаны обители женская Предтеченская и мужская Благовещенская. Основание последней обители было давним желанием святителя и его брата, также будущего святителя, Гавриила.

В 1170 году на войну с Новгородом выступило суздальское войско вместе с объединенной ратью удельных русских князей. После трехдневной осады, во время которой во всем городе служили службы, а сам владыка неотступно полился перед образом Спасителя, 25 февраля ему был глас от иконы, повелевший вынести на городскую стену икону Пресвятой Богородицы из храма Преображения Господня Так и было сделано, поле чего враги пришли в замешательство и бежали, избавив город от разгрома. В честь этого чуда святитель установил на 27 ноября праздник почитания этой святой иконы, с тех пор названной «Знамение».

Как добрый отец, он первым озаботился о беспомощной нищете, бедных семьях Новгородской земли, разоренных прошедшим нашествием и терпевших голод, и щедро подавал помощь несчастным. Святитель был противником междуусобной войны и, после одержанной победы, убедил новгородских князей просить мира у великого князя Андрея Боголюбского. В 1172 году он сам поехал во Владимир миритья с благоверным князем Андреем.

Щедрость святителя не препятствовала ему заботиться об устройстве и украшении церквей для своих пасомых. В 1179 году святитель совместно со своим братом Гавриилом построил великолепный храм Благовещения в созданной им мужской обители, средства для достройки которого чудесно послала Сама Царица Небесная — по неотступной молитве святых братьем, Она предсказала во сне, что подаст все необходимое, а на следующее утро они прекрасного коня, нагруженного двумя мешками с золотом, который исчез тотчас после того как они сняли мешки. В 1182 году был построен каменный храм Богоявления над вратами монастыря и затем другой храм Богоявления над вратами кремлевскими. В 1184 году построен каменный храм на Опоках. Кроме того, им построены еще храмы: во имя своего покровителя пророка Илии, во имя трех отроков Вавилонских, препоподобного Феодора Студийского, праведного Лазаря.

Святитель более всего заботился о духовном просвещении народа. Большое внимание он уделял духовным беседам, которые часто проходили в кругу духовенства и мирян. Сохранилось до 30 его поучений.

Его жизнь по-прежнему протекала в непрестанных подвигах поста и молитвы и в тех же неусыпных заботах о вверенной ему пастве, которая постоянно была волнуема гражданскими смутами.

Это событие произошло незадолго до кончины святителя. Удрученный летами, изнуренный трудами и, чувствуя приближение смерти, святитель Илия был пострижен в схиму с прежним (мирским) именем Иоанн. Под этим именем он впоследствии и прославился. Преемником себе он назначил своего брата, святителя Григория. Скончался святой Иоанн 7 сентября 1186 года, погребен в Новгородском Софийском соборе.

В 1439 года во время ремонта храма со стены упал большой камень и разбил каменную крышку гробницы над гробом святителя. В присутствии архиепископа Евфимия приподняли доску в образовавшемся отверстии и тотчас вся церковь наполнилась благоухания. Святитель Евфимий, наклонившись над гробом, увидел неизвестного святителя в схиме, которого не коснулось тление. Имя святителя не было известно, т. к. надписи на крышке не было. Тогда архиепископ усердно помолился Господу, чтобы ему было открыто имя святого. После усердной молитвы, ночью на 4 октября явился ему во сне муж, облеченный в святительские одежды, и сказал, что он архиепископ Иоанн, удостоившийся послужить чуду Пресвятой Богородицы, честному Ее знамению. Тогда же святитель Иоанн указал совершать в этот день сугубую панихиду погребенным в Софийском соборе русским князьям и архиепископам Новгородским — так началось празднование соборной памяти Новгородских святителей.

Мощи святителя открыто почивали в Новгородском соборе. Общецерковное прославление святителя Илии-Иоанна Русской Церковью последовало на Московском Соборе в 1547 году. В 1629 году митрополит Новгородский Киприан установил празднование 1 декабря в честь обретения мощей святителя Иоанна.

Молитва святителю Иоанну, архиепископу Новгородскому

Молитва первая

О, всехвальный святителю Христов и чудотворче Иоанне! Приими сие малое моление от нас грешных, к тебе прибегающих, и теплым твоим предстательством умоли Господа и Бога нашего Иисуса Христа, яко да, призрев на ны милостивно, дарует нам согрешений наших вольных и невольных прощение, и по велицей Своей милости избавит нас от бед, печалей, скорби и болезней душевных и телесных, обдержащих нас; да подаст земли плодоносие, и вся, яже на пользу настоящаго жития нашего потребная; да дарует нам скончати житие сие привременное в покаянии, и да сподобит нас грешных и недостойных Небеснаго Царствия Своего, со всеми святыми славити Его безконечное милосердие, со Безначальным Его Отцем и Святым и Животворящим Его Духом, во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О, пречестная и священная главо и благодати Святаго Духа исполненная, Спасово со Отцем обиталище, великий архиерее, теплый наш заступниче, святителю Иоанне, предстоя у Престола всех Царя и наслаждаяся света Единосущныя Троицы и херувимски со ангелы возглашая песнь трисвятую, великое же и неизследованное дерзновение имея ко Всемилостивому Владыце, моли спастися паствы Христовы людем, благостояние святых церквей утверди, архиереи благолепием святительства украси, монашествующия к подвигом добраго течения укрепи, царствующий град и вся грады страны добре сохрани и веру святую непорочну соблюсти умоли, мир весь предстательством твоим умири, от глада и пагубы избави ны, и от нападения иноплеменных сохрани, старыя утеши, юныя настави, безумныя умудри, вдовицы помилуй, сироты заступи, младенцы возрасти, плененныя возврати, немощствующия исцели, и везде тепле призывающия тя и с верою припадающия и молящияся тебе от всяких напастей и бед ходатайством твоим свободи, моли о нас Всещедраго и Человеколюбиваго Христа Бога нашего, да и в день страшнаго пришествия Его от шуияго стояния избавит нас и радости святых причастники сотворит со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Днесь светло красуется славнейший великий Новград, имея мощи твоя в себе, святителю Иоанне, яко солнечныя лучи испущающия, и подающия исцеления, притекающим с верою к тебе. Молися Христу Богу избавити град сей невредим, от варварскаго пленения, и междоусобныя брани, и огненнаго запаления, святителю Богомудре и чудоносче, небесный человече и земный ангеле; да сошедшеся любовию в память твою, светло празднуем, в песнех и пениих радующеся, и Христа славяще, тебе таковую благодать даровавшаго исцелений, и великому Новуграду заступление и утверждение.

Господи Боже наш, творяй присно с нами по Твоему смотрению, не остави милости Твоея от нас, но молитвами святителя Твоего Иоанна в мире устрои живот наш.

Возвеселися явленно Честная Церковь Христова, в память днесь приснословущаго святителя Иоанна, от великаго Новаграда возсиявшаго, и всю страну удивившаго преславными чудодеянии, всеми добродетельми украсившагося. И по преставлении бо честное тело его обретеся нетленно, источающее велия чудеса. Темже зовем ему: о, всеблаженне! Моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

Святитель Иоанн, архиепископ Новгородский, родился в Новгороде от благочестивых родителей Николая и Христины. Детство его прошло в безмятежной, спокойной обстановке.

После кончины родителей Иоанн и его брат Гавриил, получив небольшое наследство, решили создать в родных местах обитель в честь Благовещения Пресвятой Богородицы. Вначале они построили деревянную церковь, а несколько позднее был создан и каменный храм. Не без трудностей воплощались их добрые намерения. Не окончив строительства каменного храма, братья полностью израсходовали свои средства. Только твердая живая вера побуждала их продолжать начатое дело. С ней они и обратились за помощью к Царице Небесной, ради Которой начали это Богоугодное дело. По их неотступной молитве Она явила им Свою милость — предсказала во сне, что подаст все необходимое для окончания строительства. На следующее утро святые братья увидели прекрасного коня, нагруженного двумя мешками с золотом. Никто не подходил к нему, и, когда братья сняли мешки, конь тут же исчез. Так Божия Матерь послала средства на обитель.

По окончании устройства обители, здесь, под покровом Божией Матери, братья и приняли иноческий постриг. Святой Иоанн был наречен Илией, а святой Гавриил — Григорием.

Летописи говорят о епископском поставлении святого Иоанна под 1162 годом. Его первое архипастырское послание было обращено к духовенству и клирикам его епархии. Оно проникнуто любвеобильной заботой о пастве, написано в духе отеческого наставления: «Богу и Пресвятой Богородице было угодно, по вашим молитвам, чтобы я, худой, не отрекался от этого высокого сана, которого недостоин. Так как вы сами побудили меня на это служение, то теперь послушайте меня. » Святитель говорил о призвании пастыря — радеть о овцах своих, не только обличать, но и врачевать тех, которые проводят греховную жизнь. «В начале слова моего я прошу вас, не привязывайтесь сильно к этому миру, но постоянно поучайте людей. Прежде всего смотрите, чтобы они не предавались сильному пьянству. Ведь сами знаете, что через это больше всего гибнут люди не только простые, но даже и мы. Когда приходят к вам на покаяние ваши духовные дети, то спрашивайте их с кротостью. На кающихся не налагайте тяжких епитимий. Не пренебрегайте книжным чтением, ибо если мы не станем делать этого, то чем будем отличаться от простых некнижных людей. На сирот епитимий не налагайте. Пусть все каются, ведь иго Христово должно быть легко. «

В 1165 году святитель Иоанн был возведен во архиепископа (с тех пор Новгородская кафедра стала архиепископской).

Зима 1170 года для Новгорода была очень трудным временем, Суздальские войска с союзниками два дня осаждали город за то, что новгородцы не приняли князя Святослава, а также собирали дань с неподвластной им Двинской области.

Суздальская война нанесла большой ущерб Новгородской области. Архипастырь и здесь не остался в стороне. Он проявил отеческую заботу о разоренных семьях, терпевших голод, щедро подавал помощь несчастным сиротам. Как и другие русские святители, он молитвой и доброделанием смирял и утишал междоусобные брани в многострадальной Руси. Так, в 1172 году архипастырь сам поехал во Владимир примирить благоверного князя Андрея Боголюбского с новгородцами.

Святитель не только сопереживал невзгоды своего народа, но более всего заботился о духовном просвещении его. Большое внимание уделял святитель Иоанн духовным беседам, которые часто проходили в кругу духовенства и мирян. Сохранилось до 30 его поучений: о Крещении, Исповеди, Святой Евхаристии. Наставления к инокам были исполнены духовного величия: «Раз последовав за Христом, иноки, крестные делатели духовной жизни, должны жить в уединенных местах, удаленных от мирских людей. Пусть не обкрадывают себя ничем, ни всего посвященного Богу. Инок должен быть всегда иноком, во всякое время и во всяком месте — и во сне, и в бодрствовании сохранять память о смерти, и во плоти быть бесплотным. Не для всех монастырь служит врачевством сластолюбию, как и молчание — гневу, смерть — жадности к деньгам, гроб — хапанию. Жизнь иноческая и мирская несовместимы, как не запрягают вместе верблюда и коня. Инок подклонил свою шею под ярмо Создателя и должен таскать соху в долине смирения, чтобы умножить прекрасную пшеницу теплотою Живодательного Духа и сеять каплями разума Божия. Чернец не владеет собой; будучи богами, берегитесь, как бы не истлеть подобно людям, и не пасть с высоты подобно князю светоносному. от славы человеческой рождается высокоумие. «

Духовные благодатные силы святителя были необычайны. За его душевную простоту и чистоту сердца Господь дал ему власть над бесами. Однажды, когда святитель по обычаю молился ночью, он услышал, что в умывальнике кто-то плещет воду. Увидев, что никого рядом не было, святитель понял, что это бес пытается напугать его. Святитель оградил умывальник крестом и запретил беса. Скоро лукавый дух не стерпел молитвы Святителя, которая палила его огнем, и стал просить выпустить его из умывальника. Святитель согласился, но поставил условием, чтобы бес донес его в одну ночь из Новгорода в Иерусалим ко Гробу Господню и обратно. Бес исполнил повеление святителя, но просил его никому не рассказывать о своем позоре.

В одной из бесед святитель рассказал пастве, что он знает человека, который за ночь посетил Святую Землю. Месть лукавого не замедлила сказаться. Он стал подбрасывать в келлию святителя женские вещи. Однажды, когда большая толпа горожан, возбужденная завистливыми и недоброжелательными людьми, собралась у келлии святого, бес показал им, словно от него выбежала женщина. Святитель вышел на шум и кротко спросил: «Что случилось, дети мои, о чем вы шумите?» Раздраженная толпа, выкрикивая разные обвинения в порочной жизни святителя, повлекла его к реке Волхов. Святителя посадили на плот и пустили вниз по течению реки, рассчитывая избавиться от него. Но плот, вопреки ожиданию, поплыл против течения прямо к мужскому Юрьеву монастырю, находившемуся в трех верстах от Новгорода. Видя это, люди раскаялись и с плачем и криком устремились по берегу за плотом, умоляя святителя простить их и вернуться в город. Сердце простодушного архипастыря было переполнено благодатной радостью не столько за себя, сколько за свою паству. «Господи, не вмени им этого во грех!» — молился он и всем даровал прощение.

Это событие произошло незадолго до кончины святителя. Предчувствуя ее, он отложил святительский омофор и принял схиму с именем Иоанн, которое носил в юности. Преемником себе он назначил своего брата, святителя Григория (память 24 мая). Скончался святитель 7 сентября 1186 года и был положен в притворе Софийской церкви.

В 1439 году усердием святителя Евфимия совершались починки в Софийском соборе; в притворе придела храма святого Иоанна Предтечи вдруг оторвался камень и сильно ударил в крышу стоявшей тут гробницы. Святитель Евфимий велел поднять пробитую камнем доску, и храм исполнился благоухания. В гробу увидели нетленные мощи святителя, но никто не мог сказать, кто этот архипастырь. В своей келлии святитель Евфимий стал усердно молить Бога открыть ему имя угодника. Ночью явился перед ним муж, облеченный в святительские одежды, и сказал, что он архиепископ Иоанн, удостоившийся послужить чуду Пресвятой Богородицы, честному Ее знамению. «Возвещаю тебе волю Божию, — продолжал святитель, — совершать память о лежащих здесь архиепископах и князьях 4-го октября, я же буду молиться Христу за всех христиан». Память его празднуется также с собором Новгородских святителей 10 февраля; в 1630 году установлено празднование еще на 1 декабря.

великое же и неизследованное дерзновение имея ко Всемилостивому Владыце, моли спастися паствы Христовы людем, благостояние святых церквей утверди, архиереи благолепием святительства украси, монашествующия к подвигом добраго течения укрепи,

царствующий град и вся грады страны добре сохрани и веру святую непорочну соблюсти умоли, мир весь предстательством твоим умири, от глада и пагубы избави ны, и от нападения иноплеменных сохрани, старыя утеши, юныя настави, безумныя умудри,

вдовицы помилуй, сироты заступи, младенцы возрасти, плененныя возврати, немощствующия исцели, и везде тепле призывающия тя и с верою припадающия и молящияся тебе от всяких напастей и бед ходатайством твоим свободи, моли о нас Всещедраго и Человеколюбиваго Христа Бога нашего, да и в день страшнаго пришествия Его от шуияго стояния избавит нас и радости святых причастники сотворит со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 8-й:

и огненнаго запаления, святителю богомудре и чудоносче, небесный человече и земный ангеле: да сошедшеся любовию в память твою, светло празднуем, в песнех и пениих радующеся и Христа славяще, тебе таковую благодать даровавшаго исцелений, и Bеликому Новуграду заступление и утверждение.

Кондак, глас 4-й:

И по преставлении бо честное тело его обретеся нетленно, источающее велия чудеса. Темже зовем ему: о, всеблаженне! Моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

Славник на стиховне, глас 6-й:

И по преставлении твоем к Богу, яко жив являяся, и о полезных наказуя. И ныне предстоя Святей Троице молися, мир миру даровати, и душам нашим велию милость.

Молитва первая

О, всехвальный святителю Христов и чудотворче Иоанне! Приими сие малое моление от нас грешных, к тебе прибегающих, и теплым твоим предстательством умоли Господа и Бога нашего Иисуса Христа, яко да, призрев на ны милостивно, дарует нам согрешений наших вольных и невольных прощение, и по велицей Своей милости избавит нас от бед, печалей, скорби и болезней душевных и телесных, обдержащих нас; да подаст земли плодоносие, и вся, яже на пользу настоящаго жития нашего потребная; да дарует нам скончати житие сие привременное в покаянии, и да сподобит нас грешных и недостойных Небеснаго Царствия Своего, со всеми святыми славити Его безконечное милосердие, со Безначальным Его Отцем и Святым и Животворящим Его Духом, во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

Видео (кликните для воспроизведения).

О, пречестная и священная главо и благодати Святаго Духа исполненная, Спасово со Отцем обиталище, великий архиерее, теплый наш заступниче, святителю Иоанне, предстоя у Престола всех Царя и наслаждаяся света Единосущныя Троицы и херувимски со ангелы возглашая песнь трисвятую, великое же и неизследованное дерзновение имея ко Всемилостивому Владыце, моли спастися паствы Христовы людем, благостояние святых церквей утверди, архиереи благолепием святительства украси, монашествующия к подвигом добраго течения укрепи, царствующий град и вся грады страны добре сохрани и веру святую непорочну соблюсти умоли, мир весь предстательством твоим умири, от глада и пагубы избави ны, и от нападения иноплеменных сохрани, старыя утеши, юныя настави, безумныя умудри, вдовицы помилуй, сироты заступи, младенцы возрасти, плененныя возврати, немощствующия исцели, и везде тепле призывающия тя и с верою припадающия и молящияся тебе от всяких напастей и бед ходатайством твоим свободи, моли о нас Всещедраго и Человеколюбиваго Христа Бога нашего, да и в день страшнаго пришествия Его от шуияго стояния избавит нас и радости святых причастники сотворит со всеми святыми во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 8

Днесь светло красуется славнейший великий Новград, имея мощи твоя в себе, святителю Иоанне, яко солнечныя лучи испущающия, и подающия исцеления, притекающим с верою к тебе. Молися Христу Богу избавити град сей невредим, от варварскаго пленения, и междоусобныя брани, и огненнаго запаления, святителю Богомудре и чудоносче, небесный человече и земный ангеле; да сошедшеся любовию в память твою, светло празднуем, в песнех и пениих радующеся, и Христа славяще, тебе таковую благодать даровавшаго исцелений, и великому Новуграду заступление и утверждение.

ИН Тропарь, глас 4

Господи Боже наш, творяй присно с нами по Твоему смотрению, не остави милости Твоея от нас, но молитвами святителя Твоего Иоанна в мире устрои живот наш.

Кондак, глас 4

Возвеселися явленно Честная Церковь Христова, в память днесь приснословущаго святителя Иоанна, от великаго Новаграда возсиявшаго, и всю страну удивившаго преславными чудодеянии, всеми добродетельми украсившагося. И по преставлении бо честное тело его обретеся нетленно, источающее велия чудеса. Темже зовем ему: о, всеблаженне! Моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

Все молитвы .

П равосла́вия наста́вниче,/ благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ Су́ждалю пресве́тлый свети́льниче,/ святи́телем Богодухнове́нное удобре́ние, Иоа́нне прему́дре,/ уче́нием твои́м па́ству твою́ просвети́л еси́;// святи́телю блаже́нне, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

У правля́я Це́рковь Бо́жию Собо́рную и Апо́стольскую, / соблюда́я за́поведи Бо́жия, / вельми́ до́бре упас ста́до слове́сных ове́ц; / зломы́сленным церко́вником моли́твою свое́ю прозре́ти повеле́, / и научи́, я́коже пре́жде святы́й Лео́нтий, / поспе́шник спасе́нию Ру́сския земли́, учи́тель Росто́вский, / пре́жде связа́ и па́ки благослови́; / та́ко святы́й епи́скоп Су́ждальский, / напа́стем, притека́ющим к тебе́, изба́вниче, чудотво́рче Иоа́нне, // моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Б огому́дрым уче́нием и святы́м житие́м,/ я́ко свети́льник, сия́л еси́ в Це́ркви Бо́жией;/ те́мже Боже́ственнаго заступле́ния сподо́бился еси́,/ внегда́ осле́пнути очесе́м злоумы́шленных клеветнико́в твои́х,/ и́хже прозре́ти сотвори́в моли́твою твое́ю,/ вспять возврати́лся еси́ во град твой,/ и до́бре упасл еси́ ста́до слове́сных ове́ц;/ и́хже ча́дом помога́й и нам, моли́твами твои́ми,// святи́телю Христо́в Иоа́нне.

Н езаходи́мое со́лнце возсия́ днесь/ пресла́вная па́мять твоя́, святи́телю Христо́в Иоа́нне,/ созыва́юще нас к похвале́нию Христа́ Бо́га на́шего./ Те́мже, притека́юще к тебе́, исцеле́ния да́ры прие́млем// моли́твами твои́ми.

О святы́й вели́кий архиере́ю Бо́жий Иоа́нне чудотво́рче, уго́дниче Христо́в и засту́пниче нам те́плый, гра́ду Су́ждалю и всей Росси́йстей стране́ похвало́ и утвержде́ние, церко́вная красота́, си́рым оте́ц, вдо́вам те́плый засту́пник, скорбя́щим утеше́ние, боля́щим исцеле́ние, Правосла́вию наста́вник, благоче́стию учи́тель и чистоте́, за́поведей апо́стольских и оте́ческих ве́рный храни́тель, ста́да слове́сных ове́ц бо́дренный блюсти́тель, и всем христолюби́вым лю́дем ско́рый предста́тель! Поми́луй нас, и услы́ши в час сей моле́ние на́ше, и помяни́ нас у Престо́ла Влады́ки Христа́ Царя́, и помоли́ся о нас, я́ко да изба́вит нас от всех бед, и зол, и от вся́кия непра́вды, ду́ши на́ша да очи́стит от вся́кия скве́рны грехо́вныя, ум да просвети́т ве́дением суде́б Свои́х, се́рдце же да утверди́т во вся́кой доброде́тели, и та́ко сотвори́т нас насле́дниками Ца́рствия Своего́ Небе́снаго; я́ко да твои́м заступле́нием и по́мощию спаса́еми, сла́ву, хвалу́, благодаре́ние и поклоне́ние возсыла́ем Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Днесь светло красуется славнейший великий Новград,/ имея мощи твоя в себе, святителю Иоанне,/ яко солнечныя лучи испущающия/ и подающия исцеления притекающим с верою к раце мощей твоих./ Молися Христу Богу избавити град сей невредим от варварскаго пленения,/ и междоусобныя брани, и огненнаго запаления,/ святителю богомудре и чудоносче,/ Небесный человече и земный Ангеле:/ да сошедшеся любовию в память твою,/ светло празднуем, в песнех и пениих радующеся/ и Христа славяще, тебе таковую благодать даровавшаго исцелений// и великому Новуграду заступление и утверждение.

Господи Боже наш,/ творяй присно с нами по Твоему смотрению,/ не отстави милости Твоея от нас,/ но молитвами святителя Твоего Иоанна// в мире устрои живот наш.

Ирмос: Воду прошед яко сушу,/ и египетскаго зла избежав,/ израильтянин вопияше:// Избавителю и Богу нашему поим.

Богозванне, яко воистину милостив и кроток был еси, отче,/ и воистину тих духом,/ и одесную Престола Божия стояния сподобился еси, блаженне;/ и ныне, на Небесех сый, тишину подаждь сердцу моему.

От младых ногтей, святителю Иоанне,/ вперился еси умом к Богу/ и страсти телесныя зельным воздержанием увядил еси,/ всякими добродетельми украшаяся, премудре.

Егда иерейский сан восприят,/ и Господня оправдания внимая умом, святителю Иоанне,/ и от среды молвы удаляяся, премудре,/ нечистоте не прикасался еси./ Тако, святителю, нечистая помышления отжени от сердца моего.

Богородичен: Православия был еси учитель истинный и к Богородице велий молебник./ Но и ныне, святителю, присно не престай посещая чад твоих,/ яко к Богу дерзновение имеяй велие.

Ирмос: Ты еси утверждение/ притекающих к Тебе, Господи,/ Ты еси Свет омраченных,// и поет Тя дух мой.

Яко убо солнце взыде на востоце,/ ты же, святителю Иоанне, на севере, на престоле седя великаго Новаграда, возсиял еси светлыми деяньми,/ и люди вся просветил еси учении,/ и еретиков уста истинным словом заградил еси.

Благообразен обычай имея/ и ко всем любовь Божественную притяжав, премудре Иоанне,/ варваром остроту притупи, святителю, и до конца их низложи.

Предочистив сердце твое, молящуся тебе Богу о пользе людстей,/ слышал еси глас Божественный, глаголющ ти еже о полезных:/ молитва бо твоя услышана бысть,/ якоже великаго о стаде твоем к Богу молебника, святителю Иоанне.

Богородичен: Совокупи, Пречистая, вся православныя,/ еже прославити Тя, Царице, Царя Христа рождшую;/ далече же от нас отжени варварское негодование;/ рабу же Твоему подаждь слово,/ да возмогу воспети Твоя преславная чудеса.

Егда молящуся тебе в велицей церкви Премудрости Божия,/ преблаженне Иоанне,/ предочищенный душею и телом,/ гласу же Божественному явленно тебе возгласившу,/ еже о чудеси Богородицы, и о избавлении града,/ и о украшении Церкве Христовы,/ и прият от словес чуднаго онаго гласа истинных знамений и чудес дарования,/ и божественная учения изливаеши всем./ Темже и с любовию, отче, празднуем святую память твою.

Ирмос: Услышах, Господи,/ смотрения Твоего таинство,/ разумех дела Твоя// и прославих Твое Божество.

Законоположника велика, яко Моисея тя и Давида,/ воистину стяжавше, отче, чада твоя,/ яко чадолюбива отца, сынове Российстии ублажаем.

Многи убо церкви в славу Божию воздвигшу ти, святителю,/ показался еси сам храм Богу совершен и несквернен,/ чист душею и телом, премудре,/ темже и нас сотвори храмы Духа Пресвятаго, преблаженне.

Дне сын явился еси, в нощи же молящуся тебе Богу/ в просвещение словес Божиих, отче Иоанне./ Враг же ненавидимый хотяше пострашити тя,/ не терпя себе надолзе досаждаема,/ но молитвою твоею связася вселукавый.

Богородичен: Владычице Богородице, устави церковное смущение,/ во благостоянии же учини во веки веков,/ и еретиков уста загради, возлюбивших огнь негасимый,/ от негоже избави нас, рабов Твоих,/ и послужити неблазненно сподоби/ Иже под летом бывшу и от Отца безлетно возсиявшу, Богомати:/ Того бо нам родила еси.

Ирмос: Утренюет дух мой к Тебе, Боже,/ зане свет повеления пришествия Твоего:/ имиже убо озари ум наш, Владыко,// и настави на стезю жизни.

Честное Воскресение и Гроб Живоносный искренно узрел еси во Иерусалиме,/ дверем церковным о себе тебе отверзшимся мановением Святаго Духа,/ и сподобился еси боговидения почерпсти, святителю Иоанне,/ искусителя же всячески победил еси./ И ныне молися Христу Богу,/ еже победити вся иноплеменныя и неверныя православному народу нашему.

Великаго Новаграда настольник и архиепископ был еси/ и в Дому Премудрости Божия, яко финикс, процвел еси,/ словесы благоплодными и непорочным житием наслаждая сердца,/ премудре и богодухновенне./ И мы убо, чада твоя, молим тя, блаженне,/ да молитвами твоими милость получим от Спаса Христа,/ и яко на чадолюбива отца надеемся.

Божия Церковь жива и одушевлена бысть, святителю великий Иоанне,/ в Церкви Божией простираяся во дни и в нощи, премудре,/ к Премудрости Божии прилежа:/ служитель бо и собеседник Божий явственнейший был еси,/ и великаго Новаграда/ и всея Российския земли удобрение,/ православным людем молитвами твоими здравие даруй и на поганыя победы и одоления.

Богородичен: Церковь Тя Божию, и палату одушевленну,/ и ручку, в нейже манна, и жезл прозябший,/ и гору несекомую, и вся яже о Тебе сбывшаяся пророчества, Богородице,/ служитель Твой великий святитель Иоанн славословяше,/ и молим Тя, Едину человеческаго рода отъемшую поношение.

Ирмос: К могущему мя спасти Господу/ из глубины греховныя возопих,/ и от тли возведе живот мой,// яко Человеколюбец.

К могущему Богу руце простирая иногда, спасение обрел еси,/ водам же послужившим тебе чрез естество Божиим повелением,/ искуситель же посрамися, и возрыда, и до конца погибе/ твоими молитвами, Иоанне святителю.

Богу Тя прославльшу, якоже древле Моисея, премудре Иоанне,/ представи бо тя пастыря и вожда,/ море житейское преводяща неблазненно люди,/ ихже Христос искупи Своею Кровию.

Самодержца ума страстей сотворив,/ яве царствовал еси, яко изрядный победитель,/ и ратных дерзость покорил еси молением к Богу и к Пречистей Богоматери./ Ныне же способствуй верным твоим на противныя,/ Иоанне, великий святителю.

Богородичен: Крепость верным, и стена, и утверждение Ты еси, Пречистая,/ дадеся от праведных Иоакима и Анны;/ и по Гавриилову благовещению Бог родися из Тебе./ Тобою, Пречистая, всем истекают лучшая/ и на земли живущии к Небеси восходят.

Возвеселися явленно честная Церковь Христова/ в память днесь приснословущаго святителя Иоанна,/ от великаго Новаграда возсиявшаго,/ и всю страну удивившаго преславными чудодеянии,/ и всеми добродетельми украсившагося./ И по преставлении бо честное тело его обретеся нетленно,/ источающее велия чудеса./ Темже зовем ему: о всеблаженне!/ Моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

Празднуем светло днесь, к церкви текуще, весь священный собор и монаси, и множество народа, и все христоименитое стадо/ в память отца нашего святителя Иоанна./ Прославляем бо прославленнаго от Бога,/ егоже житию Ангели удивишася,/ и ненаказанным в наказание бысть,/ и ограждение помышлением человеческим,/ и Церкви основание,/ непадающий бо столп Премудрости Божия,/ и великаго Новаграда стена и утверждение,/ и всея Российския земли удобрение,/ и вселенную удивившаго преславными чудодеянии,/ и всеми добродетельми украсившагося./ Темже по достоянию блажим его,/ молит бо Христа о всех нас.

Ирмос: Халдейския пещи всепагубную силу угасивше/ образом Ангела снизшедшаго,/ Зиждителю юноши взываху:// благословен еси и хвальный, Боже отец наших.

Изнемогше иногда людие, оружия противных видяще;/ ты же тогда, Иоанне блаженне, ярость на грех вооружил еси,/ на молитву обратився к милостивому Богу,/ и услышана бысть молитва твоя,/ и люди научил еси взывати: благословен Бог отцев наших.

Не сени убо послужил еси, но новей благодати и истине,/ закон бо богописан внутрь скрижали сердца твоего от Бога прием, святителю Иоанне пребогате./ Темже закон нам Полагающему научил еси взывати: благословен Бог отцев наших.

Богородичен: Во свете Господни ходяще,/ приидите, воспоим Божественную дверь Царя царствующим Марию, Чистую Богородицу,/ яко воистину надежду душ наших, зовущим:/ благословен Бог отцев наших.

Ирмос: На горе святей прославльшася/ и в купине огнем Приснодевы/ Моисеови тайну явльшаго// Господа пойте и превозносите во вся веки.

С Небесными чинми водворяяся во дворех Господних,/ во Граде Живаго Бога, святителю Иоанне равноангельный,/ всенощными стоянии вопил еси во бдениих:/ хвалите и превозносите Его во веки.

Днесь светло празднует великий Новград память твою,/ красуется житием твоим предивным, Иоанне святителю./ Не помяни согрешений чад твоих, отче,/ но, яко чадолюбивый отец, на милость обратися,/ моля милостиваго Бога, Емуже поем:/ хвалите и превозносите Его во веки.

Храм священная душа твоя показася Божий,/ в нейже Отец и Сын и Святый Дух паче естества вселися,/ ты же, святителю, поганых нахождения отжени от достояния твоего,/ православным людем мир и здравие даруй, зовущим:/ хвалите, пойте и превозносите Его во веки.

Богородичен: Поистине великим даром от Бога почтен быв, святителю Иоанне,/ яко сподобился еси послужити чудеси Святыя Богородицы,/ предивному Ея знамению./ Молитва бо твоя поспешествуема к Богу и к Пречистей Его Богоматере:/ поистине бо молитва праведнаго поспешествуема.

Ирмос: Ужасеся о сем Небо,/ и земли удивишася концы,/ яко Бог явися человеком плотски/ и чрево Твое бысть пространнейшее Небес./ Тем Тя, Богородицу,// Ангелов и человек чиноначалия величают.

Удивил еси человеки в животе твоем, предивный Иоанне,/ и по преставлении твоем к Богу/ выше обычая вся чудеса совершишася в тебе,/ Христу тя тако прославльшу,/ яко истинна служителя Своего./ Мы же тя, яко крепка, святе, помощника во бранех, ублажаем.

Мир Церквам подаждь, святителю, твоими молитвами/ и хоругви православной помощь на враги вся противныя/ и рог Российския земли возвыси, блаженне,/ предстоя Престолу Святыя Троицы./ И от нас неотступен буди, неотступный к Богу молитвенниче,/ темже тя ублажаем.

Малое сие и смиренное хваление приими, святителю,/ от недостойных устен, и мерзкаго моего языка,/ и от сердца нечиста:/ ты бо, великий святителю Иоанне, преочищенный душею и телом,/ паче солнечных луч облистал еси, Божия заповеди совершив,/ и к Свету Невечернему преставился еси./ Верно тя чтущим, молися подати оставление грехов, Иоанне блаженне.

Богородичен: Святая блаженная Мати Божия, поющия Тя любовию спаси,/ искушений молву разоряющи милостивно:/ яко Бога рождши, вся, елика хощеши, творити можеши, Дево,/ темже Тя величаем.

Видео (кликните для воспроизведения).

От Света Трисияннаго глас услышал еси Божественный, святителю Иоанне,/ и Троицу прославил еси во Единице и Единицу в Троице,/ и люди такожде научил еси,/ и просветил еси мирския концы твоим учением./ Тем тя достойно почитаем,/ творяще честную память твою.

Молитва Святителю Иоанну новгородскому
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here