Молитва Святому антипе

Самое детальное описание: молитва святому антипе специально для посетителей нашего ресурса.

Священномученик Антипа — ученик святого апостола Иоанна Богослова (память 26 сентября), был епископом Пергамской Церкви в царствование императора Нерона (54 — 68).

В то время по повелению императора всех, кто не приносил жертвы идолам, подвергали казни или изгнанию. Тогда был заточен на остров Патмос (в Эгейском море) святой апостол Иоанн Богослов, которому Господь открыл будущие судьбы мира и Святой Церкви.

— «И Ангелу Пергамской Церкви напиши: так говорит Имеющий острый с обеих сторон меч: знаю твои дела, и что ты живешь там, где престол сатаны, и что содержишь Имя Мое, и не отрекся от веры Моей даже в те дни, в которые у вас, где живет сатана, умерщвлен верный свидетель Мой Антипа» (Откр. 2, 12 — 13).

Святитель Антипа своим примером, твердой верой и неустанной проповедью о Христе достиг того, что жители Пергама начали уклоняться от жертвоприношений идолам. Языческие жрецы упрекали епископа в том, что он отвращает народ от поклонения отечественным богам, и требовали прекратить проповедь о Христе и принести жертву идолам.

Святитель Антипа спокойно ответил, что не станет служить богам-бесам, которые бегут от него, смертного человека, что он поклоняется и будет поклоняться Господу Вседержителю, создавшему все, и Его Единородному и Единосущному Сыну и Святому Духу. Жрецы возразили, что их боги существуют издавна, а Христос появился недавно и был распят при Пилате как злодей. Святитель ответил, что языческие боги созданы руками людей и все сказания о них исполнены беззаконий и пороков. Он твердо исповедовал веру в Сына Божия, воплотившегося от Пресвятой Девы.

Разъяренные жрецы повлекли священномученика Антипу в храм Артемиды и бросили его в раскаленного медного вола, куда обычно бросали жертвы идолам. Священномученик в раскаленной печи громко молился Богу, прося принять его душу и укрепить веру христиан. Он отошел ко Господу спокойно, как бы уснув (+ ок. 68).

Ночью христиане взяли не тронутое огнем тело священномученика Антипы и с честью похоронили в Пергаме. Гробница священномученика стала источником чудес и исцелений от различных болезней. Особенно прибегают к священномученику Антипе при зубных болях.

К святому Антипе Пергамскому обращаются для избавления от боли (например, от зубной боли).

О, преславный священномучениче Антипо и скорый помощниче христианом в болезнех!

Верую от всея души и помышления, яко дадеся тебе от Господа дар болящия врачевати и разслабленныя укрепляти, сего ради к тебе, яко благодатному врачу болезней, аз немощный (немощная) прибегаю, и твой досточтимый образ со благоговением лобызая, молюся:

твоим предстательством у Царя Небеснаго испроси мне болящему (болящей) исцеление от удручающая мя зубныя болезни:

аще бо и недостоин (недостойна) семь тебе, благостнейшаго отца и приснаго заступника моего:

но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна (достойну) твоего заступления чрез мое обращение от злых дел ко благому житию;

уврачуй обильно дарованною тебе благодатию язвы и струпы души и тела моего, даруй ми здравие и спасение и во всем благое поспешение, да тако, тихое и безмолвное житие пожив во всяком благочестии и чистоте, сподоблюся со всеми святыми славити Всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Архиерею Божий, священномучениче Христов, Антипо преблаженне, иже апостолом сопрестольник, и святителем слава, ты еси, архиерею, церковное светило и утверждение веры,

пред противными богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси, и принеслся еси яко кадило благовонно, и яко агнец незлобив и мученик праведен, в вол медян разжжен ввержен, святителю, и молитвы благодарственныя в нем Богу и Отцу возсылая, яко солнце возсиял еси, и мучением своим томителя велиара до конца сокруши.

Сего ради Христос тя прослави на небеси, и на земли всю вселенную осияваеши данною ти благодатию, страждущим от неутешимыя зубныя болезни цельбы подаеши, непрестанно призывающим тя с верою.

И ныне, усльши мя, грешнаго и недостойнаго раба Твоего (имя), в час сей с верою призывающаго тя, яко и молебное пение приносити ходатая и молебника к Богу тя предлагаю.

Архиерею Божий, священномучениче Антипо, услыши мя, грешнаго раба твоего (имя), в час сей, в оньже тебе моление приношу, и помолися о мне грешнем ко Господу Богу об отпущении грехов моих, и нестерпимыя и неутешимая зубныя болезни избави мя молитвами, святе, твоими.

И́ дольския ле́сти упраздни́л еси́, Анти́по, / и, диа́вольскую попра́в си́лу, / пред богобо́рцы дерзнове́нно Христа́ испове́дал еси́. / Те́мже со А́нгельскими чи́ны в Вы́шних водворя́яся, / Влады́це всех славосло́вие принося́, / и о нас моле́бное благодаре́ние предлага́еши, / благода́ть цельбы́ да́руя. / Сего́ ра́ди тя чтим, / священному́чениче Анти́по, / моли́ Христа́ Бо́га, // да спасе́т ду́ши на́ша.

А по́столов сопресто́льник и святи́телей украше́ние / был еси́, блаже́нне, / му́ченически просла́вився, / возсия́л еси́, я́коже со́лнце, всех просвеща́я, / Анти́по свяще́нне, / разруши́л еси́ безбо́жия нощь глубо́кую. / Сего́ ра́ди тя почита́ем, / я́ко Боже́ственнаго су́ща священному́ченика // и целе́б пода́теля.

О пресла́вный священному́чениче Анти́по и ско́рый помо́щниче христиа́ном в боле́знех! Ве́рую от всея́ души́ и помышле́ния, я́ко даде́ся тебе́ от Го́спода дар боля́щия исцеля́ти, неду́гующия врачева́ти и разсла́бленныя укрепля́ти. Сего́ ра́ди к тебе́, я́ко благода́тному врачу́ боле́зней, аз, не́мощный, прибега́ю и, твой досточти́мый о́браз с благогове́нием лобыза́я, молю́ся: твои́м предста́тельством у Царя́ Небе́снаго испроси́ мне, боля́щему, исцеле́ние от удруча́ющия мя зубны́я боле́зни, а́ще бо и недосто́ин есмь тебе́, бла́гостнейшаго отца́ и при́снаго засту́пника моего́, но ты, быв подража́тель человеколю́бия Бо́жия, сотвори́ мя досто́йна твоего́ заступле́ния чрез мое́ обраще́ние от злых дел к благо́му житию́, уврачу́й оби́льно дарова́нною тебе́ благода́тию я́звы и стру́пы души́ и те́ла моего́, да́руй ми здра́вие и спасе́ние и во всем благо́е поспеше́ние, да, та́ко ти́хое и безмо́лвное житие́ пожи́в во вся́ком благоче́стии и чистоте́, сподо́блюся со все́ми святы́ми сла́вити всесвято́е и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

А рхиере́ю Бо́жий, священному́чениче Христо́в, Анти́по преблаже́нне, и́же апо́столом сопресто́льник, и святи́телем сла́ва, ты еси́, архиере́ю, церко́вное свети́ло и утвержде́ние ве́ры, пред проти́вными богобо́рцы дерзнове́нно Христа́ испове́дал еси́, и прине́слся еси́ я́ко кади́ло благово́нно, и я́ко а́гнец незло́бив и му́ченик пра́веден, в вол ме́дян разжже́н вве́ржен, святи́телю, и моли́твы благода́рственныя в нем Бо́гу и Отцу́ возсыла́я, я́ко со́лнце возсия́л еси́, и муче́нием свои́м томи́теля велиа́ра до конца́ сокруши́. Сего́ ра́ди Христо́с тя просла́ви на Небеси́, и на земли́ всю вселе́нную осиява́еши да́нною ти благода́тию, стра́ждущим от неутеши́мыя зубны́я боле́зни цельбы́ подае́ши, непреста́нно призыва́ющим тя с ве́рою. И ны́не, услы́ши мя, гре́шнаго и недосто́йнаго раба́ Твоего́ (имя), в час сей с ве́рою призыва́ющаго тя, я́ко и моле́бное пе́ние приноси́ти хода́тая и моле́бника к Бо́гу тя предлага́ю.

Архиере́ю Бо́жий, священному́чениче Анти́по, услы́ши мя, гре́шнаго раба́ твоего́ (имя), в час сей, в о́ньже тебе́ моле́ние приношу́, и помоли́ся о мне гре́шнем ко Го́споду Бо́гу об отпуще́нии грехо́в мои́х, и нестерпи́мыя и неутеши́мая зубны́я боле́зни изба́ви мя моли́твами, свя́те, твои́ми.

Тропарь, глас 4-й:
И нравом причастник, и престолом наместник апостолом быв, деяние обрел еси, богодухновение, в видения восход: сего ради слово истины исправляя, веры ради пострадал еси даже до крове, священномучениче Антипо, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 4-й:
Апостолов сопрестольник и святителей украшение был еси, блаженне. Мученически прославився, возсиял еси. Якоже солнце, всех просвещая, Антипо священне, разрушил еси безбожия нощь глубокую. Сего ради тя почитаем, яко Божественнаго суща священномученика и целеб подателя.

Молитва:
О, преславный священномучениче Антипо и скорый помощниче христианом в болезнех! Верую от всея души и помышления, яко дадеся тебе от Господа дар болящия врачевати и разслабленныя укрепляти, сего ради к тебе, яко благодатному врачу болезней, аз немощный (или немощная) прибегаю и, твой досточтимый образ со благоговением лобызая (или лобызающи), молюся: твоим предстательством у Царя Небеснаго испроси мне болящему (или болящей) исцеление от удручающия мя зубныя болезни, аще бо и недостоин (или недостойна) есмь тебе благостнейшаго отца и приснаго заступника моего: но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна (или достойну) твоего заступления чрез мое обращение от злых дел к благому житию: уврачуй обильно дарованною тебе благодатию язвы и струпы души и тела моего, даруй ми здравие и спасение и во всем благое поспешение, да тако тихое и безмолвное житие пожив (или поживши) во всяком благочестии и чистоте, сподоблюся со всеми святыми славити Всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

И́дольския ле́сти упраздни́л еси́, Анти́по,/ и, диа́вольскую попра́в си́лу,/ пред богобо́рцы дерзнове́нно Христа́ испове́дал еси́./ Те́мже со А́нгельскими чи́ны в Вы́шних водворя́яся,/ Влады́це всех славосло́вие принося́,/ и о нас моле́бное благодаре́ние предлага́еши,/ благода́ть цельбы́ да́руя./ Сего́ ра́ди тя чтим,/ священному́чениче Анти́по,/ моли́ Христа́ Бо́га,// да спасе́т ду́ши на́ша.

Перевод: Идольское обольщение ты прекратил, Антипа, и поправ диавольскую силу, с дерзновением исповедал Христа перед богоборцами. Потому с Ангельскими чинами поселяясь на Небесах и Владыке всех хвалебную песнь принося, и о нас молебное благодарение возносишь, даруя благодать исцеления. Поэтому мы почитаем тебя, священномученик Антипа, моли Христа Бога о спасении наших душ.

Апо́столов сопресто́льник и святи́телей украше́ние/ был еси́, блаже́нне,/ му́ченически просла́вився,/ возсия́л еси́, я́коже со́лнце, всех просвеща́я,/ Анти́по свяще́нне,/ разруши́л еси́ безбо́жия нощь глубо́кую./ Сего́ ра́ди тя почита́ем,/ я́ко Боже́ственнаго су́ща священному́ченика// и целе́б пода́теля.

Перевод: Сопрестольник с апостолами и украшение святителям ты был, блаженный, мученически прославился и воссиял ты, как солнце, просвещая всех, святой Антипа, разогнав глубокую тьму безбожия. Поэтому мы почитаем тебя, как святого священномученика и подателя исцелений.

О, пресла́вный священному́чениче Анти́по и ско́рый помо́щниче Христиа́ном в боле́знех! Ве́рую от всея души́ и помышле́ния, я́ко даде́ся тебе́ от Го́спода дар боля́щия исцеля́ти, неду́гующия врачева́ти и разсла́бленныя укрепля́ти. Сего́ ра́ди к тебе́, я́ко благода́тному врачу́ боле́зней, аз, не́мощный, прибега́ю и, твой досточти́мый о́браз с благогове́нием лобыза́я, молю́ся: твои́м предста́тельством у Царя́ Небе́снаго испроси́ мне, боля́щему, исцеле́ние от удруча́ющия мя зубны́я боле́зни, а́ще бо и недосто́ин есмь тебе́, бла́гостнейшаго отца́ и при́снаго засту́пника моего́, но ты, быв подража́тель человеколю́бия Бо́жия, сотвори́ мя досто́йна твоего́ заступле́ния чрез мое обраще́ние от злых дел к благо́му житию́, уврачу́й оби́льно дарова́нною тебе́ благода́тию я́звы и стру́пы души́ и те́ла моего́, да́руй ми здра́вие и спасе́ние и во всем благо́е поспеше́ние, да, та́ко ти́хое и безмо́лвное житие́ пожи́в во вся́ком благоче́стии и чистоте́, сподо́блюся со все́ми свя́тыми сла́вити всесвято́е И́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Архиерею Божий, священномучениче Христов, Антипо преблаженне, иже Апостолом сопрестольник и святителем слава, ты еси, архиерею, церковное светило и утверждение веры, пред противными богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси и принеслся еси Тому в жертву, яко кадило благовонное и яко агнец незлобив и мученик праведен, в вол медян разжжен ввержен, святителю, и молитвы благодарственныя в нем Богу и Отцу возсылая, яко солнце возсиял еси и мучением своим томителя велиара до конца сокрушил еси. Сего ради Христос тя прослави на небеси и на земли; всю вселенную осияваеши данною ти благодатию, страждущим от неутишимыя зубныя болезни цельбы подаеши, непрестанно призывающим тя с верою. И ныне, услыши мя, грешнаго и недостойнаго раба твоего (имя), в час сей с верою призывающаго тя, в оньже тебе молебное пение приношу, и помолися о мне грешнем ко Господу Богу об отпущении грехов моих, и нестерпимыя и неутишимыя зубныя болезни избави мя молитвами твоими, святе. Аминь.

О, Архиере́ю Бо́жий, священному́чениче Анти́по, услы́ши мя, гре́шнаго раба́ твоего́ (имя), в час сей, в о́ньже тебе́ моле́ние приношу́, и помоли́ся о мне, грешне́м, ко Го́споду Бо́гу об отпуще́нии грехо́в мои́х, и нестерпи́мыя и неутеши́мыя зубны́я боле́зни изба́ви мя моли́твами, свя́те, твои́ми.

Принял мученическую смерть одним из первых в гонение императора Домициана. О св. Антипе, епископе Пергамском, упоминает в Апокалипсисе ап. Иоанн Богослов [ Откр.2:13 ]. По смерти своей св. Антипа неоднократно являл помощь христианам, страждущим от зубной боли.

Здесь представлены молитвы, которые можно читать для уменьшения зубной боли. Просить можно за себя и за ребенка (например, при прорезывании зубов).

О, преславный священномучениче Антипо и скорый помощниче христианом в болезнех!

Верую от всея души и помышления, яко дадеся тебе от Господа дар болящия врачевати и разслабленныя укрепляти, сего ради к тебе, яко благодатному врачу болезней,

аз немощный (немощная) прибегаю, и твой досточтимый образ со благоговением лобызая, молюся:

твоим предстательством у Царя Небеснаго испроси мне болящему (болящей) исцеление от удручающая мя зубныя болезни:

аще бо и недостоин (недостойна) семь тебе, благостнейшаго отца и приснаго заступника моего:

но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна (достойну) твоего заступления чрез мое обращение от злых дел ко благому житию;

уврачуй обильно дарованною тебе благодатию язвы и струпы души и тела моего, даруй ми здравие и спасение и во всем благое поспешение,

да тако, тихое и безмолвное житие пожив во всяком благочестии и чистоте, сподоблюся со всеми святыми славити Всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Блаженная Старица, Матрона Московская.

В коли острой обращаюсь к тебе.

Утихомирь зубную боль внезапную и помоги мне стерпеть ее до лекаря.

Как ты исцеляешь люд от болезней страшных, так и мне помоги унять боль зубную.

Как Господь Бог прощает грешных, так и зубная боль отступит спешно.

О, Пресвятая Дево, Мати Господа Вышняго, Скоропослушная Заступнице всех, к Тебе с верою прибегающих!

Призри с высоты небеснаго вели­чия Своего на мене непотребнаго, припадающаго к иконе Твоей, услыши скоро смиренную молитву мене грешнаго и принеси ю к Сыну Своему:

умоли Его, да озарит мрачную душу мою светом Божественныя благодати Своея и очистит ум мой от помыслов суетных, да успокоит страждущее мое сердце и исцелит раны его,

да вразу­мит мя на добрая дела и укрепит работати Ему со страхом, да простит вся содеянная мною злая, да избавит вечныя муки и не лишит небеснаго Своего Царствия.

О Преблагословенная Богородице: Ты благоизволила еси нарещися во образе Своем Скоропослушница, по-велевающи всем притекати к Тебе с верою:

не призри убо мене скорбнаго и не попусти погибнути мне в бездне грехов моих.

На Тя по Бозе все мое упование и надежда спасения, и Тво­ему покрову и предстательству пору­чаю себе во веки.

Тропарь, глас 4-й:
И нравом причастник, и престолом наместник апостолом быв, деяние обрел еси, богодухновение, в видения восход: сего ради слово истины исправляя, веры ради пострадал еси даже до крове, священномучениче Антипо, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 4-й:
Апостолов сопрестольник и святителей украшение был еси, блаженне. Мученически прославився, возсиял еси. Якоже солнце, всех просвещая, Антипо священне, разрушил еси безбожия нощь глубокую. Сего ради тя почитаем, яко Божественнаго суща священномученика и целеб подателя.

Молитва:
О, преславный священномучениче Антипо и скорый помощниче христианом в болезнех! Верую от всея души и помышления, яко дадеся тебе от Господа дар болящия врачевати и разслабленныя укрепляти, сего ради к тебе, яко благодатному врачу болезней, аз немощный (или немощная) прибегаю и, твой досточтимый образ со благоговением лобызая (или лобызающи), молюся: твоим предстательством у Царя Небеснаго испроси мне болящему (или болящей) исцеление от удручающия мя зубныя болезни, аще бо и недостоин (или недостойна) есмь тебе благостнейшаго отца и приснаго заступника моего: но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна (или достойну) твоего заступления чрез мое обращение от злых дел к благому житию: уврачуй обильно дарованною тебе благодатию язвы и струпы души и тела моего, даруй ми здравие и спасение и во всем благое поспешение, да тако тихое и безмолвное житие пожив (или поживши) во всяком благочестии и чистоте, сподоблюся со всеми святыми славити Всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Православный Календарь » Акафисты » Акафист священномученику Антипе Пергамскому

Возбранный чудотворче и изрядный недугов целебниче, по данней ти от Господа благодати, яко имеяй дерзновение к Подателю здравия, от всяких нас бед и недугов свободи, да зовем ти: Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Ангелов и всея твари Содетель, явивый тя Церкви Святей всесветлаго светильника веры и за веру твердейшаго адаманта — священномученика, научает нас восхваляти подвиги твоя и воспевати тя, священномучениче Антипо, сице:

Радуйся, богомудрый наставниче Православныя веры.

Радуйся, яко источил еси peки учения, верных напаяющия.

Радуйся, яко мутныя воды многобожия потребил еси.

Радуйся, яко демоном служащия чествовати Бога Истиннаго научил еси.

Радуйся, яко из глубины безбожия извлекл еси заблуждшия человеки и наставил еси их на путь спасения.

Радуйся, яко дреманием нечестия одержимыя возбудил еси к разуму истиннаго Боговедения.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Видя лютое гонение неправедных на благочестивыя христианы, не убоялся еси прещения их и мучительства, богоизбранне, но дерзновенно пред лицем их Истиннаго Бога исповедал еси, вразумляя тех обратитися от суетных идол ко Христу Спасителю и выну пети Ему: Аллилуиа.

Среди язык, седящих во тьме и сени смертней, сохранив непорочность жития твоего, святе Антипо, Ангелом сожитель быти сподобился еси и с ними воспевати Троическую песнь Богу на небеси, услыши нас, поющих ти на земли похвальная пения сия:

Радуйся, житию бесплотных поревновавый.

Радуйся, чистотою Ангелом уподобивыйся.

Радуйся, во плоти явивыйся яко бесплотен.

Радуйся, в теле поживый духовно, на земли небесно.

Радуйся, небесный человече. Радуйся, земный Ангеле.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Силою благодати Божией, еще сый в телеси, возсиял еси яко солнце, всех просвещая и разгоняя глубокую нощь безбожия. Сего ради, почитая тя, яко сопрестольника Апостолов и целеб подателя, воспеваем Богу: Аллилуиа.

Имея неусыпное попечение о спасении душ во тьме идолослужения погибающих, богомудре Антипо, не преставал еси призывати тех к богоугодней жизни, подавая собою пример совершеннаго благочестия христианскаго; сего ради усердно приносим ти похвалы сия:

Радуйся, образе жития праведнаго.

Радуйся, указателю неверным стези, ведущей к небеси.

Радуйся, верным ко спасению путеводителю.

Радуйся, прилежный вразумителю заблуждающихся.

Радуйся, во обращении идолопоклонников к вере во Христа явивый самоотвержение всецелое.

Радуйся, архиерею Божий, добре упасший словесное стадо твое.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Велия буря ярости Дометиана, дышащаго убийством, восшуме на храм души твоея, святе Антипо, но того не возможе поколебати, основан бо бе на твердом веры Христовы камени, на немже ты, богоизбранне, неподвижно пребывая, укрепляющему тя Господу Иисусу воспевал еси: Аллилуиа.

Слышавше от тебе нечестивый игемон и жрецы идольстии словеса премудрости, распыхахуся на тя злобою, паче же егда рекл еси: “Едино то веждь, о, игемоне, яко христианин аз есмь, царскому же велению безумному и нечестивому повинутися отнюдь не изволяю”. Сие убо воспоминая, взываем ти сице:

Радуйся, веру во Христа до смерти сохранивый добре.

Радуйся, силою свыше на брань противу мучителей препоясанный.

Радуйся, победоносною славою от Христа Победителя облеченный.

Радуйся, Апостолов во исповедании Христа подражателю.

Радуйся, страстем Христовым сопричастниче.

Радуйся, кровию своею утвердивый правоверие.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Боготочный источник дивных чудес явился еси, достославне Антипо: приял еси от Господа дар недуги врачевати, да познают неверующие Бога, яве тобою чудодействующа, и воспоют Ему: Аллилуиа.

Видео (кликните для воспроизведения).

Видевше людие града Пергама, яко дадеся ти благодать немощных исцеляти и от всяких телесных и душевных скорбей избавляти, удивишася; мы же, за многая исцеления тобою на ны изливаемая, ублажаем тя похвалами сими:

Радуйся, болящих исцеление.

Радуйся, разслабленных укрепление.

Радуйся, недугующих врачу благодатный.

Радуйся, скорбящим непостыдное прибежище.

Радуйся, яко тобою от многих ран грешнии исцеляются.

Радуйся, яко тобою от всяких болезней с верою призывающии тя избавляются.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Проповедником истины, Христовым Апостолом поревновав, не убоялся еси зверонравных мучителей, ни ужаснулся еси прещения, но со дерзновением проповедал еси им Христа Бога, Егоже ради в разжен сосуд медян ввержен был еси, да прославится тебе ради дивный во святых Господь, Емуже ты и во огни взывал еси: Аллилуиа.

Имея велию ревность о людех Божиих, ты болезновал еси о погрязших в бездне идолопоклонства, и ради спасения неверных готов был еси, якоже божественный Павел, сам отлучен быти от Христа, возлюбленнаго тобою. Сего ради со умилением взываем ти сице:

Радуйся, отцу верующих Аврааму в ходатайстве о грешницех подражавый.

Радуйся, Боговидцу Моисею в пламенней молитве о спасении неверующих поревновавый.

Радуйся, новый Самуиле, в молитве о беззаконницех глаголавый: “Не буди мне, еже не вопити о вас с молением ко Господу”.

Радуйся, подражателю архидиакона Стефана, во время страдания в медяном воле о мучителех сотворивый сицевую молитву: “Господи! Не постави им греха сего”.

Радуйся, яко незлобив сый, за убивающих тя молился еси, яко за благотворцев.

Радуйся, пастырю любвеобильный, положивый душу свою за словесныя овцы твоя.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Хотящу беззаконному мучителю лестными словесы отвратити тя, Антипо, от Истиннаго Бога ко идолом бездушным, ты, богомудре, отвещал еси: «Пришед в последнюю старость и к смерти приближився, не изменю веры моея во Иисуса Христа, Бога моего, Емуже со Отцем и Святым Духом присно пою и имам во веки веков пети: Аллилуиа».

Новое чудо показа Господь тобою, егда ты по велению злочестиваго мучителя ввержен был еси в разжен медян коноб, в немже яко хлеб сладкий испеклся еси и в воню благоухания Святей Троице принеслся еси. Благоговейно убо воспоминая сие превелие терпение твое, блажим тя похвалами сими:

Радуйся, позорищным ввержением в разженный сосуд гордыню мучителя низложивый.

Радуйся, яко огнь любве к Богу в сердце твоем до конца жизни сохранивый.

Радуйся, яко Христа ради огнем кончину приявый.

Радуйся, твердее камене в терпении явивыйся.

Радуйся, яко укрепляемый Христом Богом, преславно жизнь на земли скончал еси.

Радуйся, пресветлому мученическому лику сопричтенный.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Странно бе видети языком, неведущим Божией силы, како в слабом старческом теле возмогл еси, святителю Антипо, претерпети за Христа лютейшия муки. Мы же, благодаря о сем Бога, даровавшаго ти таковую крепость, с любовию взываем: Аллилуиа.

Весь предан был еси Иисусу Пресладкому, святителю Антипо, и сладце Его ради горькия муки в огни претерпел еси, глаголал бо еси: «Чашу страданий, юже даде ми Господь, не имам ли пити?» Темже и сам показался еси аки чаша, сладость чудесных исцелений изливающая всем, вопиющим к тебе таковая:

Радуйся, всею душею возлюбивый Иисуса Пресладкаго.

Радуйся, пастырю, словесным овцам во Святая Cвятых путь показавый.

Радуйся, реко, орошающая мир водами благодати Божией.

Радуйся, неисчерпаемый источниче чудесных исцелений.

Радуйся, сосуде, на вся недуги врачевания неоскудно изливающий.

Радуйся, яко Господь сил дивная на тебе явил есть.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Всякую стяжал еси чудодействия силу благодатию дивнаго во святых Своих Бога, святителю Антипо, не токмо бо молитвами твоими устрашил еси бесы, но и совершенно из града Пергама изгнал еси я. Воспоминая сию победу твою над злыми духи, благодарне вопием Богу: Аллилуиа.

Витийство человеческое не довлеет изрещи, коликую приял еси, святе Антипо, от Господа власть изгоняти от людей диавола с лукавыми демоны, за еже мы восхваляем тя сице:

Радуйся, всяческих козней диавола разрушителю.

Радуйся, сатаны посрамителю.

Радуйся, стужаемых от бесов свободителю.

Радуйся, демонов отгнателю.

Радуйся, темных адских сил устрашителю.

Радуйся, от негоже духи злобы, якоже дым, исчезают.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Спасти хотя душу твою, презрел еси плоть и не убоялся еси убивающих тело, святе Антипо, егда бо услышал еси осуждение на сожжение в медяном воле, ты радостно приял еси оное, воспевая Господеви: Аллилуиа.

Стена еси, ограждающая от всяких зол усердно тя в помощь призывающих, святе Антипо: не токмо бо во Асии живущим, но и во всех местех сущим христианом твоею действенною молитвою подаеши духовная дарования; ихже ради и мы, отче святый, ублажаем тя сице:

Радуйся, сосуде, источаяй елей Божия милосердия.

Радуйся, живоносный источниче, струи исцелений изливающий нам.

Радуйся, скорый возставителю здравия в немощи лежащих.

Радуйся, всех лютых болезней, паче же лютыя зубныя болезни, целителю.

Радуйся, безмездный врачу болезни душевныя и телесныя.

Радуйся, подателю врачеваний всем, притекающим к тебе с верою.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Пение благоприятное Пресвятей Троице принесл еси, достойный приемниче Апостолов, Антипо, не точию умом, словом и духом, но живым всего себя в жертву принесением. Темже, аще и не довольны есмы к похвалению таковых твоих подвигов, обаче благодарни суще, поем дивному во святых Богу: Аллилуиа.

Светозарный светильник, от Истиннаго Света озаряемый, сущим на земли являешися, равноапостольный Антипо, просвещаеши бо сердца верных и к разуму Божественному вся наставляеши, поучая и нас со умилением взывати:

Радуйся, деннице Солнца Правды.

Радуйся, сияние Евангельскаго учения.

Радуйся, светило небеснаго блистания.

Радуйся, просвещаяй души верных.

Радуйся, озаряяй сердца ищущих правды.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Благодать, данную ти от Бога ведуще, радостно имя твое воспоминаем, святителю Антипо, и с теплым молением ко всечестному образу твоему притекающе, прилежно молим тя: подаждь цельбу страждущим лютою зубною болезнию и избави всех нас от всякия нужды и печали, да поем Богу: Аллилуиа.

Славную кончину твою поюще, архиерею Божий, и теплую молитву твою к Богу о христианех воспоминающе, восхваляем Господа сил, дивная на тебе сотворшаго; ты же услыши нас, умильно вопиющих ти:

Радуйся, теплый пред Господем о нас молитвенниче.

Радуйся, присный пред Богом наш заступниче.

Радуйся, добрый наш наставниче.

Радуйся, о спасении нас грешных сильный ходатаю.

Радуйся, Царя Небеснаго скорый умилостивителю.

Радуйся, благосердый помощниче всех благочестно совершающих память твою.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

О, преславный и всехвальный священномучениче Антипо! Приими сие похвальное пение от нас, недостойных, во умилении тебе приносимое, и богоприятным твоим ходатайством умоли Господа даровати болящим здравие душевное и телесное, избавити всех нас от бед и напастей в жизни сей, по смертнем же успении нашем, в день Страшнаго Суда одесную Праведнаго Судии стати и в Царствии славы Ему воспевати: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

О, преславный священномучениче Антипо, скорый помощниче христианом в болезнех! Верую от всея души и помышления, яко дадеся тебе от Господа дар болящия исцеляти, недугующия врачевати и разслабленныя укрепляти. Сего ради к тебе, яко благодатному врачу болезней, аз, немощный, прибегаю и твой досточтимый образ с благоговением лобызая, молюся: твоим предстательством у Царя Небеснаго испроси мне, болящему, исцеление от удручающия мя зубныя болезни. Аще бо и недостоин есмь тебе, благостнейшаго отца и приснаго заступника моего, но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна твоего заступления чрез мое обращение от злых дел к благому житию, уврачуй обильно дарованною тебе благодатию язвы и струпы души и тела моего, даруй ми здравие и спасение, и во всем благое поспешение, да тако тихое и безмолвное житие пожив во всяком благочестии и чистоте, сподоблюся со всеми святыми славити всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Архиерею Божий, священномучениче Христов, Антипо преблаженне, иже Апостолом сопрестольник и святителем слава, ты еси, архиерею, церковное светило и утверждение веры, пред противными богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси и принеслся еси Тому в жертву, яко кадило благовонное и яко агнец незлобив и мученик праведен, в вол медян разжжен ввержен, святителю, и молитвы благодарственныя в нем Богу и Отцу возсылая, яко солнце возсиял еси и мучением своим томителя велиара до конца сокрушил еси. Сего ради Христос тя прослави на небеси и на земли; всю вселенную осияваеши данною ти благодатию, страждущим от неутишимыя зубныя болезни цельбы подаеши, непрестанно призывающим тя с верою. И ныне, услыши мя, грешнаго и недостойнаго раба Твоего (имя), в час сей с верою призывающаго тя, в оньже тебе молебное пение приношу, и помолися о мне грешнем ко Господу Богу об отпущении грехов моих, и нестерпимыя и неутишимыя зубныя болезни избави мя молитвами твоими, святе. Аминь.

Жизнь и труды апостолов – Св. священномученик Антипа Пергамский

Священномученик Антипа – ученик святого апостола Иоанна Богослова (память 26 сентября), был епископом Пергамской Церкви в царствование императора Нерона (54–68).

В то время по повелению императора всех, кто не приносил жертвы идолам, подвергали казни или изгнанию. Тогда был заточен на остров Патмос в Эгейском море святой апостол Иоанн Богослов, которому Господь открыл будущие судьбы мира и Святой Церкви.

«И Ангелу Пергамской Церкви напиши: так говорит Имеющий острый с обеих сторон меч: знаю твои дела, и что ты живешь там, где престол сатаны, и что содержишь Имя Мое, и не отрекся от веры Моей даже в те дни, в которые у вас, где живет сатана, умерщвлен верный свидетель Мой Антипа» (Откр.2:12-13).

Святитель Антипа своим примером, твердой верой и неустанной проповедью о Христе достиг того, что жители Пергама начали уклоняться от жертвоприношений идолам. Языческие жрецы упрекали епископа в том, что он отвращает народ от поклонения отечественным богам, и требовали прекратить проповедь о Христе и принести жертву идолам.

Святитель Антипа спокойно ответил, что не станет служить богам-бесам, которые бегут от него, смертного человека, что он поклоняется и будет поклоняться Господу Вседержителю, создавшему все, и Его Единородному и Единосущному Сыну и Святому Духу. Жрецы возразили, что их боги существуют издавна, а Христос появился недавно и был распят при Пилате как злодей. Святитель ответил, что языческие боги созданы руками людей и все сказания о них исполнены беззаконий и пороков. Он твердо исповедовал веру в Сына Божия, воплотившегося от Пресвятой Девы.

Разъяренные жрецы повлекли священномученика Антипу в храм Артемиды и бросили его в раскаленного медного вола, куда обычно бросали жертвы идолам. Священномученик в раскаленной печи громко молился Богу, прося принять его душу и укрепить веру христиан. Он отошел ко Господу спокойно, как бы уснув († ок. 68).

Ночью христиане взяли не тронутое огнем тело священномученика Антипы и с честью похоронили в Пергаме. Гробница священномученика стала источником чудес и исцелений от различных болезней. Особенно прибегают к священномученику Антипе при зубных болях.

Священномученик Антипа (I в. по Р.Х.) был одним из учеников святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова, ближайшего ученика и наперсника Господа, и возглавлял епископскую кафедру в городе Пергам в Малой Азии. Господь поставил его на это служение, видя величие его духа, и сообщил ему благодатные дары, имеющие силу противостоять самому начальнику духов злобы поднебесной в одном из его земных уделов.

Ко времени появления святого Антипы в Пергаме, этот город являлся третьим по величине после таких городов античного мира, как Рим и Александрия. Пергам славился своей великолепной архитектурой, библиотекой, которая соперничала с александрийской, музеем скульптуры, научными школами и крупнейшим центром театрального искусства.

Пергамский алтарь – алтарь Зевса – одно из грандиозных сооружений Древнего мира. В библиотеке Пергама во множестве хранились рукописи по медицине, ведь город считался центром медицинской науки и врачевания. Горожане возвели за стенами города лечебницу и украсили ее многозначительной надписью: «Во имя богов смерти вход запрещен». Больные принимали ванны в отделанных бронзой бассейнах, пили целебные воды, а руки искусных массажистов и благовонные притирания возвращали силу ослабевшим мускулам. В здравнице можно было отдохнуть в тени галерей, сидя на каменных скамьях или прислонившись к колонне. Под сводами здесь были скрыты особые рупоры, и через них доносились голоса невидимых врачей-психотерапевтов. Они убеждали больных забыть свои недуги, не думать о горестях и физических страданиях, подавлять болезнь силой собственного духа.

Дворцы и храмы Пергама были построены с изяществом и роскошью. Здесь был огромный театр, размерами и архитектурой напоминающий стадион, где в духе времени проводились жестокие игрища – бои гладиаторов.

В центре города стоял языческий храм Артемиды – богини охоты, известной своим коварством, которую более других богов почитали местные жители.

С приходом в Пергаму епископа Антипы бесы не смогли выдержать его духовной силы и бежали вон из града. Молитва старца жгла их словно огонь и гнала прочь, а его пламенное слово и святость жизни обращали ко Христу множество язычников. Жители Пергама перестали приносить жертвы в языческие храмы. Не имея ни силы, ни власти искусить святого, бесы стали являться своим земным слугам – волхвам и жрецам, жалуясь, что уже не обоняют жертвенного курения, не слышат восхвалений, так как их прогоняет начальник христиан.

Разгневанные язычники схватили святого и привели на капище. «Не ты ли тот Антипа, который ни одному из богов не дает насытиться туком жертвенным? Из-за тебя боги оставили наш город и не хотят более охранять его! Подчинись нашим законам, или подвергнешься достойному наказанию», – потребовал правитель. «Если ваши боги не могут сами наказать за причиненное им оскорбление и, признав себя побежденными от одного старика, сами ищут вашей помощи, то как могут охранять город?» – ответил Антипа.

В ярости языческие жрецы повлекли святого мужа в храм Артемиды и бросили в раскаленного медного вола, в котором приносили жертвы. Святой Антипа долго молился в раскаленном воле, а затем мирно предал дух в руце Божии, как бы уснув. Христиане взяли святые мощи его и с честью погребли их в Пергаме, и от них истекло миро, исцелявшее все болезни. С тех пор верующие, прибегая к священномученику Антипе как скорому помощнику в скорбях и болезнях, неизменно получают утешение и исцеление. Имеет он и особую благодать быть скорым помощником страждущим от зубных болезней.

Молитвенный покров священномученика Антипы особенно необходим в наше апостасийное время. В предсмертной молитве святой просил Господа, «дабы те, кто будет жить после меня, соделались причастниками Милости Его». Сегодня он предстательствует за христиан, обнажая сокровенные козни лукавого и наставляя на путь спасения. Будучи тайнозрителем судеб Божиих и победителем бесов еще при жизни, святой Антипа имеет особую благодать охранять от заблуждений и покрывать от бесовских искушений последних времен.

См. также: » Страдание святого священномученика Антипы, епископа Пергамского » в изложении свт. Димитрия Ростовского.

Идольския лести упразднил еси, Антипо,/ и, диавольскую поправ силу,/ пред богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси./ Темже со Ангельскими чины в Вышних водворяяся,/ Владыце всех славословие принося,/ и о нас молебное благодарение предлагаеши,/ благодать цельбы даруя./ Сего ради тя чтим,/ священномучениче Антипо,/ моли Христа Бога,// да спасет души наша.

Апостолов сопрестольник и святителей украшение/ был еси, блаженне,/ мученически прославився,/ возсиял еси, якоже солнце, всех просвещая,/ Антипо священне,/ разрушил еси безбожия нощь глубокую./ Сего ради тя почитаем,/ яко Божественнаго суща священомученика// и целеб подателя.

Видео (кликните для воспроизведения).

О, преславный священномучениче Антипо и скорый помощниче христианом в болезнех! Верую от всея души и помышления, яко дадеся тебе от Господа дар болящия исцеляти, недугующия врачевати и разслабленныя укрепляти. Сего ради к тебе, яко благодатному врачу болезней, аз, немощный, прибегаю и, твой досточтимый образ с благоговением лобызая, молюся: твоим предстательством у Царя Небеснаго испроси мне, болящему, исцеление от удручающия мя зубныя болезни, аще бо и недостоин есмь тебе, благостнейшаго отца и приснаго заступника моего, но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна твоего заступления чрез мое обращение от злых дел к благому житию, уврачуй обильно дарованною тебе благодатию язвы и струпы души и тела моего, даруй ми здравие и спасение и во всем благое поспешение, да, тако тихое и безмолвное житие пожив во всяком благочестии и чистоте, сподоблюся со всеми святыми славити всесвятое Имя Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь.

Молитва Святому антипе
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here