Молитвы макарию египетскому

Самое детальное описание: молитвы макарию египетскому специально для посетителей нашего ресурса.

Преподобный Макарий Великий — один из величайших монахов и чудотворцев, его жизнь была исполнена глубоким смирением, мудростью, и аскетизмом. Его подвижнические молитвы включены как образец истинного молитвенного духа в вечерние и утренние молитвы.

Святого Макария Великого, явившего при жизни во множестве величайшие чудеса, просят о молитвенной помощи во всех случаях жизни: и в телесной болезни, и в душевной болезни, при одержимости страстями, в различных житейских нуждах. Молитва преподобного Макария многих спасала в опасных обстоятельствах жизни и сохраняла от бед и искушений. Покровитель монашествующих и всех ищущих мудрости и совершенства. Остается сожалеть, что его почитание так мало распространено в России.

Пустынный житель, и во плоти Ангел, и чудотворец явился еси, богоносе отче наш Макарие, постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим, исцеляеши недужныя и души верою приходящих ти. Слава Давшему тебе крепость, слава Венчавшему тя, слава Действующему тобою всем исцеления.

Блаженную жизнь скончав в житии с мученическими лики, в земли кротких достойно водворяешися, богоносне Макарие, и пустыню, якоже град, населив, благодать приял еси от Бога чудес, темже тя почитаем.

О преподобие отче Макарие! Молим тя мы, недостойные, испроси предстательством твоим у Всемилостиваго Бога нашего нам здравие душевное и телесное, тихое и богоугодное житие и добрый ответ на Страшнем Суде Христове. Угаси молитвами твоими разжженые на рабов Божиих (имена) стрелы диавольскии, да не прикоснется нам злоба греховная, да благочестно скончавше временное житие, сподобимся наследовати Царствие Небесное и купно с тобою славити Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Боже, очисти мя грешнаго, яко николиже сотворих благое пред Тобою; но избави мя от лукаваго, и да будет во мне воля Твоя, да неосужденно отверзу уста моя недостойная и восхвалю имя Твое святое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Перевод: Боже, очисти меня, грешного, так как я никогда не делал доброго пред Тобою; избавь меня от злого, коварного (название диавола по-церковнославянски), и пусть будет во мне воля Твоя; дай мне неосужденно (безнаказанно) открыть мои недостойные уста и восхвалить святое имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и всегда и в веки вечные. Аминь.

От сна востав, полунощную песнь приношу Ти, Спасе, и припадая, вопию Ти: не даждь ми уснути во греховней смерти, но ущедри мя, распныйся волею, и лежащаго мя в лености ускорив возстави, и спаси мя в предстоянии и молитве, и по сне нощнем возсияй ми день безгрешен, Христе Боже, и спаси мя. Аминь

Перевод: Встав после сна, я в полночь приношу Тебе, Спаситель, песнь и, припадая к стопам Твоим, восклицаю Тебе: не дай мне уснуть в греховной смерти, но сжалься надо мною, добровольно Распявшийся, скоро подними меня, беспечно лежащего, и спаси меня, стоящего пред Тобою на молитве. И после сна ночного пошли мне ясный и безгрешный день, Христе Боже, и спаси меня.

К Тебе, Владыко Человеколюбче, от сна востав прибегаю, и на дела Твоя подвизаюся милосердием Твоим, и молюся Тебе: помози ми на всякое время, во всякой вещи, и избави мя от всякия мирския злыя вещи и диавольскаго поспешения, и спаси мя, и введи в Царство Твое вечное. Ты бо еси мой Сотворитель и всякому благу Промысленник и Податель, о Тебе же все упование мое, и Тебе славу возсылаю, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

В этой молитве мы изъявляем готовность и желание перед Богом по пробуждении от сна заниматься делами, назначенными каждому Богом, и просим у Него помощи на эти дела; просим также, чтобы Он сохранил нас от грехов и ввел нас в Царство Небесное. Молитва заканчивается славословием Богу.

Перевод: К Тебе, Владыка Человеколюбец, встав поcле сна, я спешу и, по милосердию Твоему, принимаюсь за угодные Тебе дела. Я молюсь Тебе: помоги мне всегда и во всем, и избавь меня от всякого зла в мире и от диавольского действа, и спаси меня, и введи в Царство Твое вечное. Ибо Ты — мой Творец и всякого блага Источник и Податель, на Тебя вся моя надежда, и я шлю к Тебе хвалу теперь, всегда и в веки вечные. Аминь.

Господи, Иже многою Твоею благостию и великими щедротами Твоими дал еси мне, рабу Твоему, мимошедшее время нощи сея без напасти прейти от всякаго зла противна; Ты Сам, Владыко, всяческих Творче, сподоби мя истинным Твоим светом и просвещенным сердцем творити волю Твою, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Перевод: Господи, сохранивший по обильной Своей благости и великому Своему милосердию раба Твоего в прошедшее время этой ночи и отразивший всякое нападение диавола, Ты Сам, Владыка, Творец всего мира, удостой меня при свете Твоей истины, с просвещенным сердцем исполнять волю Твою, ныне и всегда и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 1-й:
Пустынный житель, и во плоти Ангел, и чудотворец явился еси, Богоносне отче наш Макарие: постом, бдением, молитвою Небесныя дарования приим, исцеляеши недужныя и души верою приходящих ти. Слава Давшему тебе крепость, слава Венчавшему тя, слава Действующему тобою всем исцеления.

Кондак, глас 1-й:
Блаженную жизнь скончав в житии с мученическими лики, в земли кротких достойно водворишися, богоносне Макарие, и пустыню, якоже град, населив, благодать приял еси от Бога чудес, темже тя почитаем.

Молитва:
О, преподобне отче Макарие! Молим тя мы, недостойные, испроси предстательством твоим у Всемилостиваго Бога нашего нам здравие душевное и телесное, тихое и богоугодное житие и добрый ответ на Страшнем Суде Христове. Угаси молитвами твоими разжжены стрелы диавольския, да не прекоснется нам злоба греховная, да благочестно скончавше временное житие, сподобимся наследовати Царствие Небесное и купно с тобою славити Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

П усты́нный жи́тель и во пло́ти А́нгел,/ и чудотво́рец яви́лся еси́, Богоно́се о́тче наш Мака́рие,/ посто́м, бде́нием, моли́твою, Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою приходя́щих ти́./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю все́м исцеле́ния.

В дому́ Госпо́дь воздержа́ния вои́стинну тя положи́,/ я́коже звезду́ непреле́стную, световодя́щу концы́,// о́тче отце́в, Мака́рие преподо́бне.

Б лаже́нную жизнь сконча́в в житии́ с му́ченическими ли́ки,/ в земли́ кро́тких досто́йно водворя́ешися, Богоно́сне Мака́рие,/ и пусты́ню, я́коже град насели́в, благода́ть прия́л еси́ от Бо́га чуде́с,// те́мже тя почита́ем.

О преподо́бне о́тче Мака́рие! Мо́лим тя мы, недосто́йные, испроси́ предста́тельством твои́м у Всеми́лостиваго Бо́га на́шего нам здра́вие душе́вное и теле́сное, ти́хое и богоуго́дное житие́ и до́брый отве́т на Стра́шнем Суде́ Христо́ве. Угаси́ моли́твами твои́ми разжже́ные на рабо́в Бо́жиих ( имена ) стре́лы диа́вольския, да не прико́снется нам зло́ба грехо́вная, да благоче́стно сконча́вше вре́менное житие́, сподо́бимся насле́довати Ца́рствие Небе́сное и ку́пно с тобо́ю сла́вити Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Макарий родился в селении Птинапор, в Нижнем Египте. По желанию родителей он вступил в брак, но скоро овдовел. Похоронив жену, Макарий сказал себе: «Внимай, Макарий, и имей заботу о своей душе, ибо и тебе предстоит оставить земную жизнь». Господь наградил угодника своего долгой жизнью, но память смертная с тех пор постоянно была с ним, понуждая к подвигам молитвы и покаяния. Он стал чаще посещать храм Божий и углубляться в Святое Писание, но не уходил от своих престарелых родителей, исполняя заповедь о почитании родителей.

По кончине родителей преподобный Макарий раздал оставшееся имение на поминовение родителей и стал усердно молиться, чтобы Господь указал ему наставника на пути спасения. Господь послал ему такого руководителя в лице опытного старца-инока, жившего в пустыне, недалеко от селения. Старец принял юношу с любовью, наставил его в духовной науке бдения, поста и молитвы и научил рукоделию — плетению корзин. Построив отдельную келлию недалеко от своей, старец поместил в ней ученика.

Преподобный Макарий Великий Египетский. Фреска, 1547 год. Афон (Дионисиат)

Однажды в Птинапор прибыл местный епископ и, узнав о добродетельной жизни преподобного, поставил, против его воли, клириком местной церкви. Однако блаженный Макарий тяготился нарушением безмолвия, и потому он тайно ушел в другое место. Враг спасения начал упорную борьбу с подвижником, стараясь устрашить его, сотрясая келлию и внушая греховные помыслы. Блаженный Макарий отражал нападения беса, ограждаясь молитвой и крестным знамением. Злые люди воздвигли на святого брань, оклеветав в соблазнении девицы из ближнего селения. Его вытащили из келлии, били, издевались над ним. Преподобный Макарий нес искушение с великим смирением. Деньги, вырученные за свои корзины, он безропотно отсылал на прокормление девицы. Невинность блаженного Макария открылась, когда девица, промучившись много дней, никак не могла родить. Тогда она в муках исповедала, что оклеветала отшельника, и указала действительного виновника греха.

Когда родители ее узнали правду, то были поражены и намеревались идти к блаженному с покаянием, но преподобный Макарий, избегая беспокойства от людей, ночью удалился от тех мест и переселился на Нитрийскую гору в Фаранской пустыне. Так злоба человеческая способствовала преуспеянию праведного.

Прожив три года в пустыне, он пошел к святому Антонию Великому, отцу египетского монашества, о котором слышал, еще живя в миру, и горел желанием его видеть. Преподобный авва Антоний с любовью принял блаженного Макария, который сделался его преданным учеником и последователем. С ним преподобный Макарий жил долгое время, а затем, по совету святого аввы, удалился в Скитскую пустыню (в северо-западной части Египта) и там столь просиял своими подвигами, что его стали называть «юношей-старцем», так как, едва достигнув тридцатилетнего возраста, он проявил себя опытным, зрелым иноком.

Многие нападения демонов испытал на себе преподобный Макарий: однажды он нес из пустыни пальмовые ветви для плетения корзин, на пути встретил его диавол и хотел ударить святого серпом, но не мог исполнить этого и сказал: «Макарий, я терплю от тебя великую скорбь, потому что не могу победить тебя, у тебя есть оружие, которым ты отражаешь меня, это — твое смирение». Когда святому исполнилось 40 лет, он был посвящен в сан священника и поставлен настоятелем (аввой) иноков, живших в Скитской пустыне. В эти годы преподобный Макарий часто посещал Антония Великого, получая от него наставления в духовных беседах. Блаженный Макарий сподобился присутствовать при кончине святого аввы и получил в наследство его посох.

Много исцелений совершил преподобный Макарий, из разных мест к нему стекались люди за помощью, советом, испрашивая его святых молитв. Все это нарушало уединение святого, поэтому он выкопал под своей келлией глубокую пещеру и удалялся туда для молитвы и богомыслия. Преподобный Макарий достиг такого дерзновения в хождении пред Богом, что по его молитве Господь воскрешал умерших. Несмотря на такую высоту достигнутого богоподобия, он продолжал сохранять необыкновенное смирение.

Однажды святой авва застал в своей келлии вора, который нагружал его вещи на стоявшего у келлии осла. Не подав вида, что он хозяин этих вещей, преподобный стал молча помогать увязывать поклажу. Отпустив его с миром, блаженный сказал себе: «Мы ничего не внесли в этот мир, ясно, что ничего не можем и унести отсюда. Да будет благословен Господь во всем!».

Однажды преподобный Макарий шел по пустыне и, увидев лежавший на земле череп, спросил его: «Кто ты такой?» Череп отвечал: «Я был главным языческим жрецом. Когда ты, авва, молишься о находящихся в аде, мы получаем некоторое облегчение». Преподобный спросил: «Каковы эти мучения?» «Мы находимся в великом огне, отвечал череп, — и не видим друг друга. Когда же ты молишься, мы начинаем немного видеть друг друга, и это служит нам некоторым утешением». Услышав такие слова, преподобный прослезился и спросил: «Есть ли мучения еще более жестокие?» Череп ответил: «Внизу, глубже нас, находятся те, которые познали Имя Божие, но отверглись Его и заповедей Его не соблюдали. Они терпят еще более тяжкие муки».

Преподобный Макарий Великий и египетские отцы

Однажды во время молитвы блаженный Макарий услышал голос: «Макарий, ты не достиг еще такого совершенства, как две женщины, живущие в городе». Смиренный подвижник, взяв свой посох, пошел в город, нашел дом, где жили женщины, и постучал. Женщины приняли его с радостью, а преподобный сказал: «Ради вас я пришел из дальней пустыни и хочу знать о ваших добрых делах, расскажите о них, ничего не скрывая». Женщины с удивлением ответили: «Мы живем со своими мужьями, у нас нет никаких добродетелей». Однако святой продолжал настаивать, и тогда женщины рассказали ему: «Мы вышли замуж за родных братьев. За все время совместной жизни мы не сказали друг другу ни одного злого или обидного слова и никогда не ссорились между собой. Мы просили своих мужей отпустить нас в женский монастырь, но они не соглашаются, и мы дали обет не произносить ни одного мирского слова до смерти». Святой подвижник прославил Бога и сказал: «Поистине Господь не ищет девы или замужней, ни инока, ни мирянина, но ценит свободное намерение человека и на добровольное его произволение посылает благодать Святого Духа, которая действует и управляет жизнью каждого человека, стремящегося спастись».

В годы царствования императора Валента — арианина (364- 378) преподобный Макарий Великий вместе с преподобным Макарием Александрийским подвергся преследованию со стороны арианского епископа Луки. Обоих старцев схватили и, посадив на корабль, отвезли на пустынный остров, где жили язычники. Там, по молитвам святых, получила исцеление дочь жреца, после чего сам жрец и все жители острова приняли святое крещение. Узнав о случившемся, арианский епископ устыдился и разрешил старцам возвратиться в свои пустыни.

Кротость и смирение преподобного преображали души человеческие. «Худое слово, — говорил авва Макарий, — и добрых делает худыми, а слово доброе и худых делает добрыми». На вопрос иноков, как надлежит молиться, преподобный отвечал: «Для молитвы не требуется много слов, надобно только говорить: «Господи, как Ты желаешь и как Сам знаешь, помилуй меня». Если же враг нападает на тебя, то нужно только произносить: «Господи, помилуй!» Господь знает, что нам полезно, и сотворит нам милость». Когда братия спросила: «Какие образом можно сделаться иноком?», преподобный ответил: «Простите меня, я плохой инок, но видел иноков, спасавшихся в глубине пустыни. Я спросил их, как я могу сделаться иноком. Они ответили: «Если человек не откажется от всего, что находится в мире, не может быть иноком». На это я отвечал: «Я немощен и не могу быть таким, как вы». Тогда иноки ответили: «Если не можешь быть таким, как мы, тогда сиди в своей келлии и сокрушайся о грехах своих».

Одному иноку преподобный Макарий дал совет: «Бегай от людей и спасешься». Тот спросил: «Что значит бегать от людей?» Преподобный отвечал: «Сиди в келлии и сокрушайся о грехах своих». Преподобный Макарий говорил также: «Если желаешь спастись, будь как мертвец, который не гневается, когда его бесчестят, и не превозносится, когда его хвалят». И еще: «Если для тебя поношение — как похвала, бедность — как богатство, недостаток — как изобилие, ты не умрешь. Ибо не может быть, чтобы правоверующий и подвизающийся в благочестии впал в нечистоту страстей и демонское обольщение».

Молитва преподобного Макария многих спасала в опасных обстоятельствах жизни и сохраняла от бед и искушений. Его милосердие было так велико, что о нем говорили: «Как Бог покрывает мир, так и авва Макарий покрывал согрешения, которые он, и видя, как бы не видел, и слыша, как бы не слышал». Преподобный дожил до 97 лет, незадолго до кончины ему явились преподобные Антоний и Пахомий, сообщившие радостную весть о близком переходе его в блаженные Небесные обители. Дав наставления своим ученикам и благословив их, преподобный Макарий простился со всеми и почил со словами: «В руки Твои, Господи, предаю дух мой».

Преподобные Макарий Великий, Онуфрий, Петр Афонский. Икона, конец XV века, Новгород

Шестьдесят лет провел святой авва Макарий в мертвой для мира пустыне. Более всего времени преподобный провел в беседе с Богом, часто пребывая в состоянии духовного восхищения. Но он никогда не переставал плакать, каяться и трудиться. Свой обильный подвижнический опыт авва претворил в глубокие богословские творения. Пятьдесят бесед и семь подвижнических слов остались драгоценным наследием духовной мудрости преподобного Макария Великого.

Мысль о том, что высшее благо и цель человека — единение души с Богом, — основная в творениях преподобного Макария. Рассказывая о способах, как достичь священного единения, преподобный основывался на опыте великих учителей египетского монашества и на своем собственном. Путь к Богу и опыт богообщения святых подвижников открыт каждому верующему сердцу. Потому Святая Церковь и включила в общеупотребительные вечерние и утренние молитвы подвижнические молитвы преподобного Макария Великого.

Чудеса и видения блаженного Макария описаны в книге пресвитера Руфина, житие же его составил преподобный Серапион, епископ Тмунтский (Нижний Египет), один из известных деятелей Церкви IV века.

Божественным светом сияя и со ангелы, отче, ныне водворяяся, молитвами твоими спасай совершающия всесвященную твою память и в радости вопиющия: поим Богу нашему, яко прославися.

Путь, к жизни ведущий, неуклонно, преблаженне, шествуяй, совершил еси, избег мятежей, и бесовская смущения разорил еси, радостно взывая: поим Богу нашему, яко прославися.

Умертвив плотское мудрование постническими твоими борении, Божественному Духу покорил еси, отче, и, Сего управляемь Божественною силою, в радости вопиял еси: поим Богу нашему, яко прославися.

Вся красная оставил еси, непрестанную возлюбив, отче, красоту в дому Господни, идеже шум чисте празднующих, в радости вопиющих: поим Богу нашему, яко прославися.

Богородичен: Безлетнаго Сына Безначальнаго Отца, плоть нас ради, человеков, бывша, Чистая, во утробе заченши, под летом Сего родила еси несказанно. Емуже и, радующеся, вопием: поим Богу нашему, яко прославися.

Закону повинулся еси Духа, Егоже всеоружием препоясався, преподобне, не закону греха произволение подклонил еси.

Горе к Богу мудрование имея, богоносе, яже на земли оставил еси, болезньми воздержания непрестанно облегчаемь.

Расторг узы естества, преестественным и чистым твоим житием, богоносе, сущих паче естества приял еси действо.

Да Богу, блаженне, в безмятежии беседуеши, в пустыни, отче, жити изволил еси, от молв удаляяся.

Богородичен: Спасти хотя человека на полезное, яко Благодетель Человеколюбец, в Твою утробу неописанно, Богомати, вселися.

В дому Господь воздержания воистинну тя положи, якоже звезду непрелестную, световодящу концы, отче отцев, Макарие преподобне.

Воздержания огнем, яко злато в пещи, мудре, искусився, светлейший явился еси, сего ради к небесному преставился еси Царствию. Темже, верою восхваляюще тя, вопием: благодать, милость и очищение прегрешений наших, отче, испроси.

Богородичен: Направи ны на путь покаяния, уклоньшияся присно к безпутием зол и Преблагаго прогневавшия Господа, Неискусобрачная, Благословенная Марие, прибежище отчаянных человеков, Божие жилище.

Крестобогородичен: Нескверная Агница Агнца и Пастыря, повешена на древе, мертва зрящи, плачущи, вещаше, матерски восклицающи: како претерплю Твое, еже паче слова, Сыне Мой, снитие и вольныя страсти, Боже Преблагий?

Тлеемаго абие ветхаго человека совлеклся еси, отче, с греховными страстьми воздержанием независтным, облеклся же еси в новаго по Христе, всечестне.

Светлейшее твое житие яко правило известнейшее всякия, отче, божественныя добродетели показася в молитвах и постех, бдениих же и мольбах ко Христу Человеколюбцу.

Дремания твоим веждом, богомудре, не дал еси, дондеже, отче, дом себе сотворил еси краснейший Всевидцу Владыце, к Немуже взывал еси: слава, Христе, силе Твоей.

В юности целомудрие, в старости разум, во всем же житии пождание и долготерпение и ко всем любовь показал еси, взывающим: слава, Христе, силе Твоей.

Богородичен: Умерщвленныя, Всечистая, человеки оживила еси, падшия сия к тлению возставила еси, Жизнодавца рождши, избавляющаго взывающия: слава, Христе, силе Твоей.

Простер, славне, души умное и чувства, мудре, управив, был еси храм освящен Богу и всечестен.

Строптивейшаго змия увядив коварства и того горькия козни притупил еси, присно в Божественном законе душу устрояя.

Украсил еси, преподобне, души тричастное и, владыку ум поставив, имел еси Христа, наставляющаго к шествию небесному.

Богородичен: Дева роди Пречистаго Бога, законополагающа всем чистоту и святыню благочестия сущим на земли возвещающа.

В пустыни жити усердно возлюбил еси, богоносе, в ней Бога приемля, избавляющаго тя и соблюдающа твоя стопы.

Непреклонен в пощении, богомудре, пребыл еси даже до конца, храня сие опасение, имже нетленнаго сподобился еси яве наслаждения.

Равноангельно на земли житие пожил еси, равноангельную и честь достойно получил еси, со ангелы всех Богу предстоя.

Богородичен: Зачала еси во утробе, Богомати, Безначальнаго Бога Слова, нас ради, человеков, бывша непреложна по нам, во двою знаемаго естеству.

Блаженную жизнь скончав в житии, с мученическими лики в земли кротких достойно водворяешися, богоносне Макарие, и пустыню, якоже град, населив, благодать приял еси от Бога чудес, темже тя почитаем.

Богоноснаго быв убо Антония ученик, отче, искренний, якоже воск, изобразуемь, всякую изобразил еси того поистинне добродетель и страдания. Тем и, яко Илия сугубо, якоже иному Елиссею, тебе чудес благодать дадеся, и предведения осияние истины получившему, велие положися во всем мире деяние жития твоего, воздвизая спящия в погибельней пропасти, темже тя почитаем.

Свыше мановением и Божиею помощию враги низложив, победоносец, зовый, был еси: препетый Господи, Боже отцев наших, благословен еси.

Очистив мглу, от страстей бывшую, безстрастия просвещением озарился еси, зовый, блаженне: препетый Господи, Боже отцев наших, благословен еси.

Уяснив душу добродетельными благолепотами, красен добротою Богу быв, песнопел еси, радуяся: препетый Господи, Боже отцев наших, благословен еси.

Богородичен: Призывая ны, плененныя, Дево, во еже бехом в началех, во чрево Твое вселився, воплотися Человеколюбец Господь, Бог отцев наших Благословенный.

Глаголы жизни вечныя, всеблаженне, в сердцы твоем прием, плоть увядил еси, миру же умертвился еси и, в живоносную мертвость одеявся, — Господа пойте, — взываеши, — и превозносите Его во вся веки.

Милостива быти, богоносне, единаго Благодателя моли твою всесвященную память празднующим, согрешений оставление сим испрошая: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Манием к Богу непрестанным внимая и отонуднаго осияния зарю приемля, свет противосияющий прозарный, яко зерцало, посылаеши поющим: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

На лествицу, к небеси простертую, на нейже утвержден явися Господь, отче, возшел еси, божественными восхожденьми присно предуспевая, преподобне, дондеже достигл еси поющих: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Богородичен: Поем Тя, Обрадованная, Бога бо воплощенна нам родила еси. Темже Богородицу Тя вси именуем, богоприятную трапезу, доброту Иаковлю, — Господа пойте, дела, — вопиюще, — и превозносите Его во вся веки.

Видео (кликните для воспроизведения).

Слезами убо постническими ниву сердца твоего напоил еси, радуяся же, отче богоносе, ныне в радости рукояти собираеши подвигов почести, темже тя вси ублажаем.

Незаходимый возсия тебе свет, и присносущное веселие восприя, идеже, ликуя со ангелы окрест Царя и Господа, верою совершающия память твою поминай, отче всеблаженне.

Возмогл еси избежати демонов стреляния и коварствий лукавых, спасеся, блаженне, душа твоя, свята, чиста и нескверна, наследия небеснаго сподобися, поминай убо поющия тя.

Законом, отче, страдальческим подвизался еси достойне и победил еси. Темже тя славы венцем един Благодетель почте и божественнаго светоявления сподоби и блаженных наслаждений.

Богородичен: Яко всех тварей Творца рождши, Богомати, превозшла еси всю тварь божественною славою, и святынею, и благодатию, и всякими добродетели первшествы. Темже Тя вси величаем.

Ангельскаго жития желая, удалил еси тебе самаго в пустынях и, страсти покорив плотския, равноангелен показался еси, отче наш богоносне.

Богородичен: Державным Твоим покровом от врагов навета Твоя рабы, Чистая, соблюди вся ны невредны: Тя бо имамы Едину прибежище в нуждах.

Пусты́нный жи́тель, и во пло́ти Ангел, и чудотво́рец яви́лся еси́, богоно́се о́тче на́ш Мака́рие, посто́м, бде́нием, моли́твою небе́сная дарова́ния прии́м, исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою приходя́щих ти́. Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость, сла́ва Венча́вшему тя́, сла́ва Де́йствующему тобо́ю все́м исцеле́ния.

Ирмос: Ли́цы изра́ильтестии, невла́жными стопа́ми по́нт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше, вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще в не́й погруже́ны, с весе́лием поя́ху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Припев: Преподобне отче Макарие, моли Бога о нас.

Боже́ственным све́том сия́я и со Ангелы, о́тче, ны́не водворя́яся, моли́твами твои́ми спаса́й соверша́ющия всесвяще́нную твою́ па́мять и в ра́дости вопию́щия: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Пу́ть, к жи́зни веду́щий, неукло́нно, преблаже́нне, ше́ствуяй, соверши́л еси́, избе́г мяте́жей, и бесо́вская смуще́ния разори́л еси́, ра́достно взыва́я: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Умертви́в плотско́е мудрова́ние по́стническими твои́ми боре́нии, Боже́ственному Ду́ху покори́л еси́, о́тче, и, Сего́ управля́емь Боже́ственною си́лою, в ра́дости вопия́л еси́: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Вся́ кра́сная оста́вил еси́, непреста́нную возлюби́в, о́тче, красоту́ в дому́ Госпо́дни, иде́же шу́м чи́сте пра́зднующих, в ра́дости вопию́щих: пои́м Бо́гу на́шему, я́коБогородичен: просла́вися.

Богородичен: Безле́тнаго Сы́на Безнача́льнаго Отца́, пло́ть на́с ра́ди, челове́ков, бы́вша, Чи́стая, во утро́бе заче́нши, под ле́том Сего́ родила́ еси́ несказа́нно. Ему́же и, ра́дующеся, вопие́м: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Ирмос: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Зако́ну повину́лся еси́ Ду́ха, Его́же всеору́жием препоя́сався, преподо́бне, не зако́ну греха́ произволе́ние подклони́л еси́.

Горе́ к Бо́гу мудрова́ние име́я, богоно́се, я́же на земли́ оста́вил еси́, боле́зньми воздержа́ния непреста́нно облегча́емь.

Расто́рг у́зы естества́, преесте́ственным и чи́стым твои́м житие́м, богоно́се, су́щих па́че естества́ прия́л еси́ де́йство.

Да Бо́гу, блаже́нне, в безмяте́жии бесе́дуеши, в пусты́ни, о́тче, жи́ти изво́лил еси́, от мо́лв удаля́яся.

Богородичен: Спасти́ хотя́ челове́ка на поле́зное, я́ко Благоде́тель Человеколю́бец, в Твою́ утро́бу неопи́санно, Богома́ти, всели́ся.

В дому́ Госпо́дь воздержа́ния вои́стинну тя́ положи́, я́коже звезду́ непреле́стную, световодя́щу концы́, о́тче отце́в, Мака́рие преподо́бне.

Воздержа́ния огне́м, я́ко зла́то в пещи́, му́дре, искуси́вся, светле́йший яви́лся еси́, сего́ ра́ди к небе́сному преста́вился еси́ Ца́рствию. Те́мже, ве́рою восхваля́юще тя́, вопие́м: благода́ть, ми́лость и очище́ние прегреше́ний на́ших, о́тче, испроси́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Напра́ви ны́ на пу́ть покая́ния, укло́ньшияся при́сно к безпу́тием зо́л и Преблага́го прогне́вавшия Го́спода, Неискусобра́чная, Благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие жили́ще.

КрестоБогородичен:

Нескве́рная Агница Агнца и Па́стыря, пове́шена на дре́ве, ме́ртва зря́щи, пла́чущи, веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблаги́й?

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Тле́емаго а́бие ве́тхаго челове́ка совле́клся еси́, о́тче, с грехо́вными страстьми́ воздержа́нием незави́стным, обле́клся же еси́ в но́ваго по Христе́, всече́стне.

Светле́йшее твое́ житие́ я́ко пра́вило изве́стнейшее вся́кия, о́тче, боже́ственныя доброде́тели показа́ся в моли́твах и посте́х, бде́ниих же и мольба́х ко Христу́ Человеколю́бцу.

Дрема́ния твои́м ве́ждом, богому́дре, не да́л еси́, до́ндеже, о́тче, до́м себе́ сотвори́л еси́ красне́йший Всеви́дцу Влады́це, к Нему́же взыва́л еси́: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

В ю́ности целому́дрие, в ста́рости ра́зум, во все́м же житии́ пожда́ние и долготерпе́ние и ко все́м любо́вь показа́л еси́, взыва́ющим: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Богородичен: Умерщвле́нныя, Всечи́стая, челове́ки оживи́ла еси́, па́дшия сия́ к тле́нию возста́вила еси́, Жизнода́вца ро́ждши, избавля́ющаго взыва́ющия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Ирмос: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.

Просте́р, сла́вне, души́ у́мное и чу́вства, му́дре, упра́вив, бы́л еси́ хра́м освяще́н Бо́гу и всече́стен.

Стропти́вейшаго зми́я увяди́в кова́рства и того́ го́рькия ко́зни притупи́л еси́, при́сно в Боже́ственном зако́не ду́шу устроя́я.

Украси́л еси́, преподо́бне, души́ трича́стное и, влады́ку у́м поста́вив, име́л еси́ Христа́, наставля́ющаго к ше́ствию небе́сному.

Богородичен: Де́ва роди́ Пречи́стаго Бо́га, законополага́юща все́м чистоту́ и святы́ню благоче́стия су́щим на земли́ возвеща́юща.

Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

В пусты́ни жи́ти усе́рдно возлюби́л еси́, богоно́се, в не́й Бо́га прие́мля, избавля́ющаго тя́ и соблюда́юща твоя́ стопы́.

Непрекло́нен в поще́нии, богому́дре, пребы́л еси́ да́же до конца́, храня́ сие́ опасе́ние, и́мже нетле́ннаго сподо́бился еси́ я́ве наслажде́ния.

Равноа́нгельно на земли́ житие́ пожи́л еси́, равноа́нгельную и че́сть досто́йно получи́л еси́, со Ангелы все́х Бо́гу предстоя́.

Богородичен: Зачала́ еси́ во утро́бе, Богома́ти, Безнача́льнаго Бо́га Сло́ва, на́с ра́ди, челове́ков, бы́вша непрело́жна по на́м, во двою́ зна́емаго естеству́.

Блаже́нную жи́знь сконча́в в житии́, с му́ченическими ли́ки в земли́ кро́тких досто́йно водворя́ешися, богоно́сне Мака́рие, и пусты́ню, я́коже гра́д, насели́в, благода́ть прия́л еси́ от Бо́га чуде́с, те́мже тя́ почита́ем.

Богоно́снаго бы́в у́бо Анто́ния учени́к, о́тче, и́скренний, я́коже во́ск, изобразу́емь, вся́кую изобрази́л еси́ того́ пои́стинне доброде́тель и страда́ния. Те́м и, я́ко Илия́ сугу́бо, я́коже ино́му Елиссе́ю, тебе́ чуде́с благода́ть даде́ся, и предве́дения осия́ние и́стины получи́вшему, ве́лие положи́ся во все́м ми́ре дея́ние жития́ твоего́, воздвиза́я спя́щия в поги́бельней про́пасти, те́мже тя́ почита́ем.

Ирмос: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Свы́ше манове́нием и Бо́жиею по́мощию враги́ низложи́в, победоно́сец, зовы́й, бы́л еси́: препе́тый Го́споди, Бо́же отце́в на́ших, благослове́н еси́.

Очи́стив мглу́, от страсте́й бы́вшую, безстра́стия просвеще́нием озари́лся еси́, зовы́й, блаже́нне: препе́тый Го́споди, Бо́же отце́в на́ших, благослове́н еси́.

Уясни́в ду́шу доброде́тельными благоле́потами, красе́н добро́тою Бо́гу бы́в, песнопе́л еси́, ра́дуяся: препе́тый Го́споди, Бо́же отце́в на́ших, благослове́н еси́.

Богородичен: Призыва́я ны́, плене́нныя, Де́во, во е́же бе́хом в нача́лех, во чре́во Твое́ всели́вся, воплоти́ся Человеколю́бец Госпо́дь, Бо́г отце́в на́ших Благослове́нный.

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Глаго́лы жи́зни ве́чныя, всеблаже́нне, в се́рдцы твое́м прие́м, пло́ть увяди́л еси́, ми́ру же умертви́лся еси́ и, в живоно́сную ме́ртвость оде́явся, — Го́спода по́йте, — взыва́еши, — и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Ми́лостива бы́ти, богоно́сне, еди́наго Благода́теля моли́ твою́ всесвяще́нную па́мять пра́зднующим, согреше́ний оставле́ние си́м испроша́я: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Ма́нием к Бо́гу непреста́нным внима́я и отону́днаго осия́ния зарю́ прие́мля, све́т противосия́ющий проза́рный, я́ко зерца́ло, посыла́еши пою́щим: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

На ле́ствицу, к небеси́ просте́ртую, на не́йже утвержде́н яви́ся Госпо́дь, о́тче, возше́л еси́, боже́ственными восхожде́ньми при́сно предуспева́я, преподо́бне, до́ндеже дости́гл еси́ пою́щих: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Богородичен: Пое́м Тя́, Обра́дованная, Бо́га бо воплоще́нна на́м родила́ еси́. Те́мже Богоро́дицу Тя́ вси́ имену́ем, богоприя́тную трапе́зу, добро́ту Иа́ковлю, — Го́спода по́йте, дела́, — вопию́ще, — и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Ирмос: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Слеза́ми у́бо по́стническими ни́ву се́рдца твоего́ напои́л еси́, ра́дуяся же, о́тче богоно́се, ны́не в ра́дости рукоя́ти собира́еши подвиго́в по́чести, те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.

Незаходи́мый возсия́ тебе́ све́т, и присносу́щное весе́лие восприя́, иде́же, лику́я со Ангелы о́крест Царя́ и Го́спода, ве́рою соверша́ющия па́мять твою́ помина́й, о́тче всеблаже́нне.

Возмо́гл еси́ избежа́ти де́монов стреля́ния и кова́рствий лука́вых, спасе́ся, блаже́нне, душа́ твоя́, свята́, чиста́ и нескве́рна, насле́дия небе́снаго сподо́бися, помина́й у́бо пою́щия тя́.

Зако́ном, о́тче, страда́льческим подвиза́лся еси́ досто́йне и победи́л еси́. Те́мже тя́ сла́вы венце́м еди́н Благоде́тель почте́ и боже́ственнаго светоявле́ния сподо́би и блаже́нных наслажде́ний.

Богородичен: Яко все́х тва́рей Творца́ ро́ждши, Богома́ти, превозшла́ еси́ всю́ тва́рь боже́ственною сла́вою, и святы́нею, и благода́тию, и вся́кими доброде́тели пе́рвшествы. Те́мже Тя́ вси́ велича́ем.

Ангельскаго жития́ жела́я, удали́л еси́ тебе́ сама́го в пусты́нях и, стра́сти покори́в плотски́я, равноа́нгелен показа́лся еси́, о́тче на́ш богоно́сне.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Держа́вным Твои́м покро́вом от враго́в наве́та Твоя́ рабы́, Чи́стая, соблюди́ вся́ ны́ невре́дны: Тя́ бо и́мамы Еди́ну прибе́жище в ну́ждах.

О, преподо́бне о́тче Мака́рие! Мо́лим тя мы, недосто́йные, испроси́ предста́тельством твои́м у Всеми́лостиваго Бо́га на́шего нам здра́вие душе́вное и теле́сное, ти́хое и богоуго́дное житие́ и до́брый отве́т на Стра́шнем Суде́ Христо́ве. Угаси́ моли́твами твои́ми разжже́ные на рабо́в Бо́жиих (имена) стре́лы диа́вольския, да не прико́снется нам зло́ба грехо́вная, да благоче́стно сконча́вше вре́менное житие́, сподо́бимся насле́довати Ца́рствие Небе́сное и ку́пно с тобо́ю сла́вити Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Смотреть все труды в библиотеке →

Родился в Египте около 301 года. С любовью и усердием послужил он своим родителям в старости, исполняя заповедь о почитании родителей, и по кончине их сделался совершенно свободным от житейских забот. Под руководством опытного старца-инока преподобный Макарий стал проходить безмолвное иноческое житие и рукоделие. Сначала он поселился в пустынном месте недалеко от селения, где жил, потом преподобный переселился на Нитрийскую гору в Фаранской пустыне.

Прожив три года в пустыне, он пошел к преподобному († 356), отцу египетского монашества, о котором слышал, еще живя в миру, и горел желанием его видеть. Преподобный авва Антоний с любовью принял блаженного Макария, который сделался его преданным учеником и последователем. С ним преподобный Макарий жил долгое время, а затем, по совету святого аввы, удалился в Скитскую пустыню (в северо-западной части Египта) и там столь просиял своими подвигами, что его стали называть «юношей-старцем», так как, едва достигнув тридцатилетнего возраста, он проявил себя опытным, зрелым иноком. Здесь преподобному Макарию приходилось бороться с бесами день и ночь, и они вопили, что не могут победить его, потому что он имеет великое оружие – смирение.

Когда святому исполнилось 40 лет, он был посвящен в сан священника и поставлен настоятелем (аввой) иноков, живших в Скитской пустыне. В эти годы преподобный Макарий часто посещал великого Антония, получая от него наставления в духовных беседах. Вместе с двумя другими учениками преподобного Антония преподобный Макарий сподобился присутствовать при блаженной кончине его, и как некое богатейшее наследие получил посох преподобного Антония, которым тот поддерживал в дороге свое немощное тело, удрученное старостью и постническими подвигами. Вместе с этим посохом преподобный Макарий принял сугубо и дух Антония Великого, как некогда воспринял таковой пророк Елисей после Илии пророка. Силой его духа преподобный Макарий сотворил многие дивные чудеса. Однажды преподобный Макарий разговаривал с черепом главного языческого жреца, который рассказывал о своих мучениях и о более тяжких и лютых, постигших тех, кто познал имя Божие, но отверг Его и заповеди Его не соблюдал.

По причине множества приходившего к нему народа, преподобный Макарий имел мало времени, чтобы в удалении предаваться богомыслию. Поэтому преподобный выкопал под своей келлией глубокую пещеру, длиной около полстадии, куда и скрывался от постоянно приходящих к нему и нарушающих его богомыслие и молитву. Преподобный Макарий достиг такого дерзновения в хождении перед Богом, что по его молитве Господь воскрешал умерших. Несмотря на такую высоту достигнутого богоподобия, он продолжал сохранять необыкновенное смирение.

В годы царствования императора Валента арианина (364–378) преподобный Макарий Великий вместе с преподобным подвергся преследованию со стороны арианского епископа Луки. Обоих старцев схватили и, посадив на корабль, отвезли на пустынный остров, где жили язычники. Там, по молитвам святых, получила исцеление дочь жреца, после чего сам жрец и все жители острова приняли Святое Крещение. Узнав о случившемся, арианский епископ устыдился и разрешил старцам возвратиться в свои пустыни. Кротость, смирение и милосердие преподобного преображали души человеческие. 60 лет провел св. Макарий в мертвой для мира пустыне. Более всего времени преподобный проводил в беседе с Богом, часто пребывая в состоянии духовного восхищения. Свой обильный подвижнический опыт авва претворил в глубокие богословские творения. 50 бесед и 7 подвижнических слов остались драгоценным наследием духовной мудрости преподобного Макария Великого. Высшее благо и цель человека – соединение душ с Богом, – основная мысль в творениях преподобного Макария.

Преподобный дожил до 97 лет, незадолго до кончины († ок. 390-391) ему явились преподобные Антоний и , сообщившие радостную весть о близким переходе его в блаженные небесные обители. Преподобный начал приготавливаться к своей смерти. Через девять дней преподобному Макарию явился Херувим со множеством Ангелов. Когда святая душа преподобного Макария была взята Херувимом и вознеслась им на небо, некоторые из отцов мысленными очами видели, что воздушные бесы в отдалении стояли и вопили, что избежал их св. Макарий.

См. также: «» в изложении свт. Димитрия Ростовского.

Пустынный житель, и во плоти Ангел,/ и чудотворец явился еси, богоносе отче наш Макарие,/ постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим,/ исцеляеши недужныя и души верою приходящих ти./ Слава Давшему тебе крепость,/ слава Венчавшему тя,// слава Действующему тобою всем исцеления.

Блаженную жизнь скончав в житии с мученическими лики,/ в земли кротких достойно водворяешися, богоносне Макарие,/ и пустыню, якоже град, населив, благодать приял еси от Бога чудес,// темже тя почитаем.

Видео (кликните для воспроизведения).

О преподобие отче Макарие! Молим тя мы, недостойные, испроси предстательством твоим у Всемилостиваго Бога нашего нам здравие душевное и телесное, тихое и богоугодное житие и добрый ответ на Страшнем Суде Христове. Угаси молитвами твоими разжженые на рабов Божиих (имена) стрелы диавольскии, да не прикоснется нам злоба греховная, да благочестно скончавше временное житие, сподобимся наследовати Царствие Небесное и купно с тобою славити Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Молитвы макарию египетскому
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here